Inlägg från: Fåret Shaun |Visa alla inlägg
  • Fåret Shaun

- bf juli 2013 -

Jag åt citrus frukter med dottern och ena sonen. Jag har hört att man får sug på det kroppen behöver, jädrar vad jag lider brist på julmust, och det är inte ens gott.
    Äter även marmeladgodis som jag inte gillar

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    jontie skrev 2012-12-25 12:21:56 följande:
    Är det någon mer som har stora problem med riktigt hemska mardrömmar varje natt? Jag tror jag blir tokig snatt..
    Är vanligt med konstiga drömmar när man är gravid

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Laconian skrev 2012-12-28 22:55:08 följande:
    någon som minns hur många veckor innan RUL ni fick hem en lapp med tid på?

Min förra graviditet hade de glömt skicka till mig så fick ringa dit och då fick jag veta att jag skulle dit om 3 dagar så det var rena turen att jag ringde!! har ingen aning om när den lappen bör komma
    Bokade tiden på inskrivningen
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

planerar nyårsmiddag

avocadopannacotta med räkor
    Helstekt oxfilé med hasselbackspotatis och vinsås
    tiramisü.

Sen rullar jag fram nyårsdagen

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Barnen på 5 och 3 spelar x-box, och 6 åringen spelar på en dator. Skulle till min farmor men minstingen hade feber idag. in farmor är väldigt sjuk och vi vet inte hur länge till hon kommer vara hos oss vilket gör att bara lite feber inte är bra för henne. 

Blir till att vara hemma och baka levain bröd istället. Blir klart imorgon, ska lämna en klick av levain till mamma då kan hon baka eget bröd utan att göra russinjästen

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Båtmorsan skrev 2012-12-30 20:37:05 följande:
    Allt kom inte med :(
    Fortsättning:
    Även om man gör fvp så syns inte alla kromosomfel. Bara vissa så det är heller ingen garanti. Eftersom din siffra sjönk vid undersökningen hade antagligen ditt barn en smal spalt i nacken vilket även minskar risken för komplicerade hjärtfel:)
    Önskar dig lycka till!!
    Och det finns mycket som inte är kromosonfel som inte syns

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Brumma alla får göra sina val. Jag vet varför jag som är 35 inte vill göra dem. Mycket av det bottnar i att jag jobbar på träning särskola, vet att mycket inte syns direkt. Vissa saker syns när barnet blivit något år. För mig skulle det kännas som en falsk "trygghet" och ett svek mot mina elever. 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Idag kom jag in på mitt första val på högskolan.
    Sen fick jag en försenad julklapp av maken, två sländor. En topptyngd och en bottentyngd, plus ull att spinna. Nu ska jag lära mig spinna och försöka hinna sticka en kofta till bebisen, eller sockor..... 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    aalexxandra skrev 2013-01-03 20:44:26 följande:
    Idag var jag och min sambo på besök nr 2 hos vår barnmorska. Alla blodpropp och mätningar såg mycket bra ut, kub testet fick vi 1:20000 på :)))) så nu är vi sååå lättade och glada. Vi fick också höra hjärtat för första gången. Det tickade på fint fint. 155 slag i minuten. Hehe Är nu i vecka 15!!! Gud vad tiden går fort!!!!! Den 4 februari blir det RUL! Då får vi veta könet :) Gud vad vi längtar :) Ps. Någon som har gått upp några kilo redan? Haha jag har redan gått upp ca 3,5 - 4 kilo. Men det borde väl vara helt normalt... Hoppas jag iaf ;) hehe undrar hur mycket jag går upp sammanlagt om jag redan gått upp såhär mycket, är lite små nojjg ;) hur är det för er?
    Man får veta könet om de ser, inte alltid att de får en tydlig bild och kan se.

Vid vårat andra barn sa de att det var tur att vi inte ville veta för han vägrade sära benen och hon kunde då inte se

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -