Inlägg från: Fåret Shaun |Visa alla inlägg
  • Fåret Shaun

- bf juli 2013 -

Jag har köpt en DVD och tänkte träna, men min kropp vill sova 9-14 hämta barn försöka fixa mat, sen vila mellan 18 och 19. Lägger mig för att sova vid 22:30 och kliver upp vid 6. Vaknar inte på nätterna.

Jag vet att mitt järnvärde är lågt, och det gör mig extra trött.
    Men nu ska jag försöka ta tag och läsa ikapp lite innan uppgiften ska vara inskickad 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Man kan träna det mesta så mycket man orkar.

Idag var jag lycklig, mådde inte illa. Sen kom febern, skit kul.

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Vi ska teckna försäkring, men funderar på att ringa runt och höra om man får mängdrabatt hos någon

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Fast jag är sugen på godis, men kan inte äta för jag mår illa av det.

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Idag åt vi soppa till efterrätt gjorde jag pannkakor med lite vanilj och apelsin i. Serverades med smör och socker. Det var populärt, alla barnen åt mycket.

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

REbban jag är över 30 och börjar studera nu, alla läser inte vid universitetet när de är unga. Har man barn får man barntillägg från CSN

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Coolamamman83 skrev 2012-11-26 14:14:42 följande:

Hej! Jag hoppargärna även in och svarar på frågan;) Jag var 19 när jag födde vår första dotter. Vi fick för det mesta bra respons från iaf våra anhöriga som blev jätteglada men responsen från bl.a. Min arbetsgivare var inte så bra. Jag kan säga så mycket som att det gick så långt till som en anmälan till JämO. Detta var dock 10 år sedan och jag antar att jag hade extrem otur. Lagom till barn nummer 4 tittar ut så blir jag 30;). En hel del vet om min graviditet för att jag spyr så mycket dygnet runt, har inte gått att dölja för barnen. Reaktionerna av att vi väntar fyran har varit för det mesta positiv men en del märker man tycker att vi inte är kloka och är en " barnmaskin". Några fler som väntar nr 4?
    Japp, min äldsta blev 6 år nu i september

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Rebban skrev 2012-11-26 14:36:41 följande:
    Nej sälvklart läser inte alla vid universitet när man är 19, jag läste själv som 24:åring. Vet att det kan vara kännsligt att fråga sånt men hoppas inte fler tolkade min fråga som att alla läser vidare. Min frågar var mer: hur gör de gått för den som fått barn ung men ändå pluggat vidare direkt, hur man har bollat barn och plugg osv.

(Försöker kontrollera att det inte går att tolka mina frågor på något annat sätt än vad jag menar :P )
    JAg pluggar nu med tre barn, väljer distansutbildning. Tänker fortsätta även när nästa kommit. Tror att man får puzzla ihop livet så gott det går. Aktiviteter, skola, förskola, egna studier och hus och tomt efter bästa förmåga. Behöver inte klara allt perfekt, men hyfsat. 

Vet när jag jobbat att de som studerat med småbarn ofta klarar det bra.Blir som om de hade ett jobb. Här är det många som får barn när det studerar. Man kan få studentlägenhet, och förskolor ligger nära områden med studentlägenheter då många studenter inte har bil. Här cyklar alla

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Juli2013 skrev 2012-11-26 16:48:56 följande:
    Tack vinkel! Jag håller alla tummar och tår för att allt är bra. Har bestämt att avvakta och se om jag blöder mer innan jag ringer bm.
    Man kan ha små blödningar utan att något är fel. Hoppas det går bra

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Båtmorsan skrev 2012-11-26 18:03:13 följande:
    Hej coolamamman! Jag väntar barn nr 5 :) Kommer säkert få höra kommentarer... Så fort man överskrider normen 2 barn , så har omgivningen synpunkter. Njuter mer för varje barn!
    vi har inte hört något när vi väntade trean, tror inte vi kommer höra något nu heller
    Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -