Anonym (när?) skrev 2012-10-18 16:20:02 följande:
Uppdatering från mig. I förrgår natt så tog jag initiativ till att ha sex med min man, kanske efter att ha läst den här tråden. Det var sent, båda var trötta men jag sög och runkade av honom i alla fall. Trevligt. Han kom, jag kom inte, sedan somnade vi. Jag var superkåt hela dagen igår och på kvällen försökte jag på nytt ta initiativ till sex. Min tur, liksom.
Men nej, han orkade inte, han var så trött och så var det ju två tv-program han skulle kolla på. Det slutade med att jag onanerade själv, som vanligt, i duschen.
När jag kom ut därifrån (han fattade vad jag gjorde där inne eftersom det tog så lång tid) så frågade jag "är det så tröttsamt att behöva ha sex med sin fru då och då?". Då blev han jättesur och sedan så började han "jag förstår faktiskt inte hur du kan klaga nu, jag har jobbat hela dagen är jättetrött och handlade efter jobbet och sedan åkte jag hem och lagade middag så jag gör faktiskt massor och jag tycker inte att du kan klaga".
Jag förstår inte riktigt hur han kan sätta sex med sin fru på samma "att göra-lista" som att handla och städa men det gör han tydligen. Det sårar mig enormt. Jag handlar och lagar middag här fem dagar av sju men jag vill ha sex ändå.
Nu har han i alla fall fått tömma så då blir det väl inget förrän mellan jul och nyår kanske.
Jag blir inte ens ledsen längre men känner mig förfärligt uppgiven. Jag inser också att jag är ganska sårbar för uppmärksamhet och flirtar från andra män, för jag skriker efter att bli bekräftad som människa, kvinna, sexuell varelse. Hur gör man nu?
Känner igen den typen av kommentar. Det är som att ha sex är en uppoffring. Kul att höra eller hur? Det har inget alls med trötthet att göra utan om prioriteringar och han (liksom min fru) har valt att prioritera annat än ha sex med dig.
I din sits (är ju redan i den sitsen och har tagit det steget) hade jag alls inte känt något dåligt samvete att vara otrogen.
Anonym (när?) skrev 2012-10-18 16:49:35 följande:
Mmm. Jag har verkligen sagt så förut, flera gånger. Nästan ordagrant. Det hjälper inte. Jag känner mig väldigt uppgiven.
Just nu har jag också svårt att ställa ett ultimatum där jag går på dagen eftersom det är praktiska saker runt om mig som gör det så gott som omöjligt. Det kommer att vara annorlunda om ett år. Frågan är om jag överhuvudtaget kommer att ha kvar några känslor för honom om ett år.
Har han inte reagerat något alls på det? Antar du även tagit upp att ha öppet förhållande eller?
Att känna sig avvisad och nekad sex gör att den kärlek man känner vittrar bort en liten bit i taget.