• Maandus

Maj Bebisar 2013 !?

Hejsan!

Finns det några blivande mammor/ pappor här som väntar bebis i maj 2013? :)

/ Amanda   

• Svar på tråden Maj Bebisar 2013 !?
  • saaa

Jag väntar mitt första barn till den 23 maj. :) Är 23 år och sambon är 34. Han har en tonårsdotter sen tidigare. Är i vecka 13 (12+4) och mår helt okej. Har knappt mått illa och har inte spytt. Brösten ömmar och jag är kossnödig konstant.. ;)

• Maandus

Åh vad mysigt :) 
    Själv är jag 20, min sambo likaså. har BF den 16 maj, så jag går in i vecka 15 imorgon (13+6). 
    Jag har mått fruktansvärt illa, spytt i hela dagar och sådär, men med postafen så hjälpte det lite iallafall och jag kunde fungera någorlunda normalt. Nu har illamåendet lagt sig iallafall, likaså ömmheten (eller snarare SMÄRTAN) i brösten. Istället har världens värk i nedre ryggen med strålingar ner mot skinkorna & låren och min barnmorska misstänker foglossning :(
    ... Men det finns ju inget ont som inte har något gott med sig Skrattande  

• marre0407

Hej! Hoppar in här..

Jag är 28, min sambo är 31..vi väntar vårt 3:e barn
    Har också BF 16 maj, känner igen mej i Maandus med illamåendet å ömma bröst..varit fruktansvärt men har börjat vända, tack o lov :)
    Har ni gjort kub-test?? 

Kul om ni vill följas åt! 

• Maandus

Åh vad kul med BF samma dag och allt :D

Vi har inte gjort Kub-test. Har ni? :)  

• marre0407

Ja det har vi, men inte pga oro för ev kromosomavvikelser utan mest för att se den lille/a..fick missfall i v 12 förra året så detta va mest en bekräftelse på att det va nåt därinne, å att lilla hjärtat slog :) 
    Allt va bra å inga tecken på nån avvikelse!  

• Magda86

Hej! Jag väntar mitt andra barn 7 maj:) jag är 26 år och sambon 32. Hoppar gärna in i tråden!

• Pumpkin

Hejsvejs! Hoppar gärna in i tråden. Väntar andra barnet och än så länge är BF 6 maj, två veckor innan vår son blir tre år Jag är 28 och maken är 33.

Har mått ruskigt illa men inte kräkts, tröttheten har också varit överväldigande. Nu börjar jag känna mig lite bättre, men har börjat känna av foglossning istället.

Är i vecka 16 (15+3) nu, gjorde NUPP för ett par veckor sedan och rutinultraljudet är om 2,5 veckor.

• Rockandroll

Hej där, hoppar också in här!
    Är med i alla maj-trådar tror jag! :D

Men jag är 20år och min sambo är 24år och vi väntar vårat första barn som kommer 2Maj
    som det är räknat nu iallafall.
    Ska på ultraljud den 6/12, så då får vi väl se när bebben hade tänkt att komma..

Jag mår helt superbra, bort ifrån mina foglossningar, men annars mår jag super.
    Har aldrig mått illa, och mina bröst sluta ömma för 4veckor sen.
    Så jag lever loppan så länge jag ligger ner iallafall :D

Ska bli kul att följas åt :) 

• idax85

Hejsan!

Jag och min sambo väntar vårt första barn och har bf den 16:e maj. Väntar med spänning på att få se lilla pyret för första gången på RUL den 13:e december. 

Börjar äntligen må lite bättre nu efter att ha plågats av illamående, kräkningar och huvudvärk :) 

• Mellis93

19 år, min sambo är 25. Bor på gränsen mellan Skåne och Blekinge! Är gravid med vårt första barn i vecka 15 (14+6) så vecka 16 imorgon:) ska på ultraljud 10 december och se vårt knyte! Har haft problem med illamående, huvudvärk och sen kräkt en del också men denna veckan har det verkligen gått åt rätt håll och magen ser större ut för varje dag!

Kul med ännu en tråd, nu får vi hålla liv i den också!:)

Svar på tråden Maj Bebisar 2013 !?