• Anonym

Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"

Tror ni ni hade haft lika lätt om er mans sperma var helt och hållet åt skogen?!

• Svar på tråden Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-19 21:09:24 följande:

Du pratar om något helt annat. Kolla inlägg 15 tack.

Men i mitt fall är det JAG som har lätt för att bli gravid.
  • Anonym (/)

Jag måste verkligen inte gå runt och säga att jag har lätt att bli gravid "hela tiden", men jag har lätt att bli gravid. Jag fattar vad du menar TS, men jag anser att det är jag som blir gravid, inte "vi". Men visst kan jag förtydliga och säga att jag lätt blir gravid med min sambo (och mina två förra pojkvänner) om det nu vore viktigt.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-19 21:10:53 följande:

Det är underbart men det hade du aldrig tagit reda på om du försökte skaffa barn med en infertil man. Då hade du nämligen aldrig blivit gravid.
  • Anonym (/)
    Anonym skrev 2012-10-19 21:10:53 följande:

Samma här.
  • Anonym (/)
    Anonym skrev 2012-10-19 21:13:05 följande:
    Det är underbart men det hade du aldrig tagit reda på om du försökte skaffa barn med en infertil man. Då hade du nämligen aldrig blivit gravid.

What? Jo, för då hade hon troligen fått göra ett flertal tester för att se vad som är fel, och fått samma svar; att hon har lätt att bli gravid, men att just den mannen har svårt att göra henne gravid.
  • Anonym
    Anonym (/) skrev 2012-10-19 21:15:01 följande:
    What? Jo, för då hade hon troligen fått göra ett flertal tester för att se vad som är fel, och fått samma svar; att hon har lätt att bli gravid, men att just den mannen har svårt att göra henne gravid.

Vet du hur många det är som får testsvar att de har lätt för att bli gravida och ändå går oförklarligt barnlösa i flera år? Det finns bara ett verkligt bevis på att man kan bli gravid och det är ett plus på stickan.
  • Anonym
    Marionettdocka skrev 2012-10-19 21:15:50 följande:
    Jag har blivit gravid med en man som fått veta att han var steril, så...

• Anonym

Jag förstår att det kan irritera men i mitt fall har jag (alt vi) lätt att bli gravida. Med mitt ex blev det inga barn trots tre års duktiga försök, med maken tog det på första försöket alla 3 gångerna.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-19 21:17:36 följande:

Vet du hur många det är som får testsvar att de har lätt för att bli gravida och ändå går oförklarligt barnlösa i flera år? Det finns bara ett verkligt bevis på att man kan bli gravid och det är ett plus på stickan.

Men jag har lätt för att bli gravid - varför får jag inte säga det? Jag är väldigt fertil.
Svar på tråden Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"