Inlägg från: KramKalas |Visa alla inlägg
  • KramKalas

- bf juli 2013 -

nyggen skrev 2013-04-07 16:40:35 följande:
    Kramkalas: vi fick oss en brun cresent å fan vilken fin färg !!! Mkt finare än på bild på nätet. :) är så nöjd så, nu är der bara "innehållet" som saknas :)

Oh nice! Den jag tittade på i butiken här om dagen var brun men de var fjolårets modell oxh försäljaren sa att årets var mörkare vilket bara kan vara en fördel :-P åhhh vill köpa vagn nu men väntar på att en ny barnbutik ska öppna här hemma i slutet på månaden då de sagt att de kommer en del erbjudanden då.

Bor på landet o har hästar så de e en robust vagn med fyra stora hjul som gäller för oss och jag älskar att gå långa promenader
  • KramKalas
    KramKalas skrev 2013-04-08 13:08:11 följande:
    Huga inge roligt med smärta.. Har själv

ööö oj.. halva inlägget försvann nog där.. tröt på denna sida via telefonen
  • KramKalas

Är rätt vanligt med en lite blödning efter sex har jag förstått.. Slemhinnorna är känsliga när man är gravid men är du orolig är det absolut bra att kolla upp.

Har ni andra sammandeagningar? Har haft mycket senaste veckan.. Ska dock till bm i morron så ska ta upp det då.

• KramKalas

jag gick in i vecka 30 i går.. 75dagar kvar i dag.. börjar kännas nära nu.. fick en liten 5månaders i famnen häromdagen och då blev de plötsligt så verkligt.. har ju en son på 3år sen tidigare men han är så stor i jämförelse o jag har nog glömt lite hur det är att ha bebis :)

• KramKalas

har också känt av tyngd neråt.. dock inte denna vecka.. beror nog på hur bebisen ligger o så

• KramKalas

Var på UL och gynkoll igår. Bebis mår fint och tappen är mjuk och 2,5cm lång och jag är öppen drygt 2cm så läkaren lovade att jag inte behöver gå över tiden iaf jag är i vecka 37 nu..

Denna koll är obligatorisk här hos oss

• KramKalas

Jag bor på åland.. Så finland alltså jag öppnade mig på samma sätt när jag väntade sonen min och fick en snabb förlossning när de väl gällde.

Är nog olika från person till person, dock vet inte jag vilket som är vanligast men jag är glad att min kropp gör mycket av jobbet på förhand

• KramKalas

Jag är i v37 och har gått upp 16kg.. Iof vet jag att det är MYCKET vätska då jag är galet svullen men känns ändå inte så roligt

• KramKalas

I natt kom vår lilla gosse till världen i v 38+1. 1timme 50min tog förlossningen pch startade med vattenavgång. Vaknade av det hemma i sängen, att vattnet gick alltså 3385g o 50,5cm

• KramKalas

Jag har skötbordet att hämta hem ännu.. O vagnen vi beställt kommer förhoppningsvis i morron.. O bebis kom som sagt igår

• KramKalas
    Brumma skrev 2013-06-20 16:46:29 följande:
    Grattis kramkalas!

Visst är du först?

Jag vet inte.. Men gissar de
  • KramKalas

mitt vatten gick i sängen i torsdags :) dock var de mer rinnande varaiant än störtflod som tur var och madrasskyddet sög upp de... Vattnet har gått vid båda mina förlossningar och båda gånger har jag använt blöjor när jag åkt till förlossningen.. alltså barnblöjor och de har funkat fint.. inga våta kläder eller bilar. Men då inte minsta storleken på blöja utan nu tog jag stora sonens strl6 som råkade finnas kvar då han blev blöjfri för ett tag sen.

Ett tips, packa inte för sommriga kläder till bebisen, småttingar har svårt att hålla värmen och en mysig filt är guld värd.    

Svar på tråden - bf juli 2013 -