Inlägg från: Fåret Shaun |Visa alla inlägg
  • Fåret Shaun

- bf juli 2013 -

Lillan82 skrev 2012-11-28 11:15:50 följande:
    Vul fått man om man haft problem tidigare och eller om man är orolig. Jag har haft en cysta som gjorde att de fick op bort vänster äggledare. Hälsosamtal är inte samma som inskrivning. Utan på första pratar man bara rökning och alkohol vanor . På inskrivning tar man lite prover och annat.
    Vi pratade om allt möjligt. På inskrivningen är det bara prover och vägning
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Snön här, måste ut och röja altanen och bron. Äldsta sonen är ute och skotta över snön på grannens tomt. Vet inte varför, men jag sa inte nej till honom iaf. 
    Nu kom han in och frågade om jag kan hjälpa honom och blåsa bort molnen, han ska visst göra sp vi får sommar och grannarna vinter. Jag har aldrig anklagat honom för att vara smart

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    vinkel skrev 2012-11-30 14:33:53 följande:
    Länken funkade inte för mig. Men jag är ju fortf hemlig för typ alla, så jag väntar med att gå med ändå :) Man vet aldrig vilka andra som är med här :) På Facebook är det ju ens riktiga namn :)
    Håller med, jag är på fl för att kunna vara anonym. Ingen som kan kolla upp saker. På fb vet jag att vissa bland mina bekanta kollar upp namn adresser och mycket annat när de får lust.

Jag konstaterade att mina handleder inte klarar att skotta fram hela vändplanen som bonden missade att ploga. Vilket gjorde att jag fick ringa bonden och be honom skicka hit någon igen. Traktorn kom och missade att ploga halva vändplanen. Jag skulle ut och fixa när barnen somnat, men rygg/fogar och onda händer satte stopp för mig. Men det kommer vara jag som skottar mest snö här hemma, av samma anledning att det är jag som klipper gräset hela sommaren. Jag gillar det. Gör det ont eller jag känner att jag inte orkar då väntar jag eller låter maken göra det.

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Jag blev sjukskriven i vecka 12 för foglossning med andra och tredje barnet har inte mycket att göra ad du jobbar som

Laconian skrev 2012-12-02 09:04:12 följande:
    Jag blev sjukskriven för foglossning förra graviditeten, i vecka 30 och fram till BF, nu är jag i vecka 13 idag och jag kände av det onda ilande med foglossning igår kväll :S PANIK kan jag säga!  Jag har inte tid att få det där problemet så tidigt, sist kunde jag inte ens vända mig i sängen eller hämta posten utan att överanstränga mig och få ilande smärta i blygdbenet på kvällen. Dessutom jobbar jag som lärare, vad är oddsen för att bli sjukskriven därifrån? Inte direkt tungt arbete?! Men ska inte ta ut nåt i förskott.. peppar, peppar....

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Laconian skrev 2012-12-02 19:40:17 följande:
    Nä men jag tänkte mer, hur skulle jag nu i efterhand kunna bli godkänd av f-kassan för sjukskrivning när arbetet inte är tillräckligt tungt, usch, stackare som haft så två gånger tidigt! Tyckte det var nog jobbigt att inte få röra sig på 10 veckor, men 30 veckor??! oj oj oj... kommer bli en låååång graviditet
    Med första blev jag heltids sjukskriven i v 16

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    ma201206 skrev 2012-12-03 14:31:09 följande:
    Hej! Jag har en fråga. Jag och min sambo var kallad på samtal med Barnmorskan, men vi ska inte träffas igen förrän vecka 2 i januari, då ska hon ta massa tester och så. Sen sa hon att hon kanske kunde höra hjärtljud då. Det låter som att många av Er redan har fått se eran bebis, så tidigt in i graviditeten. Varför är det så olika? Jag vill också se så att man vet att allt är bra, jag är i vecka 8 nu, och jag kommer att vara i vecka 13 då, känns oerhört länge tills dess......
    Enligt min bm är det svårt att höra tidigt. Hon väntar till efter ul då man kan höra hjärtat tydligt

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Angelica skrev 2012-12-06 17:15:54 följande:
    Ska vara i v.7 bf 28 juli 2013. Nån mer som har småhugg i sidan?
    Livmodern som växer. Var orolig när jag omkring v6-7 kände så med första barnet
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Jag dricker hostmedicin då hosta triggar igång kräkningar delux, har gjort det några veckor. 
    Fick akupunktur mot illamåendet, men det blev bara värre.

Fick ett gott skratt idag när jag såg mig i spegeln. Jag är tjock innan, men mitt på magen har jag fått en "bulle", med tredje barnet kunde jag inte komma i vanliga byxor i v13 så detta är inget konstigt. Har inte ökat något i vikt, mitt mål är att försöka hålla vikten som jag har. Vilket är ok för min bm 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Shakeadooh skrev 2012-12-07 10:44:40 följande:
    Fåret shaun! Vilka fina kläder de hade där! Tack för tipset :) dags att börja lagra inför magen!
    Jag har inventerat och tvättat, köpte en jacka tidigare som jag har varit nöjd med. Märket noppies, har fungerat nu när det var -20¤c.

Hade turen och hittade ett extra par byxor som min syster måste ha köpt. 
    Men hm har billiga och bra jeans. 
    Vissa dagar har jag svårt att knäppa mina vanliga byxor, har snarare gått ner i vikt än upp.

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -