• icy
    Äldre 31 Oct 23:55
    17254 visningar
    45 svar
    45
    17254

    Familjeliv VS Flashback

    Jag har gjort flera experiment och skrivit olika personliga ''problem'' som jag lagt upp både på Familjeliv och på Flashback.

    Jag får helt olika svar, vad tror ni det beror på? Vad tror ni folk svarar på Familjeliv och vad tror ni folk skriver annorlunda på Flashback om problem? 

  • Svar på tråden Familjeliv VS Flashback
  • idontl­ikeyou
    Äldre 9 Nov 17:19
    #32
    Von Oben skrev 2012-11-09 16:13:26 följande:
    Idag i samband med självmordet av en av Reinfeldts vakter har jag insett den största skillnaden på familjeliv och FB. På FL hänger bara white trash som struntar i allt förutom sina rosa mysbyxor sina barn, sitt jordnötssmör och i sitt socialbidrag ty dom vill ha råd till sitt billiga lådvin.

    I blixtfart så går tråden: www.flashback.org/t2005212 in på heta ämnen på FB. Här fortsätter tramset och trådar som "vad stoppade du sist i munnen?" "vad gör du just nu?" och "Trashtråden" med tusentals inlägg och i samhälls och politik-forumet är det tämligen dött

    Ingen bryr sig om nått överhuvudtaget här, då någon startar trådar om exempelvis dom massiva problem som finns med invandringen så startar någon WT en protest-tråd och skriker om rasism istället för att argumentera.

    Någon anmäler inlägget och FL.s svagbegåvade moderatorer tar bort inlägget och stänger av användaren utan motivering. FL är och förblir ett forum för och av svagbegåvade MEN det finns undantag och dom är underbara

    Exoplanet, russinskrynklarn, overdose och JTA och några till, ni drar upp intelligensen här rejält här.

    Tack!
    Håller med dig-Jag önskade att diskussionerna kunde vara bättre på FL och att man inte stänger trådar bara för att dom är obekväma.Anledningen att jag gillar FB är att diskussionerna håller hög nivå och vill man få reda på saker som händer i samhället så är det där jag läser.
  • Anonym
    Äldre 9 Nov 19:24
    #33
    Von Oben skrev 2012-11-09 16:13:26 följande:
    Idag i samband med självmordet av en av Reinfeldts vakter har jag insett den största skillnaden på familjeliv och FB. På FL hänger bara white trash som struntar i allt förutom sina rosa mysbyxor sina barn, sitt jordnötssmör och i sitt socialbidrag ty dom vill ha råd till sitt billiga lådvin.

    I blixtfart så går tråden: www.flashback.org/t2005212 in på heta ämnen på FB. Här fortsätter tramset och trådar som "vad stoppade du sist i munnen?" "vad gör du just nu?" och "Trashtråden" med tusentals inlägg och i samhälls och politik-forumet är det tämligen dött

    Ingen bryr sig om nått överhuvudtaget här, då någon startar trådar om exempelvis dom massiva problem som finns med invandringen så startar någon WT en protest-tråd och skriker om rasism istället för att argumentera.

    Någon anmäler inlägget och FL.s svagbegåvade moderatorer tar bort inlägget och stänger av användaren utan motivering. FL är och förblir ett forum för och av svagbegåvade MEN det finns undantag och dom är underbara

    Exoplanet, russinskrynklarn, overdose och JTA och några till, ni drar upp intelligensen här rejält här.

    Tack!
    Politik forumet är inte dött, den är mördad av cencur, en liten skillnad.

    Flashback lider inte av samma problem, där får diskussionen flöda oavsett var den leder.

     
  • Äldre 10 Nov 00:34
    #34

    Jag blev medlem på Flashback och Familjeliv ungefär samtidigt, i slutet av 2003. 

    jag gick in i väggen för ett antal år sedan. Skrev en tråd i varje forum om mitt mående, och fick en del ryggdukningar och "krya på dig" på Familjeliv, medan jag fick ett antal privata meddelanden från helt okända på Flashback utöver de som skrivit i tråden. Responsen jag fick på Flashback var mer hjärtevärmande. 

    Det finns en hel del underbara människor på Flashback. Janne Axelsson (grundaren) är en otroligt go människa. När jag var som mest aktiv på Flashback hade jag i princip husrum i hela landet av personer som jag stod mig nära på forumet. Jag blev bjuden på fester, bröllop mm, fick massor av erbjudanden om jobbuppdrag. Fick jag problem med något så fanns det alltid någon som kunde hjälpa på något sätt. Det var en superhärlig stämning.

    Vissa av dem hade åsikter som inte föll samman med mina, men det var inget som de ville pracka på mig. Sen fanns det en hel hög med idioter, tramsisar och überintellektuella som snörjde sig in i väldiga diskussioner som de fortsatte att diskutera i flera år. Öppenheten och arbetet med förbättring av forumet är en sak som FB borde få en eloge för. Där kan man kontakta en moderator och få ett vettigt svar om man fått något borttaget eller fått en tillsägelse/varning, det går inte på FL, i alla fall inte längre.

    Jag valde dock frivilligt att lämna Flashback för några år sedan. Kände att jag behövde en paus, och har inte återvänt mer än att säga hej till folk. Något aktivt skrivande har det inte varit på de sista åren.   

    Familjeliv har jag varit medlem i omgångar, dock alltid med samma nick. Först i början så blev jag i princip utkastad här ifrån av moderatorer/ledning eftersom jag är frivilligt barnlös. Men välkomnandet mot frivilligt barnlösa har blivit bättre på senare år. 
    Jag hade en del vänner här även de första åren, de fick jag via chatten. Men det var inte samma gemensanskap som på Flashback.       
    Nu har jag varit medlem sedan 2009 på detta konto, och nu trivs jag bättre. Jag har inte längre suget av att ha djupa diskussioner om ekonomi, historia eller filosofi, och därför tror jag att FL är bättre för mig, just nu iaf.  Här är diskussionerna mer ytliga och kanske mer verklighetsinriktade istället för som på FB teoretiska.

    Det enda jag saknar på FL är moderatorer som kan svara på frågor och en bra moderering.    

  • Längta­nsBlåa­Blomma
    Äldre 12 Nov 23:25
    #35

    FL är som att gå in i ett personalrum, ta en kopp kaffe och babbla sig bort en stund. Ibland pratar man med tanterna om recept, ibland med morsorna om Melodifestivalen, ibland kärleksbekymmer med sin ledsna kollega.

    FB är som att sjunka ner i soffan med polarna, hugga in på chipsen och kolla vad hetaste ämnet är. Ibland blandar man sig i en hetsig diskussion om invandring, ibland pratar man med nördarna, ibland lyssnar på man senaste skvallret.

    Båda är bra tidsfördriv men mättar olika behov.


  • Dr Börje
    Äldre 15 Nov 11:08
    #36
    icy skrev 2012-11-01 00:26:18 följande:
    Detta var ett utav trådarna (jag tar den minst personliga med tanke på att de personliga trådarna var riktiga)

    ''Jag har fem kattungar här som endast är några dagar gamla och behöver hjälp med kattnamn. Det är fyra hanar och en hona. Några tips? Glad'' 

    Svar från Familjeliv:  Sessan, tuffis, Jesper, Elsa, Agnes, Albin, Snövit, Gucci, Fendi, Raggamuffin, Hampus

    Svar från Flashback: Dyngkuken, Pelle Brakskit, Gråfittan, Bajsan, Tjuven, Vidrig, Juden, Hitler, Dildo, Alkis, Bedragaren, Peddo, Nekro
    Skrattande
    Nog fanken är förslagen från FB roligare eller hur. Jag röstar på Dyngkuken
  • Anonym (banan­mannen­)
    Äldre 15 Nov 21:50
    #37

    Noterar att många här tycker att diskussionerna på FB är om än råare så mer detaljerade, faktaspäckade och djuplodande medan diskussionerna här på FL är mera ytligt "jamsande".

    FB är ju mansdominerat och FL kvinnodominerat och där har vi nog förklaringen. Debatter med manlig dominans tenderar att bli intressantare och roligare samtidigt som debatter som i huvudsak förs av kvinnor och mellan kvinnor utvecklas till ett ohejdat gnäll och pajkastande. 

  • Exopla­net
    Äldre 15 Nov 22:07
    #38
    Anonym (bananmannen) skrev 2012-11-15 21:50:18 följande:
    Noterar att många här tycker att diskussionerna på FB är om än råare så mer detaljerade, faktaspäckade och djuplodande medan diskussionerna här på FL är mera ytligt "jamsande".

    FB är ju mansdominerat och FL kvinnodominerat och där har vi nog förklaringen. Debatter med manlig dominans tenderar att bli intressantare och roligare samtidigt som debatter som i huvudsak förs av kvinnor och mellan kvinnor utvecklas till ett ohejdat gnäll och pajkastande. 
    Märkligt med tanke på att flera i tråden som konstaterar denna fördel med FB är just kvinnor.

  • Äldre 15 Nov 22:08
    #39
    Dr Börje skrev 2012-11-15 11:08:33 följande:
    Skrattande
    Nog fanken är förslagen från FB roligare eller hur. Jag röstar på Dyngkuken
    Jupp.. Dyngkuken är ett roligt namn.
    Jag är kvinna, älskar att tänker logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Anonym (ufoma­mmut)
    Äldre 21 Nov 09:10
    #40
    icy skrev 2012-11-01 00:29:43 följande:
    Sant. Men det känns som vid ilandsproblem så är Familjeliv ''bättre'' på lösningar och Flashback tar det inte ilandsproblem seriöst så då är dom bara vulgära och otrevliga.

    Men vid seriösare problem så tar flashbackarna reda på fakta, råd, erfarenheter tips och massa källor o länkar på hjälpsamma råd. Medan Familjelivs trådar spårar ur helt och handlar om något helt annat än vad topicet handlar om. Allt handlar bara om smutskastning. 
    instämmer fullt ut
    Intresssant experiment!
  • Äldre 27 Feb 19:10
    #41

    Flashback såklart! Men den har 18-årsgräns så jag får inte komma in där. Men det är kul att se alla trådar. Vissa trådar är asgamla. Vissakom tillochmed innan jag föddes. Men det är få.

    Jag är så förbannad!

  • Anonym (Anton Ewald)
    Äldre 27 Feb 19:15
    #42

    Precis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    När jag tävlade i melodifestivalen för andra gången tänkte jag faktiskt på flashback forum. Samma natt drömde jag en mardröm :"""""( om att flashback mötte familjeliv i en strid.

    Dagen efter det var jag inte så glad över att jag kom sist i finalen. Men saken som oroade mig var att flashback fanns redan när jag var bebis.

    De som skapade flashback kan vara 50-40 år idag.

  • Anonym (Anton Ewald)
    Äldre 27 Feb 19:15
    #43

    Precis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    När jag tävlade i melodifestivalen för andra gången tänkte jag faktiskt på flashback forum. Samma natt drömde jag en mardröm :"""""( om att flashback mötte familjeliv i en strid.

    Dagen efter det var jag inte så glad över att jag kom sist i finalen. Men saken som oroade mig var att flashback fanns redan när jag var bebis.

    De som skapade flashback kan vara 50-40 år idag.

  • Thu 18 Mar 2021 11:49
    #44
    Anonym skrev 2012-11-01 00:40:28 följande:

    Hade inte Anna Book en hund som hette Dildo?


    I Andra avenyn så finns det en ganska snygg kille som heter Dildo i serien.
Svar på tråden Familjeliv VS Flashback