Inlägg från: Fåret Shaun |Visa alla inlägg
  • Fåret Shaun

- bf juli 2013 -

vinkel skrev 2013-01-04 15:29:36 följande:
    Idag har jag varit på vårdcentralen och fått tavegyl mot utslagen/klådan. Hoppas det hjälper.

Fick även kallelse till KUB-ultraljudet idag och där stod det att man inte får veta kön eller får någon bild. Bild tyckte jag var synd! Men kanske kan fota skärmen när vi är där?
    Tänk på att man kan bli väldigt trött av Tavegyl. Jag får i vanliga fall inte ta det för jag sover i 24h efter en tablett

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    vinkel skrev 2013-01-06 10:16:37 följande:
    Ja, läkaren och apotekspersonal varnade för "extrem trötthet", men nu har jag tagit fyra tabletter och har bara känt mig lite seg, så det verkar gå bra. Och kliandet är inte lika intensivt vilket jag tycker är skönt. :)
    Jag reagerar starkt på allt. Tog postafen igår för jag inte orkade må mer illa, har sovit 18h sen dess

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Jelu skrev 2013-01-06 15:34:18 följande:
    Jag testade postafen också när jag mådde illa. 1 tablett/dygn och var vaken ca 5 timmar per dygn men aldrig sammansatta. En vaken timme då och då. Sen fick jag lergigan utskriven som jag inte blir lika trött av.
    Till mig vill de inte skriva ut det, vet inte varför. Men jag biter ihop och tar en postafen när jag vet att maken är hemma dagen efter

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Jelu skrev 2013-01-06 21:33:21 följande:
    Fåret shaun.
    Det ville dom i te till mig heller utan sjukskrev mig två veckor och sa att tills dess har det nog gått över.
    Två veckor senare mådde jag lika illa och sa att bm hade rekommenderat lergigan då skrev han ut det.
    Fråga igen, för den är inte heller skadlig att äta som gravid. Berätta hur trött du blir av postafen och att du iaf vill prova lergigan.
    Har frågat ca 3*9 mån innan
    Har mått illa särskilt när jag åkt bil alla graviditeter. Första mådde jag illa och kräkter hela grav. från v6-v39 (förlossningen)
    Tro mig min bm vet hur illa jag mått och mår

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Lillasyster82 skrev 2013-01-06 22:29:24 följande:

För mig har det strulat till det fast åt andra hållet. Först skickade min barnmorska en remiss utifrån senast mens vilket innebar att jag skulle varit längre gången än vad jag är. Fick ett UL för att fastställa längden på graviditeten och då skickade en annan läkare remiss utifrån den tiden. Fick hem den första kallelsen som jag ville avboka eftersom det skulle komma en ny kallelse utifrån UL men istället bokade de om den så nu har jag två tider med två dagars mellanrum i början av februari för RUL. Så blir till att ringa imorgon och brukar ju vara lagom lätt att komma i kontakt med dem på deras telefontider...

Hoppas de hör av sig imorgon och att du får någon dags framförhållning. Själv kommer jag gått 19 fulla veckor vid mitt RUL.
    Gå på första tiden och avboka den andra då
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    johannanasc skrev 2013-01-06 23:24:33 följande:
    Jag har haft väldigt ont i ryggen. Ska boka tid och kolla det kan knappt stå på jobbet om detta fortsätter. Men ha en vetekudde det har hjälpt på kvällen!!!
    Min man masserar min rygg kväll, och nu innan han börjar på sitt nya jobb. Masserar han min rygg även på morgonen innan jag kliver upp ur sängen.

Vetekudde och liniment är kanon 
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Bälte och om du blir bättre när du går låer det inte som foglossning. Foglossning blir värre om man går, sitter osv,
    Man ska tänka på att röra sig som en sjöjungfru, hålla ihop knäna. Den kan stråla framåt, bakåt eller som jag har runtom (både fram och bak). Blir det svårt att gå är det kryckor som gäller, har mina på vinden, hjälper inte det rullstol. Just för att det jobbigaste är att gå.

Har själv haft foglossning i över 100v sammanlagt. Det kan även sitta i efter förlossningen och det är otäkt då man inte har bebisen i magen som "stadgar upp" en. 

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -