• Anonym (ägget)

överstimulerad

Ni som gjort ivf eller håller på!

Hur många ägg fick ni ut?

Jag fick ut 21 st och nu pratar dom om ev överstimulering...

Jag behöver hopp ifrån er som värper bra!

• Svar på tråden överstimulerad
  • Anonym (ägget)
    bringa skrev 2012-10-25 09:41:51 följande:
    Har också hört att överstimulering ofta slutar i graviditet. Jag har tre ivf-barn och i dagarna väntar vi en suprise-bäbis. Så kan det gå ibland. Lycka till!

Vilken härlig suprise :) Tack!
  • Anonym (ägget)

hmm korkad fråga.... men hur räknar man ut vilken vecka man är i? Foten i munnen

har aldrig satt mig in i det där då det inte varit aktuellt!

• Anonym

Tror man räknar från äggplock

• Anonym (ägget)

hmm ok.. tack! Drömmer

• Anonym (peggy)
    Anonym skrev 2012-10-26 15:03:55 följande:
    Tror man räknar från äggplock
    Det vore ju det mest logiska men jag har förstått det som att man brukar räkna från mensens första dag.

"Vid en standardcykel på 28 dagar och lutealfas på 14 dagar startar graviditeten på sista mensens första dag. Då är man i vecka 0+0. Den faktiska graviditeten startar alltid vid ägglossning, i vecka 2+0." www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/graviditetsutrakning.php
  • Vickan I

Men i FLs gravkalender kan man väl skriva i när ägglossning/äggplock var så räknar den. Det har stämt båda mina graviditeter iaf. 

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Anonym
    Anonym (ägget) skrev 2012-10-26 14:59:44 följande:
    hmm korkad fråga.... men hur räknar man ut vilken vecka man är i? Foten i munnen

har aldrig satt mig in i det där då det inte varit aktuellt!
    Dagen för äggplock är 2+0! Sen får du räkna därifrån själv.

Normalt räknar man från senaste mensens första dag, och ägglossning innfaller vanligen på dag 14 i en normal cykel. I en IVF cykel beror det lite på hur man reagerade på hormonerna etc.

(Det knasiga med detta är ju att de första två veckorna är man inte ens gravid, men så räknar man!)
  • Anonym (ägget)

Tack för hjälpen! Jag använde Fl kalender och då kom de upp vecka 5! borde ju stämma nått sånt där! Solig

Kan fortfarande inte fatta att det är sant....

• Anonym (ägget)
    Barnlängtan87 skrev 2012-10-30 16:52:51 följande:
    STOT GRATTIS!!! Jag väntar fortfarande på mitt plus... borde förhoppningsvis vara om 1-2 veckor!!!  

Tack så jätte mycket!! :) Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden överstimulerad