Inlägg från: KramKalas |Visa alla inlägg
  • KramKalas

- bf juli 2013 -

ååh va jag väntar otåligt på VUL på måndag. Liksom vågar inte riktigt tro att de är på riktigt o att allt är som de ska än. Även om magen blivit större.. så gärna få bli en gravid mage snabbt ist för lite extra pluffsig :S

• KramKalas

Idag har vi varit på UL och den lilla medbden aktningsvärda längden på hela 3cm rörde sig som bara den och hjärtat slog uträkningarna från sista mensens första dag stämde exakt med fostrets storlek.. Så skönt att få se att det var som de skulle där inne och det blev så mycket mer verkligt för både mig och pappan

• KramKalas

jag var på inskrivning i vecka 9, ma201206.. här görs inskrivningen nångång mellan vecka 7-9 tror jag. UL som jag var på idag är nåt nytt de börjat med som alla får gå på, de gjorde jag inte med sonen jag har som snart fyller 3år. Här har de även börjat erbjuda KUB test till alla.. dock har vi valt att inte göra de då ingen av oss kände nåt stort behov av det och det skulle isf innebära en längre resa då vi bor på en ö.

nästa besök hos mvc har jag i början av januari då jag är i vecka 15 eller 16 tror jag.. och då ska vi också få höra hjärtljuden 

• KramKalas

i torsdags var jag på en läkarundersökning då jag haft en blodblandad flytning. hjärtat slog o bebis växte bra, var i storlek v11+5 när jag enligt beräkningarna var i vecka 11+1 då. Blödningen, eller brun flytning som jag hade berodde på att min moderkaka ligger lågt och en kant av den blödde. Har varit utan bruna flytningar nu några dagar men i morse började de igen :( Försöker tänka positivt att så länge jag inte har ont eller blöder färskt blod så är det nog som det ska.. men men visst gnager oron i magen... bara att hoppas allt går bra.

• KramKalas

min livmodertapp har varit lägre ner redan innan jag blev gravid andra gången.. alltså sen första förlossningen o ingen gynläkare har någonsin sagt nåt om det

• KramKalas

Ligger på soffan en stund innan jag ska åka till gyn för en kontroll... Har åter igen bruna flytningar och haft lite ont. Sköterskan jag pratade med tyckte de var bra att jag kom in idag så vi får se vart det är på väg nu innan jul... Puh denna oro..

Till på de har jag just suttit på vårdcentralen hela förmiddagen då min tvååring fått öroninflammation så här lagom till jul..

• KramKalas
    Angelica skrev 2013-01-04 13:32:18 följande:
    Fick bruna flytningar i söndags åkte in på måndagen. Där ställde de en diagnos utan undersökning. De sa att det var missfall. Men magen växer och symptom är kvar. Bm sa att det var vanligt med såna flytningar. Var det mf så hade jag blödit direkt efter. Det har jag inte gjort.

konstigt att de inte gjorde UL.. jag har själv varit på två extra UL just pga bruna flytningar.. ett i vecka 11 o ett i vecka 13 o allt ser bra ut med bebisen. För mig beror de på att moderkakan ligger lågt och att en kant lossar lite när livmodern växer och den flyttar sig uppåt
  • KramKalas

har idag varit på besök hos BM, alla prover som tagits fick jag svar på o allt såg bra ut.. även sockerbelastningen jag var på förra veckan visade extremt bra värden som BM uttryckte de.. Bebis hjärtljud var 145.. och BM undrade om kläderna börjat spänna för livmoderna hade vuxit bra :)

• KramKalas

jag har känt nåt litet bubbel ibland.. längtar tills de blir regelbudet.. känns som man har mer "koll" på bebisen då :)

• KramKalas

jag får inte så mycket utbrott.. däremot kan jag börja gråta mitt i allt.. En kväll när min treåring varit extra trotsig o jag tappat nerverna så efter att han somnat o jag står i köket och gör en kopp te så ser jag han älsklingsmjukiskanin ligga på golvet, tar upp den o tårarna bara sprutar..

Samma sak en kväll när sambon inte ville ge mig en kram när jag bad om de... grät o grät o grät i många timmar tyst för mig själv.. enda tills jag somnade med tårarna rinnande..

e verkligen super känslig ibland.. o extra tydligt blir det när jag är trött     

Svar på tråden - bf juli 2013 -