Låter mina döttrar röka hemma
Jag bor med mina två döttrar, 15 och 17 år. Båda får röka hemma (ibland tillsammans med mig som också röker). Jag köper aldrig cigg åt dem, men tycker ni att det är fel att låta dem röka hemma?
Jag bor med mina två döttrar, 15 och 17 år. Båda får röka hemma (ibland tillsammans med mig som också röker). Jag köper aldrig cigg åt dem, men tycker ni att det är fel att låta dem röka hemma?
Så länge de inte får röka inne (hemma) så tillåter du dem inte att röka hemma... Så nej, du verkar inte tillåta dem att röka hemma. Du tillåter dem att röka.
Jag har rökt sedan 14 års ålder (slutade för en vecka sen då det visar sig att jag är gravid)
men tycker ändå inte att TS gör helt fel. Det är bra att hon inte köper ut cigg till dom, men ändå tycker jag att det är okej att dom får röka i närheten med henne.
Jag själv rökte alltid, redan från början, ihop med min pappa. Han köpte ut till mig om jag verkligen behövde (vilket inte kanske var så bra direkt..)
Min mamma däremot vågade jag aldrig erkänna för och kunde därför inte röka i hennes närhet - det slutade med att jag började sova över hos andra, åkte oftare till pappa och sen när jag träffade pojkvännen så var hela familjen rökare och de rökte tillochmed inne (enormt dåligt och äckligt, men för en rökare var det ändå hur skönt som helst) - självklart var jag hellre där när jag kunde tända en cigg när jag ville och vart jag ville, än att åka till min mamma där jag var tvungen att gå ut och gå med hunden för att kunna röka.
Jag flyttade hemifrån innan jag ens tagit studenten.
Slutgiltliga svaret; jag tycker inte föräldrar ska köpa ut till barn som inte är myndiga nog att köpa själva, men ser inget problem med att de röker tillsammans. Föräldrarna kan faktiskt inte göra så mycket åt det.
Jag tror min mamma alltid vetat, men velat att jag hellre tjuvrökt - det slutade med att vi förlorade en hel del utav den kontakt vi hade innan. och ja, mitt fel!