Du måste logga in för att svara i en tråd.

• susannapanna

Varför färga/bleka hemma????

Idag har jag befunnit mig på forumets skönhetsavdelning och FÖRVÅNATS över hur många människor som faktiskt färgar/bleker håret hemmavid. Grönt hår, gult hår, tappat hår. Jag tycker inläggen säger allt; gå till en utbildad frisör från början, för sjutton!

Jag har aldrig vågat och skulle aldrig trixa med hårfärgen hemma.

Ni som gör det och inte själva är utbildade frisörer: varför? 

• Svar på tråden Varför färga/bleka hemma????
  • Loth

För mig har det varit på ren impuls, men sen har jag ju fått lära mig på vägen och nu kan jag avstyra impulserna lite bättre och vänta på min inbokade frisörtid istället ;)

• Bysan
    LinneaJosie skrev 2012-10-21 19:14:01 följande:
    Sist jag färgade hos frisör kostade det 2000 och satt i ca 3 veckor. Svar nog?
    Haha, ja verkligen Förvånad
  • susannapanna

Ja, priset är ju sannerligen en anledning, verkar det som. 

Jag skulle också tycka att om jag fick samma resultat som hos frisören men det skulle kosta mig 150 kr (eller vad nu en hemmafärgningsprodukt kostar) så skulle jag också kanske prova på.

Men det räcker tyvärr att gå till närmaste galleria eller torg så ser man dåliga hemmablekningar vart man än vänder sig! Det kan ju omöjligt vara en frisör som ligger bakom dessa gulfula barr...???

• TyraPaloma

Jag färgade håret i somras hos frisör och mitt hår blev helt förstört. Hon försökte själv rädda det men det blev bara värre och värre. Slutade med att jag satt där och grät medan hon drog en mörk toning över allt. Mitt hår är fortfarande svinto på vissa ställen!!!

• Fridiz86

gör alltid det själv och blir bra varje gång.

varför slänga massa pengar i sjön för nått som blir lika bra hemma, nej dom pengarna kan man har göra nått annat roligt

• Bysan

OBS kopierat från annan sida.

Fråga: Varför får några ett gult/orange resultat vid blekning?

Svar: Alla naturliga hår innehåller varma pigment (gula & röda). Ju mörkare håret är desto mer röda pigment innehåller det. Vid en blekningsprocess bleks de egna pigmenten bort gradvis och innehåller håret då mycket röda pigment, tar det längre tid för håret att bli helt vitt. Därför är det viktigt att man noggrant kontrollerar färgen under verkningstiden och använder en produkt som kan bleka håret tillräckligt många nyanser. Blir håret åt det gula hållet, kan man försöka korrigera det med en hårfärg som innehåller violetta och blå pigment som Brilliance 811. Eller vid slingor, så kan man använda silver schampo, balsam eller inpackning

• Tjohalia

Jag gör alltid slingor hemma och det blir i princip aldrig misslyckat. Anledningen till att jag gör det hemma är väldigt enkel: det kostar ca 100:-. Sist jag gjorde hos en frisör (för 2,5 år sedan) kostade det mig 1100:- (ja, enbart slingor).            

Flicka 2005 * Pojke 2007
  • trytofindme
    susannapanna skrev 2012-10-21 19:42:27 följande:
    Jag skulle också tycka att om jag fick samma resultat som hos frisören men det skulle kosta mig 150 kr (eller vad nu en hemmafärgningsprodukt kostar) så skulle jag också kanske prova på.

Hur vet du att du får ett bättre resultat hos frissan om du aldrig har provat hemma själv någon gång?

Sen kanske det kan vara skillnad, men hur mycket skillnad, och vad är mest prisvärt?
  • susannapanna
    trytofindme skrev 2012-10-21 20:09:20 följande:
    Hur vet du att du får ett bättre resultat hos frissan om du aldrig har provat hemma själv någon gång?

Sen kanske det kan vara skillnad, men hur mycket skillnad, och vad är mest prisvärt?
    Det vet jag inte. 

Men jag har aldrig sett en snygg hemmablekning/slingning, så därför vågar jag inte testa. 

Svar på tråden Varför färga/bleka hemma????