• susannapanna

Varför färga/bleka hemma????

Idag har jag befunnit mig på forumets skönhetsavdelning och FÖRVÅNATS över hur många människor som faktiskt färgar/bleker håret hemmavid. Grönt hår, gult hår, tappat hår. Jag tycker inläggen säger allt; gå till en utbildad frisör från början, för sjutton!

Jag har aldrig vågat och skulle aldrig trixa med hårfärgen hemma.

Ni som gör det och inte själva är utbildade frisörer: varför? 

• Svar på tråden Varför färga/bleka hemma????
  • Coyote
    Jennie med ie skrev 2012-10-21 23:44:26 följande:
    Min också. Inte blonderingen men om jag skulle återgå till rött/rödbrunt t ex.
    Ja, precis. Jag använder oftast brunt i olika nyanser och det "går" inte att misslyckas med, inte så det blir helt galet tokigt i alla fall.
  • Jennie med ie
    Coyote skrev 2012-10-21 23:47:45 följande:
    Ja, precis. Jag använder oftast brunt i olika nyanser och det "går" inte att misslyckas med, inte så det blir helt galet tokigt i alla fall.
    Nej det är svårt åtminstone Och dagens färger är generellt mer skonsamma än de för typ 20 år sedan.
  • Cornellia

Varför inte?

Jag har blekt håret i över 10 år nu, jag lovar, jag är bättre på att få fram "min" hårfärg än vilken frisör som helst.

Sen tror jag att det handlar lite om inställning till sitt hår. Jag gillar att testa nya grejer, blir det dåligt är det ju bara att klippa av det, det växer ju ut igen.

• Jennie med ie
    Cornellia skrev 2012-10-21 23:52:54 följande:
    Varför inte?

Jag har blekt håret i över 10 år nu, jag lovar, jag är bättre på att få fram "min" hårfärg än vilken frisör som helst.

Sen tror jag att det handlar lite om inställning till sitt hår. Jag gillar att testa nya grejer, blir det dåligt är det ju bara att klippa av det, det växer ju ut igen.
    Huvva!! Vad hemsk tanke... klippa av det Mitt hår är viktigt för mig, och att behöva klippa av det vore fasansfullt. Blir färgen fel däremot går det ju att fixa till...
  • Coyote
    Jennie med ie skrev 2012-10-21 23:50:52 följande:
    Nej det är svårt åtminstone Och dagens färger är generellt mer skonsamma än de för typ 20 år sedan.
    Det går säkert, om man lämnar färgen i ett par timmar eller så. Men normalt, om man följer instruktionerna någorlunda, så riskerar man bara att det blir lite annan nyans än man trott och förväntat sig. Jag betalar hellre någon hundring än 700 för att få till en liten färgskillnad.
  • Cornellia
    Jennie med ie skrev 2012-10-21 23:54:10 följande:
    Huvva!! Vad hemsk tanke... klippa av det Mitt hår är viktigt för mig, och att behöva klippa av det vore fasansfullt. Blir färgen fel däremot går det ju att fixa till...
    Som sagt, jag har inte samma inställning.
    Har sånt hår som växer som ogräs, att klippa det kort är ingen katastrof det är långt igen innan jag vet ordet.
  • Coyote
    Cornellia skrev 2012-10-21 23:56:31 följande:
    Som sagt, jag har inte samma inställning.
    Har sånt hår som växer som ogräs, att klippa det kort är ingen katastrof det är långt igen innan jag vet ordet.
    Känner samma sak, jag är inte så sentimental med mitt hår, det är liksom hår. Och det tål en hel del. Och som tur är klär jag i kort hår också.
  • Jennie med ie
    Coyote skrev 2012-10-22 00:03:53 följande:
    Känner samma sak, jag är inte så sentimental med mitt hår, det är liksom hår. Och det tål en hel del. Och som tur är klär jag i kort hår också.
    Jag skulle vilja testa en kort frisyr, men kunna få tillbaka det långa direkt igen. Så det får bli peruk i så fall
  • Katarina2011

Ni som färgar håret själv hemma. Är de till liknande nyans eller en helt annan? Om ni skulle gå från jättemörk till jätteljus eller vv. skulle ni då också göra de hemma?

• 737 dagar

Har färgat håret svart i 8år nu, färgar en gång i månaden. Kostar runt 40kr. Varför skulle jag gå till en frisör och betala många hundralappar när det blir bra hemma?

Svar på tråden Varför färga/bleka hemma????