• Rubin88

BF Januari 2013

Alright, då har jag fått arslet ur vagnen och loggat in. Tänkte kolla med er om de finns ngn speciell grupp här där de som har BF Januari 2013  snackar lite skit och gnäller av sig och delar lite tankar och funderingar? Ny på sidan och de är ju väldigt mycket som finns på sidan så man blir smått förvirrad om man inte redan var de innan...

• Svar på tråden BF Januari 2013
  • Solstrålen1988

Finns några sådana som varit igång ett tag :-P minns dock inte precis vad dom heter, var med i någon ett tag men kommuner riktigt in i den så. Men du kan hitta lite smått och gott vart som som passar dig

När i januari har du BF?

• Marri

Här har du en till med bf i januari, har den 4 januari :) så närsom efter 12 slaget är ok ;)

När har du?

Hur mår du i övrigt? :)

• Solstrålen1988

Jag har 11:e. Men tror den kommer komma tidigare. Den är välkommen när den vill från och med nästa år

Vilket barn i ordningen är det för er?

• Isola88

Hej, har oxå BF i januari den 10:e , är första barnet så är spännande å nervöst på samma gång :)

• Rubin88

Okej men då kör jag igång här ist! :D har bf 2/1, ska verkligen försöka knipa under jul och nyår men tror man inte har så mycket att säga till om, han kommer när han kommer, jag tippar på 26/12-12 :P vårt första barn. Vart bor ni? Vi bor i Älvsjö i Sthlm.

Jag mår bra, gjort de hela graviditeten, inget morgonillamående elr dylikt, inga cravings heller, tog ett tag innan jag trodde på att jag var gravid haha. Sjukskriven 50% sedan v. 26 pga sammandragningar, jobbar på förskola med 1-3 åringar :) hur mår ni?

• Isola88

Önskar att jag också kunde få må bra, har mått illa konstant sen maj å de blir inge bättre vad jag än gör, hjälper varken med läkemedel eller andra metoder, skit jobbigt verkligen! Har även ont i ryggen men tror de är en kombination av graviditeten och jobbet, är inom hemtjänsten å ska jobba till sista November så hoppas jag orkar!

Men det är ändå dom mysiga stunderna när man känner bebisen  sparka å röra sig där inne som det känns lite bättre trots allt :)

• Solstrålen1988

Jag mår bra nu. Låg inlagd i somras då jag hade magsmärtor + kräktes galla 3-4 ggr/ timme när jag var inne. Misstanken var blindtarmen men operationen visade att de inte var någon inflammation.
    Annars hade jag illamående nästan fram till v 20 men är sluppit de sista tiden, dock har jag åkt på migrän ist. Älskar min lergigan som jag klarar mig bra på.

Tanken är att jag ska jobba november ut som min anställning gäller och om jag orkar 2 v till. Dock börjar det bli tungt nu, de tär på ryggen att springa runt på boendet.

Bebisen är en livlig än som för tillfället bor i min mage. Den har bestämda åsikter om när dens blivande far inte gör som vi vill. Som när han vid halv 4 i morse begav sig till jobbet. sparkade och hade sig rejält :-P

• Rubin88

Oj ush vad jobbigt att ni båda mÅtt så dåligt :O :/ men folk säger att de bara är ett tecken på att bebisen mår bra. Plus att jag säkert får igen att jag haft de så lätt när han väl tittar ut. Jag är 50% sjukskriven till 18 november, sen tror dom inte ja kommer orka längre, men de tror jag, hoppas de iaf! :)

Vart bor ni?

• Isola88

Jag bor i Östersund

Har ni ordnat med alla grejer ännu? Vi har lite grejer kvar, men det var svårast att välja barnvagn det är ju en hel djungel haha!

Svar på tråden BF Januari 2013