Inlägg från: Laconian |Visa alla inlägg
  • Laconian

- bf juli 2013 -

Vet också hur du känner dig vinkel, fick äntligen mitt lärarjobb som jag väntat på så länge efter examen 2010 men jag o maken kände att äsch, vi kör på ändå! Simsalabim så blev jag gravid i september och tjänsten är fram till juni så räknar med att hinna jobba klart men det är ju synd när man fått in en fot i branschen att man ska vara hemma ett tag och tappa kontakten.

Dock betyder barn allt, och jag är en sån som inte skulle välja karriär före barn/familj :) Det löser sig alltid ändå på bästa sätt!!  Det finns tid att jobba länge sen ;)

Stort grattis till er!!

• Laconian

Motströmmen;: Jag kommer ursprungligen från Funäsdalen och har gått gymnasium i Sveg, bor nu i Dalarna =) Kul med lite härjedalingar i gruppen!

• Laconian

Ja jag har mensvärk!  Hur länge ska man knapra extra folsyra? Har för mig att man slutade i vecka 12 eller nåt va?

• Laconian

Jag blev sjukskriven för foglossning förra graviditeten, i vecka 30 och fram till BF, nu är jag i vecka 13 idag och jag kände av det onda ilande med foglossning igår kväll :S PANIK kan jag säga! 

Jag har inte tid att få det där problemet så tidigt, sist kunde jag inte ens vända mig i sängen eller hämta posten utan att överanstränga mig och få ilande smärta i blygdbenet på kvällen. Dessutom jobbar jag som lärare, vad är oddsen för att bli sjukskriven därifrån? Inte direkt tungt arbete?! Men ska inte ta ut nåt i förskott.. peppar, peppar....

• Laconian
    Fåret Shaun skrev 2012-12-02 15:43:16 följande:
    Jag blev sjukskriven i vecka 12 för foglossning med andra och tredje barnet har inte mycket att göra ad du jobbar som
    Nä men jag tänkte mer, hur skulle jag nu i efterhand kunna bli godkänd av f-kassan för sjukskrivning när arbetet inte är tillräckligt tungt, usch, stackare som haft så två gånger tidigt! Tyckte det var nog jobbigt att inte få röra sig på 10 veckor, men 30 veckor??! oj oj oj... kommer bli en låååång graviditet
  • Laconian

längtar till ultraljudet! någon mer som ska ta reda på om det är tjej/kille vid ultraljudet? Denna gång ska vi kolla, förra var en överraskning så nu vill vi prova att veta hur det känns =) + att jag är ALLDELES för nyfiken denna gång!

• Laconian

Jag har först tappat 2 kilo och nu har jag kommit tillbaka till ursprungsvikten, är i vecka 14+ 2 nu. Sist gick jag upp första kilot vid vecka 20 men vi får se nu, har fått tillbaka matlusten som varit borta ett tag pga illamående. Kommer nog blir fler kilon denna gång...

• Laconian

Ja man ser hur folk kollar och undrar: har hon gått upp i vikt eller är hon gravid?  Hos dom som ännu inte vet xP  Hahaha

• Laconian

jag har haft problem med illamående en tid men det har gått över, men nu är brösten ömma så in i helvete! (v. 14 nu) Det var dom inte ens i början, tar visst längre tid andra gången att fylla ut löshuden ;) hahaha

• Laconian
    Alexandra2013 skrev 2012-12-14 08:51:54 följande:
    Snabba ryck men vi bokade en resa nu och åker till Dubai imorgon. Något speciellt att tänka på vid resa som gravid? Jag har köpt stödstrumpor iaf;)
    * om du har barn sen innan kan brösten läcka när man är på hög höjd i planet :P ta med amningsinlägg isf!
    * se till att mjölkprodukter du äter utomlands är pastöriserade
    * de hotell som har pooler utan klor så finns det en liten risk för infektion- bada i havet om du är osäker =)

det var vad jag fick råd om sist vi åkte o jag var i vecka 20

trevlig resa!
Svar på tråden - bf juli 2013 -