Fertilitetsmottagningen i Gävle
Är det någon här som går på fertilitetsmottagningen i Gävle på sjukhuset???
Är det någon här som går på fertilitetsmottagningen i Gävle på sjukhuset???
Jag förstår inte hur kroppen kan reagera så olika? Jag bara väntar med iver spänning att någonting händer hos mig också.. Jobbigt om det ska behöva gå 11 dagar igen.. Man vill ju sätta igång direkt Håller tummarna att du får samtal imorgon!
Ja väldigt knepigt att det kan vara så olika. Jag blev väldigt förvånad att den kom så fort denna gång och helt oförberett :/ men hoppas bara att det inte stör behandlingen.
Hoppas att din kommer fort helst i kväll :) första gången man vill att den kommer, bäst är ju om den inte kommer och man har en liten som växer och frodas.
Haha eller hur.. Jag har i hela mitt liv varit nöjd över att knappt haft mens medan alla kompisar trånat sig igenom veckan, varje månad, året om.. Men, det är ju nu man inser att man inte alls är lyckligt lottad utan jag behöver ju ha den där :P
Lika här, det var jätte skönt innan man ville ha barn, nu vill man att kroppen ska fungera som den ska.
KK ringde idag och jag fick tid den 21á för spolning, frågade även efter provera, och hon lät väldigt förvånad över att jag inte fått fler tabletter direkt men skulle fixa ett recept.
Och nu gäller skyddat sex fram till spolningen, det kommer ju kännas skumt
Har du aldrig mens av dig själv??
Jag har det en gång per år ca.
Jag försöker nu gå ner i vikt igen :-/ jag var jätte duktig för 2 år sedan och gick ner till normalvikt men då fick jag reumatism och innan vi visste vad det var, då var jag så trött och hade ont så jag orkade inte ta mig ut och springa eller dansa, så vips hade jag 15 kg övervikt igen
Nu går jag på mediciner och är mycket piggare och har ej ont så nu har jag givit mig sjutton på att jag ska ner igen jag har nu lyckats gå ner 7 kg så jag har 8 kg kvar till min normalvikt hoppas att dom sista kommer gå lika lätt som dom första att få bort.
Jag hoppas att denna nedgång hjälper till så ett plus kommer snart.
Men jag hade inte mens även när jag låg på rätt vikt till min kropp så det kanske är strunt samma för min del....
Nej.. Eller ja jag vet faktiskt knappt. Hade mens i 3-4 månader när jag fick den när jag var 16 år, sedan hade jag ett uppehåll på kanske ett halvår och så kom det en månad. Sedan hade jag inte mens på 2-3 år innan jag helt plötsligt fick det i ett heeeelt år, småblödningar vaaaaaaaarje dag.. Då gick jag för att kolla upp det då jag tillslut fick svampinfektion av att hela tiden ha tampong.. Efter alla år hos ungdomsmottagning så kunde tillslut en kvinna på KK förklara att det var PCOS jag hade. Sedan jag fick den diagnosen och gått på proverakurer så har jag ingen mens alls själv.. Den kickar liksom aldrig igång för mig. Åh vilken tur att de kunde ordna fler tabletter på en gång! :) Övervikten är ett stort problem för mig också.. Har alltid varit överviktig och försöker till tusen för att gå ner i vikt nu.. Slagit om till LCHF kost efter råd från min gynekolog.. Och nu går det ju faktiskt sakta men säkert neråt på vågen.. Har tappat 7,7 kg hittils sedan 1 september, så jag hoppas det fortsätter i samma takt.. Har som sagt en hel del att ta av ;)
Och nu kom den!!! :)
Jag har nog varit överviktig sen mensen försvann, eller mensen försvann och efter det la jag sakta på mig mera vikt.
När jag gick ner sist så vägde jag lika mycket som jag gjorde i gymnasiet, men jag hann knappt vänja mig vid den kroppen då jag blev sjuk ganska fort.
Hoppas att jag kan nå dit igen och nästa gång jag vandrar upp i vikt så ska det bero på bebis och inget annat
Och nu är telefonkön till mottagnignen fylld för dagen, så jag får ringa imorgon istället för att boka in tid för vul.. Jag uppfattade nämligen inte om det var något särskilt nummer jag ska ringa.. Men jag ringde bara någon minut efter 13 (då dom öppnade) men det var tydligen fullt direkt.. Kan man kanske boka via Mina vårdkontakter?