• Anonym (undrande)

porr ISTÄLLET för knulla

Jag undrar bara hur de grabbarna tänker som prioriterar porr+runk framför att knulla med frugan, då det samtidigt tar en halv dag för dom att "ladda om". Det har dykt upp i flera debatter, att dessa finns. Har ni tröttnat eller orkar ni bara inte tillfredsställa någon annan? Handlar det enbart om ett beroende som vissa hävdar?

• Svar på tråden porr ISTÄLLET för knulla
  • Nyfiken gul

är kvinna men jodå det finns såna karlar och där beror det väl på att det är mer komplicerat än att välja porren framför frun..

kvinnor och män som väljer något annat tex porr framför sexlivet med sin partner - då handlar det om större saker i förhållandet som dom måste jobba på helt enkelt. Då har något hänt som gör att man väljer porren istället.  Att man sexstrejkar beror ju på något 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (undrande)

Tycker inte att det har låtit som sexstrejk utan att kvinnorna ofta blir utan, medan mannen runkar och "förbrukar" sexet och att det ändå däremellan blir till sex dom emellan. Problemet som jag fattat är att kvinnan inte får det speciellt ofta, ger inviter och har längtan, men mannen väljer att gå själv och lämnar sin kvinna otillfredsställd. Vad är grejen med det?

• Anonym (kvinna)
    Anonym (undrande) skrev 2012-10-29 07:56:50 följande:
    Tycker inte att det har låtit som sexstrejk utan att kvinnorna ofta blir utan, medan mannen runkar och "förbrukar" sexet och att det ändå däremellan blir till sex dom emellan. Problemet som jag fattat är att kvinnan inte får det speciellt ofta, ger inviter och har längtan, men mannen väljer att gå själv och lämnar sin kvinna otillfredsställd. Vad är grejen med det?

Jag tror allvarligt att dessa män blir så avtrubbade och lata. De ser väldigt mycket sex och sen får de en förtvrängd bild, men de skulle ALDRIG erkänna detta själva. Om de fokuserade sin kärlek och sexualitet enbart på sin partner så skulle de får ett väldigt mycket bättre liv och sexliv. Men de verkar vara rätt korkade som inte fattar det. Och så blir det skilsmässa och de bättre männen får kvinnorna.
  • Sirendes

I vår relation är porr inget problem såvitt jag vet men min sambo har mycket mindre lust än vad jag har. Han har beskrivit att när han är stressad och mår dåligt psykiskt kan han inte få "riktig" lust eller ha lyckat sex, där emot kan han göra det på sig själv, men då är han inte direkt upphetsad eller kåt utan det handlar mer om en "tröst- och avslappningsmetod". Han har dessutom lätt att oroa sig för hur han presterar vid sex vilket han absolut inte klarar av när det dessutom redan finns annan stress i hans liv. Detta är förstås tråkigt - han har lätt att bli stressad och det går ju, oavsett om han gör något på egen hand eller inte, ut över vårt sexliv :( och det gör ju inte saken bättre om han dessutom skulle "ta" en del av de gånger vi kunde haft sex tillsammans och "förbrukar" dem på egen hand. Jag tror inte alls att det är bra för en relation, särskilt inte om man dessutom vänjer sig vid att eggas upp av att se andra än sin partner och samtidigt förlorar lusten till sin partner!

• Anonym (kvinna)
    Sirendes skrev 2012-10-29 08:27:12 följande:
    I vår relation är porr inget problem såvitt jag vet men min sambo har mycket mindre lust än vad jag har. Han har beskrivit att när han är stressad och mår dåligt psykiskt kan han inte få "riktig" lust eller ha lyckat sex, där emot kan han göra det på sig själv, men då är han inte direkt upphetsad eller kåt utan det handlar mer om en "tröst- och avslappningsmetod". Han har dessutom lätt att oroa sig för hur han presterar vid sex vilket han absolut inte klarar av när det dessutom redan finns annan stress i hans liv. Detta är förstås tråkigt - han har lätt att bli stressad och det går ju, oavsett om han gör något på egen hand eller inte, ut över vårt sexliv :( och det gör ju inte saken bättre om han dessutom skulle "ta" en del av de gånger vi kunde haft sex tillsammans och "förbrukar" dem på egen hand. Jag tror inte alls att det är bra för en relation, särskilt inte om man dessutom vänjer sig vid att eggas upp av att se andra än sin partner och samtidigt förlorar lusten till sin partner!

Menar du att han kollar på porr eller inte?? Hur känns det att han inte vänder sig till dig??
  • Simon 681

Det där "istället för" har jag svårt att tänka mig in i. Det känns lite som att duka upp fint, med tända ljus och hela kittet och äta rötter, samt en självdöd ekorre som man har tillagat med hjälp av en tom konservburk och en zippotändare. Det ena är helt ok om man är strandad i skogen i en vecka, men att föredra det framför husmankost om man kan välja mellan dem verkar tokigt.

• Sirendes

Nej, jag tror inte att han gör det. Jag tror inte att han gör något på egen hand så ofta heller och efter att ha pratat massor om det så förstår jag på sätt och vis att det då inte handlar om kåthet eller sex när det händer utan för att slappna av och "trösta sig själv" (liksom barn ibland kan onanera för att känna sig trygga när de är oroliga). Jag tycker ändå självklart att det är tråkigt för jag skulle helst ha sex varje dag och eftersom han antingen är för trött, för stressad eller på fel humör nästan varje kväll så blir det ju snarare någon gång i veckan. Vill inte ha det så :P

• Anonym (kvinna)
    Sirendes skrev 2012-10-29 08:37:33 följande:
    Nej, jag tror inte att han gör det. Jag tror inte att han gör något på egen hand så ofta heller och efter att ha pratat massor om det så förstår jag på sätt och vis att det då inte handlar om kåthet eller sex när det händer utan för att slappna av och "trösta sig själv" (liksom barn ibland kan onanera för att känna sig trygga när de är oroliga). Jag tycker ändå självklart att det är tråkigt för jag skulle helst ha sex varje dag och eftersom han antingen är för trött, för stressad eller på fel humör nästan varje kväll så blir det ju snarare någon gång i veckan. Vill inte ha det så :P

Har ni testat att försöka minska hans stress? Jobbig situation!!!
  • Sirendes

Men även om porr inte är aktuellt i vår relation just nu så kan jag tänka mig att hans låga lust delvis kan bero på porrvanor tidigare i livet, när sexualiteten utvecklades. Och det är också trist, om det går ut över vårt sexliv idag.

• Sirendes

Jag försöker men det är inte lätt, han har låg stresströskel och lätt för att tro att han inte duger på ett eller annat sätt.. Och detta löser han inte som jag gör genom att söka sig närmre sin partner för att må bra igen utan tvärt om, drar sig tillbaka från andra människor, även mig!

Svar på tråden porr ISTÄLLET för knulla