• Anonym

Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"

Tror ni ni hade haft lika lätt om er mans sperma var helt och hållet åt skogen?!

• Svar på tråden Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"
  • FruNaftra

Ts. Jag förstår ditt resonemang.

Jag däremot HAR lätt för att bli gravid. Men däremot är min mans spermier värdelösa så det krävs IVF för att jag ska ha en vettig chans. Men det krävs inte många återföringar för att ett embryo ska fästa. Lucky me!

• viseversa
    Anonym (molly) skrev 2012-10-20 08:45:01 följande:
    Vad är din definition av fertilitet då? Att du har ägglossning?
    Ja det måste jag ha såklart. Eftersom jag har tre barn och väntar nr 4. Men fertil är ju dom flesta som jag förstått. Dock blir jag gravid lätt fertil är väl fel ord kanske. Lätt att bli gravid är väl bättre ordval. Nej det är INGET jag skyltar med. Dock ÄR det ju så. Alla mina barn blev till väldigt snabbt.
  • viseversa
    Anonym (molly) skrev 2012-10-20 07:59:27 följande:
    I "normalfallet" är ju par fertila, så det är inte så intressant att veta det faktiskt.
    Exakt. Dom flesta är ju det. 
  • viseversa
    viseversa skrev 2012-10-20 08:50:24 följande:
    Ja det måste jag ha såklart. Eftersom jag har tre barn och väntar nr 4. Men fertil är ju dom flesta som jag förstått. Dock blir jag gravid lätt fertil är väl fel ord kanske. Lätt att bli gravid är väl bättre ordval. Nej det är INGET jag skyltar med. Dock ÄR det ju så. Alla mina barn blev till väldigt snabbt.
    MEN skulle min man/sambo/kille ha usla spermer så nej då hade jag kanske inte blivit gravid så lätt. Men då är det ju hans spermakvalite som avgör det inte min "fertilitet" eller viseversa. 

Så vi har båda lätt att bli med barn då. Eftersom hans spermier måste vara bra/okej/livsdugliga i vårat fall. Men det låter också konstigt då det är JAG som blir gravid inte han även fast han har stor betydelse i det hela. 
  • Patrikh76

Har man inget annat att glänsa med så får man väl ta den egenskap som står till buds. Har själv väl fungerande spermier men brukar mer "skryta" om att jag är rätt bra på att laga datorer och mobiltelefoner. Haha

• viseversa
    Patrikh76 skrev 2012-10-20 09:00:28 följande:
    Har man inget annat att glänsa med så får man väl ta den egenskap som står till buds. Har själv väl fungerande spermier men brukar mer "skryta" om att jag är rätt bra på att laga datorer och mobiltelefoner. Haha
    Haha ja det är ju en fantastisk egenskap=)
  • Anonym (molly)
    Patrikh76 skrev 2012-10-20 09:00:28 följande:
    Glad
  • Hannah76

Men finns detta problem i verkligheten? Jag känner ingen som går runt och skryter att de är fertila? O andra sidan ser jag inte det hemska med att någon säger/skriver att de har lätt att bli gravida.

• viseversa
    Hannah76 skrev 2012-10-20 09:15:25 följande:
    Men finns detta problem i verkligheten? Jag känner ingen som går runt och skryter att de är fertila? O andra sidan ser jag inte det hemska med att någon säger/skriver att de har lätt att bli gravida.
    Håller med. Jag ser inte heller detta irl. Har aldrig varit med om det. Dock har folk frågat mig om jag blir gravid lätt och vad ska jag svara då om inte sanningen?
Svar på tråden Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"