Amd skrev 2013-03-17 13:10:52 följande:
Tack Repan och Varärstorken! :)
Vi var till Stork kliniken, och det gick på andra försöket. :)
Åldersnoja har nog de flesta men vi är i samma ålder som dig och det gick ju bra. Har vänner som är närmare 40 och har lyckats också. Om vi ska ha fler barn så ska vi försöka med mig och det kommer ju först vara om 1-2 år.
Hur långt har ni kommit i processen?
Vi stod i kö till Sahlgrenska från april 2011 till april 2012, sen gjorde vi läkarsamtal och HSS på min fru och allt (det var tänkt att hon skulle bära) och var klara och godkända, varefter vi väntade till vårt bröllop på hösten. Under den tiden kom vi fram till att ekonomiskt skulle det vara bättre för oss om jag bar först (har med jobb och FP och annat att göra) och var hemma första hälften av föräldraledigheten och sen kom vi också fram till att vi inte orkade ta tag i det före jul.
Så efter jul kontaktade vi sahlgrenska och informerade om byte av bärare, fick göra läkarsamtalet igen och så HSS på mig istället. Från januari till planerad insemination, med HSS och allt har det nu alltså gått ca 2 månader.
Så vi inseminerar första gången vid påsk nu :)
När man väl är framme i kön och HSS: en är gjord går det alltså fort. Läkarsamtal + kuratorsamtal är korta väntetider på, ett par veckor högst. Sen är det oftast bara att köra i nästa cykel :)