• MLB

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:27:28 följande:

Jag tror inte hon svalt dem, tror hon gjort det för att bara göra mig orolig. Hon gillar nog uppmärksamheten. Hon ligger dock ändå och sover nu, om jag märker att hon blir dålig åker jag in direkt!!!

Men du märker inte att hon blir dålig innan det är för sent! Hur svårt kan det vara att fatta?! Och i vilket fall som helst så mår hon inte bra och behöver hjälp! Se till att hon får träffa någon psykolog när ni är klara på akuten.
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:31:07 följande:

Hon har kontakt med BUP redan.
    Toppen, men nu behöver hon AKUT SJUKVÅRD!
  • MLB
    Tjenixen skrev 2012-10-17 23:31:46 följande:
    Du har ju ingen aning om vad du skriver människa.. Vad har du för medicinsk utbildning som du baserar dina teorier på? Jag har sett folk komma in som tagit 5 tabletter som reagerat dåligt och levern tagit rejält stryk så sluta med dina dummheter
  • MLB

TS, efter att du fått henne till akuten läser jag gärna en förklaring till varför du upprepade gånger väljer att ignorera dom som talar om för dig att du inte kommer att märka något på henne innan det är för sent.

• MLB
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:33:20 följande:
    Tycker ni som inte tror mig ska ringa en läkare o kolla lite :) har jobbat inom akutsjukvård länge nog för att ha lite koll på om man dör knall o fall av denna dos Alvedon :) God natt
    Man dör inte genast, men man får leverskador som är dödliga om man inte får vård genast.
  • MLB
    Guld Nougat skrev 2012-10-17 23:35:18 följande:
    Om ts dotter har tagit alvedon/paracetamol tidigare så räcker det med att hon idag tagit ytterst lite tabl för att levern ska ta stryck.
    Dessutom räcker det med en handlingsförlamad TS för att hon ska bli av med livet.
  • MLB
    Tjenixen skrev 2012-10-17 23:36:52 följande:

Det värsta är om tjejen kommer in för sent och dör för ts varit idiotisk och lyssnat på nån wannabe läkare som tycker det är ingen fara..
    Håller med dig igen. Man ska inte säga att det inte är någon fara om man inte har kunskap. Nu råkar jag ha en del kunskap och har argumenterat emot den här wannabe läkaren hela kvällen, men TS väljer ju att inte lyssna. Så, vad gör man?
  • MLB
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:38:31 följande:
    Alvedon har en lugnande effekt o vi ger det ofta i lugnande syfte
    Aveldon är smärtlindrande, och om man har ont och tar RÄTT DOS Alvedon blir man lugnare eftersom man slipper ha ont, inte för att det finns något lugnande i Alvedon.
  • MLB

Nu är det nästan 1 på natten här, jag måste sova. TS, om du av någon märklig anledning inta fattat vad du ska göra och hur allvarlig situationen är, klicka på "Visa endast" under mitt eller Tjenixens namn. Finns garanterat flera, men jag är för trött för att minnas allas namn. Gonatt.

• MLB
    Anonym (Akutsyrra) skrev 2012-10-18 08:41:24 följande:
    Ts: Vad skönt att du tog tag i saken och åkte in. Hur gick det?

Lyckligtjej: För att bevisa dina djupa kunskaper i detta ämnet så skulle jag vilja veta följande: Inom hur många timmar efter intag av paracetamol är det av vikt att magsköljas och få aktivt kol? Vet du vad man ger som motgift till paracetamol och hur länge man kan vänta med att ge det innan det är försent?

Jag vet det och skulle ha önskat att du också visste det för då skulle du inte ha gett så märkliga råd i tråden.
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..