stickkontakt skrev 2012-10-18 21:32:21 följande:
Tänk dig följande scenario: Du har två barn som passerat småbarnsåren och du planerar inte att få fler barn. Din syster blir gravid och frågar om hon kan få lite barnprylar (skötbord, säng etc.) av dig, du säger ja eftersom du ju inte behöver dem mer. Några månader senare, fortfarande med god marginal innan systerns nedkomst, upptäcker du att du också är gravid. Vad gäller då angående din och systerns deal om saker till barnet? Båda har nog med pengar för att köpa dessa prylar men har inga gigantiska summor att röra sig med.
Jag får väl dra prallellen med att jag fick en del grejer av en vän när jag var gravid och som mitt barn använde sedan. Det är svårt att hitta babygym som INTE är av plast eller tyg nu för tiden och hon gav mig ett jättefint i trä, detta ville hon sedan ha tillbaka och spara till sina barnbarn i framtiden. Jag gav tillbaka det utan knussel. Det var ju inte jag som köpte gymet från början, jag fick det gratis. Det var hennes från början och hon visste att jag inte hade tänkt göra mig av med det utan jag hade sparat det om inte hon ville ha tillbaka det. Men jag sa ju från början att du måste säga till om du vill ha pengar för något eller om det är något du behöver få tillbaka!