överstimulerad
Ni som gjort ivf eller håller på!
Hur många ägg fick ni ut?
Jag fick ut 21 st och nu pratar dom om ev överstimulering...
Jag behöver hopp ifrån er som värper bra!
Ni som gjort ivf eller håller på!
Hur många ägg fick ni ut?
Jag fick ut 21 st och nu pratar dom om ev överstimulering...
Jag behöver hopp ifrån er som värper bra!
Fick ut 32 ägg och vågade inte tjata mig till ET eftersom jag hade börjat må dåligt på dagen för återförandet, och inte ville bli (mycket) sämre. Sedan gick det utför i några dagar, mådde skit men fick vara hemma med läkarundersökning och provtagning varannan dag. Eftersom jag inte blev gravid så vände det sedan och jag var helt frisk 2 v efter ÄP. Tyvärr så fick vi inte frysa så många embryon och de få vi fick till frysen var inte toppkvalité, så i slutändan blev det inget barn. Om jag blir överstimulerad vid nästa IVF så kommer jag göra samma sak, är rädd för att bli akut inlagd på sjukhus och den "lätta" överstimuleringen utan graviditet var tillräckligt jobbig för mig.
Mina värden låg på gränsen till överstimulering, så kliniken beslöt sig att göra ÄP en dag tidigare. Av 18 ägg fick de ut 13 stycken.
ET gjordes sen blev jag överstimulerad och hade en hel del fri vätska i buken, dock inga extrema mängder utan jag fick åka hem efter ett dygn på sjukhus med order om att vila.
Resultatet tjatar varenda dag om hur många dagar det är kvar till han fyller 6 år (eftersom klockan är efter midnatt så är det 33 dagar dit ), just nu gör han dock inte det utan ligger och snarkar på ovanvåningen tillsammans med sin pappa och lillebror.
(Lite OT, lillebror blev också till vid samma tillfälle, dock fick han spendera några år i frysen först som ett litet befruktat ägg innan det var dags för honom att växa till sig i mammas mage )
Håller tummarna för dig TS!
Carro- vår lillebror här hemma är också från samma omgång :). Det är han som gör att jag är vaken okristligt tidigt och skriver. Men visst är det häftigt när man tänker på det. Förlåt ts för OT :)!
åh tack för att ni delar med er! nu är det snart tid att åka in och se vad som sägs idag! nervös... fast ändå lugn!
Hur har det gått TS?
ja vi åkte in innan... 20 ägg var det visst bara ;) var av 16 hade blivit befruktade... men bara två av toppkvalitet... Men läkaren tyckte att jag mådde så pass bra att jag fick återförening idag
och en liten pingvin i frysen!!! Nu börjar den värsta väntan!!! Tack alla för att ni delat med er!!