Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
TS: Ring polisen först och se till att få tag på henne. Sedan läser du vidare och kommer ihåg att jag skriver av erfarenhet, när jag var 15 såg jag ingen orsak att leva. För mig kom vändpunkten när jag insåg att det finns människor som bryr sig om andra.
När du släpper iväg henne såhär efter att hon skrikit på hjälp länge med sina självmordsförsök och uppenbarligen bestämde sig för att dö i förgår så visar du åt henne att du inte bryr dig om henne och att hon lika bra kan dö. Hon tycker att hon är värdelös och du ser inte ens till att försöka hindra henne från att ta livet av sig. Det är inte lyckat.
Jag vet att din situation är svår, men före du åkte in med henne i förgår gav du här i tråden intrycket att du inte bryr dig om henne, och jag är säker på att din dotter fick samma intryck när du blev handlingsförlamad. Det är precis samma sak ikväll, du är handlingsförlamad och signalerar därmed att du inte bryr dig om henne.
BUP hjälper er uppenbarligen inte ordentligt, och då ska du leta efter andra platser där ni kan få hjälp. Du kan ju inte vänta dig att din dotter ska göra det. Jag föreslår också att du skaffar en psykologkontakt åt dig själv eftersom du uppenbarligen inte orkar med situationen. Om du inte tror på att du behöver det, se hur du agerat. Du satt i timmar och skrev på internet medan din dotter försökte ta sitt liv i samma hus. Du blev handlingsförlamad av att det var en dörr mellan er. Sedan, när hon kom ut reagerade du med att vilja tro att allt var bra och planerade att bara hålla koll på henne trots att du upprepade gånger blivit informerad om att dosen hon tagit är dödlig och symptomen inte märks innan det är för sent. Dessutom visste du inte när under dagen hon tagit tabletterna.
Nu gör du samma sak igen, hon är borta 2 dagar efter ett självmordsförsök och du vägrar kalla på hjälp eftersom du utgår från att ingen kommer att lyssna på dig innan du ens försökt. Fortsätter du så här kan jag lova dig att du kommer att begrava din egen dotter.