• Lyssnare83

Junimammor 2013 Stockholm

Vi bor i Stockholm och väntar vårt första barn 22 juni 2013. Finns de fler junimammor som bor i Stockholm?

• Svar på tråden Junimammor 2013 Stockholm
  • 1000
    linslusen76 skrev 2012-11-01 15:16:52 följande:
    Nummer 4:a beräknad till 28/6. Molande illamående dygnet runt. Har precis varit och investerat i armband mot illamående på Apoteket! Hört att de ska vara jätteeffektiva faktiskt!

Berätta ifall de funkar! Har funtat på ett sånt....
    V 6+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Emmie T

Här har ni en till som mår väääldigt illa. Mådde inte alls såhär med första barnet, inte i närheten! Vad olika det kan vara... Har testat postafen några dagar men blir så obehagligt trött så nu får jag försöka uthärda på annat sätt. :P

Jag har fortfarande svårt att ta till mig att vi ska få en liten till (trots illamående och all världens symtom, haha). Det känns helt overkligt! Ska på VUL på MamaMia Karlavägen på fredag, kanske blir det mer verkligt efter det.

Någon som varit på inskrivning på MVC än?

• 1000

Nä, ska på inakrivningen i v 10, alltså...... 23/11.

V 6+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • 1000

Vilka barnmorskemott. Går ni till? Jag går t Farsta.

V 6+6 nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • FrökenX

Väntar vårt 3:e barn med bf runt 24/6. Har inte så mkt symptom mer än ett illamående från h-vetet och trötthet. jag är sjukskriven och får lergigan. Utan piller kräks jag 8-12 ggr minst men med tabletterna så kräks jag bara 2-4 ggr Jag har två tjejer sedan tidigare födda 10 och 11. Detta blir med all säkerhet vårt sista barn.

• linslusen76
    1000 skrev 2012-11-02 22:07:07 följande:

Berätta ifall de funkar! Har funtat på ett sånt....

Hej! Jag har prövat mina "sea band"  och tycker att de funkar bra faktiskt!! Men mitt illamående är av värsta tänkbara sorten, och mina andra graviditeter har jag varit sängliggande i perioder och knappt kunna stå upp. Har knappt fått behålla vatten och blivit insatt på primperan...så så länge jag slipper den typen av illamående är jag överlycklig!! Att plugga på högskolan, vara gravid, ha 3 barn , 2 hundar och en man och må på så sätt funkar ABSOLUT inte!!
    Men banden funkar bra,  lite illamående men om jag äter går det över.
  • Smålands jänta i storstaden

Hej, får man vara med här? Gravid med nr 2, bf 14 juni. Har fått tid till bm nu på måndag, har även ul inbokat nu på fredag

Hur mår ni?

Jag mår bra, trött och illamående men inget att klaga på!

• 1000
    linslusen76 skrev 2012-11-05 16:35:22 följande:
    Hej! Jag har prövat mina "sea band"  och tycker att de funkar bra faktiskt!! Men mitt illamående är av värsta tänkbara sorten, och mina andra graviditeter har jag varit sängliggande i perioder och knappt kunna stå upp. Har knappt fått behålla vatten och blivit insatt på primperan...så så länge jag slipper den typen av illamående är jag överlycklig!! Att plugga på högskolan, vara gravid, ha 3 barn , 2 hundar och en man och må på så sätt funkar ABSOLUT inte!! Men banden funkar bra,  lite illamående men om jag äter går det över.

Wow då ska jag testa. Kan det helt klart va värt...
    V 7+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • elinbergstrand

Hej allihopa! Jag är så dålig på det här med att citera andra osv.. Jag går till tyresö barnmorskemottagning men har bara varit där en gång på hälsosamtal. Nu väntar inskrivning på tisdag :) klev in i vecka sju igår och har humörsvägningar så det heter duga men annars lugnt. Nån annan på södra sidan om stan här?

Svar på tråden Junimammor 2013 Stockholm