• Anonym (hemsk gravid kvinna)

    vill röka för att inte få en stor bebis

    Jag känner mig hemsk. Rökt 5 år innan graviditeten, när jag blev gravid slutade jag. jag blev lämnad efter några v och hade det väldigt tungt och började röka lite då och då. (hemsk är jag, jag vet.) nu är jag helt rökfri.

    ibland kan jag känna för att börja igen.. För jag inte vill ha en stooor bebis som kommer ut. jag vet inte hur jag kan tänka så egentligen..

  • Svar på tråden vill röka för att inte få en stor bebis
  • Guld Nougat

    Jo, rökning kan påverka så att barnet blir mindre eftersom de tar upp mindre näring.

  • 3 barns mamma84

    Min mamma drack och rökte under hela min grav och jag kom 1 v innan BF om jag inte mins fel och var 3,500g och 49cm


    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Guld Nougat skrev 2012-10-23 22:38:06 följande:
    Jo, rökning kan påverka så att barnet blir mindre eftersom de tar upp mindre näring.
    men allvarligt hur FAN kan en bm säga så till mig !!!
    NU är det bevisat till 100% att jag får stora barn 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Anonym
    Anonym (hemsk gravid kvinna) skrev 2012-10-15 23:21:14 följande:
    Jag känner mig hemsk. Rökt 5 år innan graviditeten, när jag blev gravid slutade jag. jag blev lämnad efter några v och hade det väldigt tungt och började röka lite då och då. (hemsk är jag, jag vet.) nu är jag helt rökfri. ibland kan jag känna för att börja igen.. För jag inte vill ha en stooor bebis som kommer ut. jag vet inte hur jag kan tänka så egentligen..
    Dum ursäkt för rökning!
  • Guld Nougat

    Att BM sa så till dig var nog pga du skulle få mindre barn vilket hade varit bättre för dig (mamman)

  • Elvis Mamma

    Det var det dummaste jag någonsin hört! Vad tänker du med undrar man ju??!

    För övrigt finns det inga garantier om du tror det, jag har fött två små barn å jag har inte rökt. Vet en som rökt å fått 3 barn som alla vägt över 4 kg.

  • Kevlarsjäl

    Min mamma var storrökare när hon väntade mig. Jag föddes bara tre veckor innan beräknad tid, men vägde bara 1200 g och var 42 cm, svävade mellan liv och död ett tag och behövde hjälp med andningen. Idag har jag astma, förmodligen en konsekvens av min mammas rökning...

  • Kevlarsjäl
    Kevlarsjäl skrev 2012-10-23 22:59:56 följande:
    Min mamma var storrökare när hon väntade mig. Jag föddes bara tre veckor innan beräknad tid, men vägde bara 1200 g och var 42 cm, svävade mellan liv och död ett tag och behövde hjälp med andningen. Idag har jag astma, förmodligen en konsekvens av min mammas rökning...
    Gick ner till under kilot på bb dessutom..
  • Takex

    Man gör inte så mot en annan människa, ett annat liv som ska växa upp och vara en person precis som en själv bara för att man är rädd för barnets storlek. Sköt din kost så får du ett barn som matchar dig i storlek som du kan föda ut. Att du skulle få annat är extremt ovanligt och då får du hjälp av sjukvården.

    Kom också ihåg att barn med lite hull på är oftast nöjdare än de små spinkiga barnen och första tiden med en spädis är ingen dans på rosor.

Svar på tråden vill röka för att inte få en stor bebis