• Rubin88

BF Januari 2013

Alright, då har jag fått arslet ur vagnen och loggat in. Tänkte kolla med er om de finns ngn speciell grupp här där de som har BF Januari 2013  snackar lite skit och gnäller av sig och delar lite tankar och funderingar? Ny på sidan och de är ju väldigt mycket som finns på sidan så man blir smått förvirrad om man inte redan var de innan...

• Svar på tråden BF Januari 2013
  • Solstrålen1988

Kläder har jag typ inga. Har en vinteroverall iaf. Har fått endel saker av en kompis, hon ville tömma ut lägenheten och passa på att pracka på mig bra saker. Säng + massa tillbehör, mobil, gå stol, bärsele m.m.

Vagn hämtades i torsdags, vart en bugaboo cameleon. Hade ett stort krav och det var vikten. Bor på 4:e våningen utan hiss + att sambon för tillfället veckopendlar så jag kommer få klara mig lite själv innan han lyckas få förflyttning på jobbet.

• Rubin88

Vi har nästan allt klart, små saker som täcke och kudde till sängen och sånt kvar bara. Vi har köpt en Teutonia Beyou :) fått mkt saker vi med från kompisar och släktingar, super fina saker, så himla skönt!

• Isola88

vi köpte tillslut en Emmaljunga på blocket, knappt använd för 1000kr, blev super nöjd :) Det är ju himla dyrt att köpa allting man behöver så vi har letat mycket begagnat och många av kläderna har vi fått, kommer snart få 2 paket med stickade kläder från mormor som är sparat från när ja å mina syskon var små :) Just nu är vi på jakt efter ett bra skötbord som ska få plats nånstans i vår lilla lägenhet :P

• Solstrålen1988

Jag ska köpa ett skötbord från Ikea som går att fälla ihop så vi kan ha den på toaletten och så vi kan duscha

• Isola88

Himla bra att bebis är beräknad till januari för nu har man ju då fullt med saker som man kan önska sig i julklapp i alla fall.

Kände att de va skönt att skaffa dom stora sakerna som vagn å säng ganska tidigt, längtar tills vi ska börja ställa i ordning bebis hörnan i sovrummet, ska bli så mysigt :)

• Madoddo

Hoppar in här jag med:) bf 2 jan:) som sagt är den välkommen när den vill men skulle ju vara skönt om hon kommer efter nyår :)

• Isola88

Har ni tagit reda på kön? Vi tycker att det är roligare att inte veta så just nu håller vi på att spåna på lite olika namn, har dock redan ett killnamn å ett tjejnamn som jag känner väldigt starkt för, får se om jag lyckas övertala sambon :P

• Madoddo

Vi var alldeles för nyfikna så kollade de sa till 90% att den var en tjej, men att vi inte skulle springa och köpa allt i rosa :)

• boggielo

Jag hoppar gärna in här! Första barnet med bf 4 januari, är en liten pojke! Bor i Gagnef i Dalarna.

Vi har allting nu, vagn och babyskydd är beställda och väntar bara på att vi ska hämta ut. Har dock blöjor och lite apoteksgrejer kvar.
    Vi har köpt allting begagnat utom vagn och babyskyddet då vi fick en bra deal!

Svar på tråden BF Januari 2013