• bull bakerskan

IVF försök i Örebro län

Hejsan!
    Är det nån mer än jag och min karl som håller på med IVF/ICSI i området runt örebro län?

Är inne på min andra omgång med Menopur och har ÄP på fredag.

Har sista dosen av Menopur och Orgalutran ikväll och ägglossningssprutan imorrn kvar.

Jag är 26 och min karl 29 och har försökt blivit gravida i snart 3 år.

Skulle vara kul och intressant och se om det finns fler i vår sits!

Många styrkekramar              

• Svar på tråden IVF försök i Örebro län
  • TrueMeaning

Jag har fått mensvärk på nätterna, troligen av progresteronet enligt kliniken. Mensvärk är ju vanligt under graviditet, och sen får vi stå ut med förlossningen ;) Ganska orättvist medans killarna bara flyter med utan smärta! Idag har jag känt hur det spänner i tjejmagen (livmodern), kan det vara luften och vätskan som sprutades in samtidigt som embryot? Läste någonstans att en blastocyst embryo fäster snabbare än ett vanligt.... Stämmer det?

Väntan har blivit en del av våra liv
  • kattmamma

Har också läst det här på Familjeliv men har inte fått det bekräftat av någon läkare. Jag började ju också får kramp bara några timmar efter att jag börjat använda progesteronet och har det fortfarande. Men nu beror det nog inte på progesteronet längre utan nu beror det nog på det lilla knyttet som är där inne. Testade innan, visserligen på dag 13 i stället för  14 och det blev positivt. Ska testa i morgon bitti igen för min man kunde se två streck han med men blev så orolig för att det ena strecket var svagare än det andra. Så nu är det bara att hålla tummarna.

• TrueMeaning

Jag hoppas lill*n stannat hos er :) Vågar mig på ett litet tyst grattis ;)

Jag är på rd1 (ET i igår) och har haft mensvärk till och från idag, är det vagiatorerna tro? Kan inte tiden gå lite fortare nu så jag får testa mig haha :D

• bull bakerskan

Varför test dag 14? Jag skulle göra det på dag 18. Jag har visserligen gjort 6! Grav test.. Ville vara säker på vad ja såg:) har dock blödit till och från sen i torsdags:/ men mindre idag. Ska till BM på tisdag. Är så fruktansvärt trött hela tiden och mår illa efter maten och inget smakar gott längre:-/

• kattmamma
    bull bakerskan skrev 2012-12-09 20:45:50 följande:
    Varför test dag 14? Jag skulle göra det på dag 18. Jag har visserligen gjort 6! Grav test.. Ville vara säker på vad ja såg:) har dock blödit till och från sen i torsdags:/ men mindre idag. Ska till BM på tisdag. Är så fruktansvärt trött hela tiden och mår illa efter maten och inget smakar gott längre:-/
    Ingen aning om varför just dag 14. Det var i morgon som de skrev på papperna. Men utifrån vad jag läst här innan så verkar det vara väldigt olika både när man ska testa och hur länge man ska äta progesteronet även om man går på samma klinik.
  • bull bakerskan

Kanske beror på ålder?? Eller vilken typ av "problem" man har? Ja hade progestron för 14 dar..sen skulle de inte behöva tillsätta mer.. Har ni några grav symtom än?känns det annorlunda?

• kattmamma

Fast räknar du från ÄP eller ET bullbakerskan. Det är ju 18 dgr från ÄP men 14 från ET beroende på hur man räknar. De sa samma sak till mig när det gällde progesteronet så jag slutade ta det två dagar innan testdatumet. Det känns faktiskt lite annorlunda. Tvivlade på om det tagit fram till i fredags morse och då var det något som slog till och jag blev plötsligt helt övertygad om att det tagit. Men vad det var som förändrats vet jag inte. Det enda jag egentligen kan känna idag är fortfarande en helt fruktansvärd trötthet och att jag känner mig nödig hela tiden samt att brösten börjat göra mer ont. Hoppas att jag inte fått UVI ovanpå allt annat också just nu.Flört

Tog ett nytt test i morse för att min man var så orolig i går och det var också positivt. Glad Fast det visste han nog redan för han hann till och med sprida ut BFdatum till våra familjer och vänner i går inom en timme efter att han fått det första resultatet. Han är inte så bra på att behålla hemligheter.

• TrueMeaning

Men kan Progresteronet ge falska gravtest?! Man ska ju fortsätta ta dem om man får positivt enligt kliniken, tills de tar slut sa de till oss...

Jag hade ET 8/12 och har testdag 21/12, så alltså har de räknat från ÄP på oss, vilket var 3/12...

Kattmamma: grattis :D

• kattmamma

Nej, progesteronet påverkar inte graviditetstestet. Sedan räcker tydligen progesteronet lite olika länge. Ringde och pratade med en barnmorska i morse för att boka tid till ultraljud och hon fick fråga mig om det var slut eller inte så det där är tydligen lite olika. Jag tror att den enda medicinen som vi tar som påverkar graviditetstestet är ju ägglossningssprutan och den går ju ur kroppen på 10 dgr eller något sådant.

När det gäller progesteronet fick jag samma svar som bull bakerskan här ovan. Att jag skulle ta hela 14 dagars kuren och om ägget fäst skulle det vid det laget vara så stort att det själv utsöndrade gulkroppshormon även om det inte var testdatum ännu.

Om det är från ÄP man räknar så hade vi också 18 dgr fram till testdag.

Känns lite märkligt idag. Har försökt så länge att jag trodde jag såg fel när testet blev positivt. Har ägnat en timme i morse till att ringa runt för att boka tid för ultraljud och hälsosamtal. Flört

Svar på tråden IVF försök i Örebro län