• Anonym (ägget)

överstimulerad

Ni som gjort ivf eller håller på!

Hur många ägg fick ni ut?

Jag fick ut 21 st och nu pratar dom om ev överstimulering...

Jag behöver hopp ifrån er som värper bra!

• Svar på tråden överstimulerad
  • hopparmamma

Var vaksam bara. Håll koll på midjemåttet och vikten, ökar båda plötsligt har du garanterat fått vätska i buken. 
    Jag fick avsluta hormonerna och avvakta att antalet blåsor skulle minska (var drygt 35 stora och massor av mindre) innan ÄP för att försöka undvika överstimulering.

Vid ÄP tog de ut lite över 20 ägg och allt såg bra ut. Hade ET den 14/12 och mådde sedan bra. På julafton började det kännas konstigt och sedan gick det snabbt utför. På Annandagen var jag så svullen och hade så ont att jag inte fick på mig några byxor jag tagit med utan fick låna mammas mysbyxor. Dagen därpå åkte jag in akut och blev sedan kvar på sjukhus i en vecka. Där tömde de 3 liter vätska och sedan tömde kliniken ut 5 till i två omgångar. Var sjukskriven hela januari och februari, 

Allt gick dock bra och nu har jag en vild 1-åring här hemma. Har faktiskt bara hört positiva slutresultat från de som blivit överstimulerade. 

Lycka till! 

• Anonym (ägget)
    hopparmamma skrev 2012-10-14 19:25:29 följande:
    Var vaksam bara. Håll koll på midjemåttet och vikten, ökar båda plötsligt har du garanterat fått vätska i buken. 
    Jag fick avsluta hormonerna och avvakta att antalet blåsor skulle minska (var drygt 35 stora och massor av mindre) innan ÄP för att försöka undvika överstimulering.

Vid ÄP tog de ut lite över 20 ägg och allt såg bra ut. Hade ET den 14/12 och mådde sedan bra. På julafton började det kännas konstigt och sedan gick det snabbt utför. På Annandagen var jag så svullen och hade så ont att jag inte fick på mig några byxor jag tagit med utan fick låna mammas mysbyxor. Dagen därpå åkte jag in akut och blev sedan kvar på sjukhus i en vecka. Där tömde de 3 liter vätska och sedan tömde kliniken ut 5 till i två omgångar. Var sjukskriven hela januari och februari, 

Allt gick dock bra och nu har jag en vild 1-åring här hemma. Har faktiskt bara hört positiva slutresultat från de som blivit överstimulerade. 

Lycka till! 
    ja fy ska ha riktig koll... låter ju vidrigt att åka på det där... Foten i munnen  ja det känns som dem flesta som blivit överstimulerade har fått en liten knodd! det låter ju lovande iaf!
  • Vickan I

Hur går det, rd 8 idag eller? har du tänkt tjuvtesta ngt?

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Anonym (ägget)

ja det blir rd 8 eller vet ej om man räknar som 7 ?! :/

än så länge inget blod eller så iaf... fick så jäkla mensvärk i natt så jag visste ej vart jag skulle ta vägen... så tanten kommer väl snart...

• Vickan I

Men så fick jag också på natten från ca rd6 med första barnet. Jätteont verkligen, precis som mensvärk, och bara låg i fosterställning och typ hyperventilerade för det gjorde så ont. Hade så i några nätter. Var säker på att det var kört, men inte då, så kan vara ett gott tecken :)!!!

• Anonym (ägget)

oj menar du de? ja jag vaknade av att jag svettades tok och gjorde förbaskat ont... och nu under dagen så har det kommit lite till och från... du ger mig hopp! :)

• Vickan I

Ja jag vaknade också av det och grinade till maken att ngt måste vara fel eller att det var kört pga smärtan. Sedan fick jag några dagar senare som mensvärk efter att jag kissat också av ngn anledning?! Med andra barnet hade jag inte ngt sådant. Hoppas allt jag kan för dig!

• Anonym (ägget)

åh tack snälla Solig

• Anonym (ägget)
    Vickan I skrev 2012-10-22 12:05:48 följande:
    Ja jag vaknade också av det och grinade till maken att ngt måste vara fel eller att det var kört pga smärtan. Sedan fick jag några dagar senare som mensvärk efter att jag kissat också av ngn anledning?! Med andra barnet hade jag inte ngt sådant. Hoppas allt jag kan för dig!
    på vilken dag plussade du på?
  • Vickan I

Rd 9 med första och rd8 med andra, men då var det blastisar som odlats i fem dgr innan, så då kan man tjuvtesta lite tidigare.

Svar på tråden överstimulerad