• JohannaAnge

I väntan på SU..

Jag och min flickvän står i kö för spermadonation på Sahlgrenska, vi är relativt unga men så förväntansfulla! Dock så kan jag inte sluta oroa mig, har så många frågor, men inga svar då det inte finns någon bekant i samma situation som oss, unga, lesbiska, som dessutom planerar barn! Haha. Nej, men jag undrar, finns det någon där ute i samma situation? Några regnbågsfamiljer som är lite mer erfarna? Hur ser er situation ut?

• Svar på tråden I väntan på SU..
  • Varärstorken
    jorden skrev 2013-04-10 20:12:01 följande:
    Ni som kommit fram i kön nyligen: Hur länge hade ni köat?
    Vi har köat sen juni 2012, 10 månader alltså. Är inte framme i kön än.
  • jorden
    Varärstorken skrev 2013-04-10 21:29:28 följande:

Varärstorken skrev 2013-04-10 21:29:28 följande:

Aha, då är ni precis före oss... Vi har köat sedan juli. Jag har ställt in mig på runt jul. Seeegt. :(
  • Varärstorken
    jorden skrev 2013-04-11 17:27:20 följande:

Aha, då är ni precis före oss... Vi har köat sedan juli. Jag har ställt in mig på runt jul. Seeegt. :(

Jag hoppas att vi får komma direkt efter sommaruppehållet, de har semesterstängt hela Juli. Så att vi blir kallade i augusti och fått träffa alla läkare och kuratorer och sånt till september och sen är det bara att köra!  

Sen har jag nån löjlig förhoppning om att kön skulle magiskt försvinna och att de kommer ringa innan sommaren.... Men DET vet jag att de inte kommer göra, men säg det till mitt lilla hopp som fladdrar runt där inne och sätter griller i huvudet på mig... ;)
  • MinMio

De KAN ringa på återbudstid! Men de ringer från dolt nummer och svarar man inte ringer de nästa direkt. Lämnar inga meddelanden eller så. Vi kom fram i kön flera månader tidigare än vi "borde", på ett sånt samtal då flera inte hade svarat i telefon den dagen.

• Varärstorken
    MinMio skrev 2013-04-12 22:09:37 följande:
    De KAN ringa på återbudstid! Men de ringer från dolt nummer och svarar man inte ringer de nästa direkt. Lämnar inga meddelanden eller så. Vi kom fram i kön flera månader tidigare än vi "borde", på ett sånt samtal då flera inte hade svarat i telefon den dagen.

Ja det är den lilla förhoppningen jag har :D
    Försöker vara tillgänglig i telefon, men ibland går det inte när jag jobbar.
    Vi får väl se när samtalet kommer, spännande!!
  • Repan
    Varärstorken skrev 2013-04-13 13:41:28 följande:

Ja det är den lilla förhoppningen jag har :D
    Försöker vara tillgänglig i telefon, men ibland går det inte när jag jobbar.
    Vi får väl se när samtalet kommer, spännande!!
    Hur har det gått då, någon kallelse än? :)
  • Amd

Hej alla!
    Vi har inte hört nåt från SU än. Har köat sen april 2012. Hade dock ett missat samtal från dolt nummer nu i juni men jag tror inte de var från dem, det är väl uppehåll under sommaren?

• Varärstorken
    Amd skrev 2013-07-21 10:26:25 följande:
    Hej alla!
    Vi har inte hört nåt från SU än. Har köat sen april 2012. Hade dock ett missat samtal från dolt nummer nu i juni men jag tror inte de var från dem, det är väl uppehåll under sommaren?
    Hej!
    Ursäkta sent svar, men har haft lite sommaruppehåll :)

Hur går det för er? Har ni hört nåt från SU?
    Jag har hört ryktesvägen att kön rör sig extremt långsamt. Att de kallar från december 2011 nu.
    Om det är så så har det inte hänt speciellt mycket den här våren... Jag ringde dem i februari(osäker?) och då kallade de från november 2011. Sen pratade jag med dem i maj (tror jag?) och då kallade de från december 2011. Det går INTE fort!

Nu orkar jag inte ringa och fråga. Begraver mig i jobb istället och hoppas få komma fram innan jul.
    Hoppas går ju!
Svar på tråden I väntan på SU..