- bf juli 2013 -
Gry tycker jag klingar fint :)
Gry tycker jag klingar fint :)
Har ett dilemma gällande namnval till vår nästa pojk... Har en kompis som döpte sin son till Theo. Hon är min barndomskompis och vi träffas väldigt ofta eftersom vi bor på samma ort. Nu har jag och min man ett namn som vi vill ge vår son men det påminner lite om Theo...
Namnet är Temo.
Hur skulle ni reagera? Är det okej?
Sugen på denna.. men dom kostar ju så himla mycket :/ www.jollyroom.se/trille-twini-komplett-svart.html
eller det där var visst tvillingvagn ;) hahahaha.. kanske vi inte behöver men om man hade kunnat byta ut en sittdel till liggdel hade den varit klockren!!
Tips på vad ni tycker är oumbärliga saker att ha redo i BB-väskan? Eller bästa tips att ta med sig som man lätt glömmer?
Mitt är hårsnodd!!! Har långt hår och det är ett helvete att vara utan när man ska föda fram ett barn och svetten rinner :P
ibland har jag känt tryck, men förmodar att bebis ligger långt ner och trycker på. Bara du inte känner typ "bajsnödighets-tryck" så är det nog lugnt =)
jag råkade ut för ögonmigrän, synfältet på sidorna blev suddigt och jag såg bara rakt fram,. Aldrig varit med om tidigare.. men efter 1000 undersökningar kunde de bara konstatera misstänkt ögonmigrän.
I övrigt har jag en väldigt feel-good period nu (v. 32) och allt känns bra -jag har både ork och energi att hinna med lilla 1½ -åringen här hemma och jobba 50 % :)
4 veckor kvar för min del.. om det inte går över tiden :P
Har en riktig vildbeta där inne, så sent i graviditeten och det snurras, sparkas, rörs och petas och det blir till och med obehagligt ibland tycker jag :S Men man får se det som ett gott livstecken!!
Har ni packat BB-väska? Vad tar ni med er?
Ja precis, inget är så viktigt som kameran!! Se till att ha laddare med. Och ta fler bilder än ni tror att ni behöver, man ångrar sig senare när man bara har några få..
* Annars är nog mitt bästa tips gummisnodd till håret, har jättelångt hår och det skulle vara jobbigt att föda med håret klibbandes mot ansiktet :P hahaha.. I-landsproblem!
oj vad mycket som händer kring er nu tjejer :/ hoppas att det lugnar ner sig, både psykiskt och fysiskt. Det är bara att lyssna på kroppenoch vila- är också hemma sista veckorna nu från jobbet. Mycket skönt kan jag säga =)
Kram på er!
1 dag kvar till BF för min del. Har köpt hem blöjor i minsta storlekar och det var nog det sista på listan av inköp så nu är allt klart =)
Bra tips där Kramkalas med blöjor under sig själv om vattnet går, får ta sonens största storlek och sitta på i bilen om vattnet går denna gång...och STORT grattis till ditt andra underverk!!!
Däremot skulle jag velat byta rum här hemma och möblerat om också som dig Angelica =) men vet inte om det är värt att börja lyfta sängar och dra kablar så huxflux ska man in på förlossning och inget är i ordning så jag får vackert vänta. suck..
Glad midsommar på er!
Benjimon: Jag har exakt samma upplevelse. Förra gången hade jag ont i mer än 1 vecka innan jag öppnat mig ens 4 cm, tunga värkar att andas igenom. Fick sovdoser två gånger innan jag till slut blev inlagd och igångsatt i v. 40+5
Denna gång har jag inte heller känt något nämnvärt ont, ömmar o bränner i ryggen vissa nätter, andra inget alls och några mensvärkssmärtor som dyker upp. Har BF idag och lugnt som gatan =)
Så jag undrar också om det är någon som haft lika som oss och att det ändå startat utan de där onda långdragna innan?
BF + 2 idag. humöret svajar ordentligt och trött på frågor från folk : "Känner du nåt? är det på gång?" GAAAAH!!!
Varit hos barnmorskan nu. Är på vecka 40+ 3 och har öppnat mig 2 cm i alla fall. Bebis är fixerad och barnmorskan chansade att det startar ikväll eller imorgon för min del då allt var moget och glatt.. Tjollahopp!
Faglin: jättefin mage. 4 kilo? Här har man laddat på sig med plus 14 kilo hittills :P Vad olika det kan vara, men på dig syns det ju bara på magen också =)
Lillan82: Duscha varmt och håll ut tills du känner att du inte vill chansa mera. Bra att ni ordnat med barnvakt så du kan koncentrera dig på värkarna. =) Lycka till om det hinner hända något inatt!
Vinkel: inget att bry sig om såna där kommentarer, är så olika för alla hur det blir. Det är i alla fall lättare att "komma" efter en förlossning tycker jag så se det som positivt ;)
Lillan82: Grattis!! vilken lycka för er!!
Carror: jag hade BF i söndags så är inne på 40+6 idag.... Kommer också gå över mer än med min första där jag "bara" gick 5 dagar över :P
jag är omföderska och sitter med värkar 5-8 minuter mellan sen igår kväll- nu borde det bli bebis.!! Varför är man så seg att ringa in dit? måste ordna barnvakt och äta och allt samtidigt som jag har ooont. Håll tummarna!
Det blev bebis efter att jag sist skrev. När vi kom in var jag öppen 8 cm !!! Hade jag aldrig trott så körde utan epidural denna gång och allt gick jättebra!
Sitter nu äntligen hemma med en lillebror som ska heta Hayden ('Hejden'). Föddes tisdag kl 3.14
Grattis till Er som också hunnit ploppa ut era juveler medan jag varit på BB =) Underbara liv!
Nu håller vi tummarna för er andra!