• bull bakerskan

IVF försök i Örebro län

Hejsan!
    Är det nån mer än jag och min karl som håller på med IVF/ICSI i området runt örebro län?

Är inne på min andra omgång med Menopur och har ÄP på fredag.

Har sista dosen av Menopur och Orgalutran ikväll och ägglossningssprutan imorrn kvar.

Jag är 26 och min karl 29 och har försökt blivit gravida i snart 3 år.

Skulle vara kul och intressant och se om det finns fler i vår sits!

Många styrkekramar              

• Svar på tråden IVF försök i Örebro län
  • TrueMeaning

På måndag är det ÄP för mig :)

Var på vul idag, fanns bara två äggblåsor på höger äggstock och fem på vänster.
    Alla var mellan 10-16 mm så det var väl bra enligt min läkare, men jag känner mig osäker ! Tänk om jag genomgår allt detta och så blir det inga ägg?!

• kattmamma
    TrueMeaning skrev 2012-11-29 15:54:21 följande:
    På måndag är det ÄP för mig :)

Var på vul idag, fanns bara två äggblåsor på höger äggstock och fem på vänster.
    Alla var mellan 10-16 mm så det var väl bra enligt min läkare, men jag känner mig osäker ! Tänk om jag genomgår allt detta och så blir det inga ägg?!
    Det hinner hända mycket till på måndag så försök att slappna av och vänta tills efter ÄP på måndag. 
  • bull bakerskan

Jag är på ruvardag 13 och dagarna släpar sig på..På tisdag är det testdag.

Kattmamma när har du testdag?

• TrueMeaning

Jag ska ju fortsätta ta Puregon i två dagar till, sen på lördag kväll tas Ovitrellen.
    Jag hoppas så att det finns något guldägg där inne som vill göra mig lycklig!
    Nu ska jag fokusera tankarna på annat, installera nya ljudet till tvn! Nu har jag något att göra fram tills sprutdax kl 21 :D

• kattmamma

10/12 Bullbakerskan. Så jag borde väl vara på ruvdag 3 tror jag. Äntligen har magen börjat återta normal storlek. I går var första dagen på två veckor som jag kunde knäppa byxorna.Glad I stället har jag börjat få så ont i brösten av progesteronet att jag fått börja sova med BH. Glad Ständigt nya upplevelser när man är med i IVF-svängen.

• kattmamma
    TrueMeaning skrev 2012-11-29 19:40:33 följande:
    Jag ska ju fortsätta ta Puregon i två dagar till, sen på lördag kväll tas Ovitrellen.
    Jag hoppas så att det finns något guldägg där inne som vill göra mig lycklig!
    Nu ska jag fokusera tankarna på annat, installera nya ljudet till tvn! Nu har jag något att göra fram tills sprutdax kl 21 :D
    Tycker du gör rätt i att fokusera på något annat för nu finns det inget annat du kan göra än att vänta. Det behöver inte vara många ägg för att det ska finnas ett guldägg. 
  • TrueMeaning
    kattmamma skrev 2012-11-30 13:13:09 följande:
    Tycker du gör rätt i att fokusera på något annat för nu finns det inget annat du kan göra än att vänta. Det behöver inte vara många ägg för att det ska finnas ett guldägg. 

Nej jag vet... Men är så svårt när man ständigt blir påmind om vad man ska genomgå liksom. Magen är svullen och jag kan enbart använda leggings och linnen :P jeans är helt omöjliga för det trycker på magen hehe!
    Väntan har blivit en del av våra liv
  • kattmamma
    TrueMeaning skrev 2012-11-30 13:38:35 följande:

Nej jag vet... Men är så svårt när man ständigt blir påmind om vad man ska genomgå liksom. Magen är svullen och jag kan enbart använda leggings och linnen :P jeans är helt omöjliga för det trycker på magen hehe!
    Sista dagarna kunde jag knappt sitta i en stol utan halvlåg mer eller mindre i alla möjliga märkliga ställningar och bytte ställning stup i kvarten. Det där kommer nog att vara kvar några dagar efteråt. Vet också om att det inte är så lätt att tänka på något annat och det blir inte lättare sen heller. Det blir så många fler tillfällen att vänta på vid IVF än när man försöker göra barn den vanliga vägen. I vanliga fall så väntar du bara på ägglosningen och sedan  förväntad mens men här blir det så många fler steg på vägen och var gång väntar man och hoppas. Och om det inte skulle gå vägen den här gången vet man ju nu vad man måste gå igenom en gång till. Obestämd Kan nog inte säga så mycket för att göra väntan lättare för dig men förhoppningsvis kommer ni ju ett steg närmare målet för vart steg. 

Men se till så du får vila ordentligt både efter ÄP och ET. Tog läkarna på orden och kom fram till att jag inte borde behöva vara hemma mer än just de inplanerade dagarna på sjukhuset och nu har jag varit hemma sedan i tisdags när vi gjorde ET och sovit mer eller mindre hela tiden. Dels tar det en hel del kroppen att genomgå ÄP även om det för mig inte gjorde särskilt ont och sedan alla hormoner i kroppen och känslor och tankar. 
  • bull bakerskan

Ja herregud jag kunde ju inte gå i mina favoritjeans för de gick inte ihop över nedre delen av magen.inte ens när man la sig på rygg gick de igen Tuttvärk ska vi inte tala om..Mina är dundersvullna till gubbens förtjusning.Mina bh:ar är trånga oxå,men man har ju fått fin klyfta En sak till ja har märkt är att dom är heta och då menar ja VARMA så in i bomben..

Och ja gillar inte "kletet" som kommer av progestronet:-P

Svar på tråden IVF försök i Örebro län