TrueMeaning skrev 2012-11-30 13:38:35 följande:
Nej jag vet... Men är så svårt när man ständigt blir påmind om vad man ska genomgå liksom. Magen är svullen och jag kan enbart använda leggings och linnen :P jeans är helt omöjliga för det trycker på magen hehe!
Sista dagarna kunde jag knappt sitta i en stol utan halvlåg mer eller mindre i alla möjliga märkliga ställningar och bytte ställning stup i kvarten. Det där kommer nog att vara kvar några dagar efteråt. Vet också om att det inte är så lätt att tänka på något annat och det blir inte lättare sen heller. Det blir så många fler tillfällen att vänta på vid IVF än när man försöker göra barn den vanliga vägen. I vanliga fall så väntar du bara på ägglosningen och sedan förväntad mens men här blir det så många fler steg på vägen och var gång väntar man och hoppas. Och om det inte skulle gå vägen den här gången vet man ju nu vad man måste gå igenom en gång till.

Kan nog inte säga så mycket för att göra väntan lättare för dig men förhoppningsvis kommer ni ju ett steg närmare målet för vart steg.
Men se till så du får vila ordentligt både efter ÄP och ET. Tog läkarna på orden och kom fram till att jag inte borde behöva vara hemma mer än just de inplanerade dagarna på sjukhuset och nu har jag varit hemma sedan i tisdags när vi gjorde ET och sovit mer eller mindre hela tiden. Dels tar det en hel del kroppen att genomgå ÄP även om det för mig inte gjorde särskilt ont och sedan alla hormoner i kroppen och känslor och tankar.