Inlägg från: Laconian |Visa alla inlägg
  • Laconian

- bf juli 2013 -

Jag var på massage i vecka 22 förra gången, utomlands och på ett turkiskt spa :) Hård bänk men de såg till att vara försiktiga och frågade hela tiden om det gick bra. Fick extra handdukar att pallra upp med

• Laconian
    Fåret Shaun skrev 2013-02-08 15:55:24 följande:
    Jag hamnade i depression med första och lät den vara. När andra föddes gick det åt helvete. Med tredje ingen. Min filisofi är att om man oroar sig är risken större att man hamnar där igen. Du vet nu vart du ska vända dig om det händer igen, även känna igen tecken när det börjar. 

Jag vet att just nu är jag deppig men blir det värre innan förlossningen måste jag iväg och prata med någon. För gravid med dessa hormoner, dotter som blir mobbad i skolan och ena sonen trivs inte på förskolan och den andre sonen som känner han får för lite tid då all tid går åt till studier, möten mm för att de som inte trivs ska må bra. Men jag är inte orolig för att få en depression för då kommer jag få en, och jag gråter tillräckligt mycket hela dagarna
    Men fy vilken vardag för er! <3 Sånt ingen ska behöva uppleva, det tär på krafterna. Kämpa på, kärleken kan aldrig ta slut men man måste få vila alla andra krafter emellanåt!
  • Laconian

Hur stor är era magar? Någon som vill bidra med magbild = ) ?

Vecka 21, andra barnet
  • Laconian

Ääh.. alla magar är fina, med eller utan spindelnät ;) man får se det som en da vinci-målning som barnet gjorde inifrån magen- mina bristningar kom istället över lår och bröst.........

• Laconian
    Sandra 235 skrev 2013-02-12 08:16:40 följande:
    Vi varpå ul igår och fick se en frisk och livlig gosse :)
    Åh vad underbart med en pojke! Grattis! Finns inget mer underbart i mitt liv än min goa son <3 Hoppas på en till för min del :P
  • Laconian

oroa dig inte i onödan, lätt att säga men väldigt bra. Oroar du dig nu kan du ju ändå inte göra nåt eftersom du inte vet vad det är du ska oroa dig för. Om allt är bra så var oroandet helt i onödan, om nåt skulle vara fel så kan du ändå inte göra nåt åt det just nu utan bara bra att få reda på det i tid :) Flummigt men hoppas du förstår =)

Du har rätt att veta kön om de råkar se det men koncentrera dig på och låt undersökningen i första hand få kolla att allt ser bra ut utan stress.

Drick en kopp te, lös ett korsord eller tvätta håret ;) sen åker ni iväg och får se bebisens gömma!

• Laconian
    TjenaAnna skrev 2013-02-21 14:34:00 följande:

Skönt att höra. Allt är så nojigt eftersom jag inte vet något om hur det "ska" vara:)
    Ja det är lika här. Och trots att det är mitt andra barn är jag orolig ändå, mindes inte att magens storlek skiftade så här mycket i storlek sist men nu är det som du säger: ibland jätteliten och ibland känns den gigantisk i profil. Måste nog finnas bra med gömställen där inne för bebisarna så de håller sig undan ibland ;)
  • Laconian
    LindaLo skrev 2013-03-04 19:12:18 följande:
    Har en fråga till er... Jag har fått vansinnigt ont i mitt bäcken men hur vet jag om det är foglossning. Har länge haft problem med min höft på samma sida och svanken. Hur vet jag att det inte är höften och ryggen som strålar och påverkar eller om det faktiskt är foglossning. Sedan undrar jag hur många dagar i rad ni kännt mol/"mens" värk??
    det sitter två fogar bak vid ryggslutet/höften som brukar ömma vid foglossning, det kan stråla ut i lår och framsida. Du har även en fog fram vid blygdbenet och vill man kan du ju trycka lite lätt över dessa (googla för att se var de sitter) och ömmar de så är det foglossningen du känner.

Molvärk hade jag väldigt mycket i början, nu kände jag imorse för första gången på länge.. vet inte om man ska ta det med ro eller om det är förvärkar. Blir magen hård som en boll när du har ont också?

Svar på tråden - bf juli 2013 -