• Anonym

Åker ni på semestrar utan barnen?

Som småbarnsföräldrar känner vi att vi är dåliga på att ta oss tid till varandra för att "bara vara". Vi ha tidigare åkt iväg en vecka själva och vi har haft det underbart! Visst har vi saknat barnen något fruktansvärt, men vi har ändå njutit av att vara själva och vara vuxna. Barnen är i lågstadieåldern båda två och nu har vi pratat om att åka iväg bara jag och mannen. Däremot får jag mer dåligt samvete nu än tidigare. Jag vet att en resa skulle vara jättebra för oss som par, vilket är viktigt.
    Vi har sagt att vi ska resa till Usa eller någonstans i Asien med barnen, men vi känner att vi vill vänta med för långa och dyra resor till de blir större. Just nu är de lyckliga bara vi badar och är vid en lekplats

Hur gör ni? Åker ni någon gång utan barnen? Får ni dåligt samvete över det?

• Svar på tråden Åker ni på semestrar utan barnen?
  • L i n n

Nej. Men hade jag haft möjlighet till barnvakt hade jag gjort det!

I mellandagarna ska jag och killen "rymma iväg" två nätter till en skidbacken sju mil från mormor där barnen kommer vara under tiden.

Så pass mycket reser jag iväg. Haha.

Har ni möjlighet ska ni självklart åka iväg!

• Anonym

Jag åker till Barcelona nästa vecka med mina tjejkompisar och lämnar både man och barn hemma Glad. Är gravid igen och passar på att roa mig innan jag blir en flodhäst som sedan har en bebis fastklistrad vid brösten.... Vore mina barn i lågstadieåldern skulle jag gärna åka utomlands med min make, så länge barnen kunde vara hos mormor/farmor eller nån de verkligen var trygga med.

Åk ni, ha så kul!  

• pontus1992

klart ni ska ta er en egen semester.. gud va skönt även för barnen och slippa mamma och pappa några dagar..

• Anonym (???)

Du kallar väl inte dig småbarnsförälder om barnen går i lågstadiet? Eller menade du att ni åkte när barnen var små???

• Frontline

Skulle gärna vilja göra det men skulle inte tro att det är helt enkelt att få nån att vara barnvakt till 3 barn men underbart vore det att få komma iväg 1 vecka eller 2 själva och bara va...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Vinterankan

Vi åker iväg på spa eller något liknande en natt per år. Vet inte om det räknas som semester. Äldsta barnet åker till mormor och sover över kanske en gång var tredje månad, då får vi också lite tid för oss själva när den lilla sover.

• Coruscant

Finns inte en chans i världen att jag skulle vilja åka på semester med maken utan barn. En kväll ute med bio / middag etc. räcker för oss nån gång i halvåret. För oss är kärleken ännu starkare mellan oss när vi blivit en barnfamilj - det var ju det vi ville. Inte fortsätta singellivet. Ligger vi på en strand och solar vill vi ha sonen med och se honom leka i sanden! Däremot ser vi till att ge varandra ensamtid med vårt barn och då vi passar på att gå ut med egna kompisar - det tycker vi är viktigt, att verkligen hinna träffa kompisar med och UTAN barn.

• Skruttelito

Nu har vi ett förhållandevis litet barn som vi inte skulle vilja lämna en hel vecka, däremot har vi varit på weekendresor eller bott på hotell utan barn. Skulle gärna åka iväg med maken utan barn en vecka, men det får bli längre fram i tiden. Jag har däremot varit iväg själv en vecka medan barnet var hemma med sin pappa. Även det var väldigt skönt! Har ni barnvakt så åk!!

• Anonym
    Coruscant skrev 2012-11-14 09:46:31 följande:
    Finns inte en chans i världen att jag skulle vilja åka på semester med maken utan barn. En kväll ute med bio / middag etc. räcker för oss nån gång i halvåret. För oss är kärleken ännu starkare mellan oss när vi blivit en barnfamilj - det var ju det vi ville. Inte fortsätta singellivet. Ligger vi på en strand och solar vill vi ha sonen med och se honom leka i sanden! Däremot ser vi till att ge varandra ensamtid med vårt barn och då vi passar på att gå ut med egna kompisar - det tycker vi är viktigt, att verkligen hinna träffa kompisar med och UTAN barn.
    Oj, du tycker att man fortsätter singellivet om man åker på barnfri semester. Ja där ser man hur folk resonerar.

• MoonFlight

Vi åkte iväg en vecka i oktober till Egypten utan dom 2 största barnen. Lillan är så mammig så hon fick följa med. Sååå skönt att komma bort från dom stora ett tag även om man saknade dom enormt.
    Men tror man blir bättre som förälder om man får lite ledigt ett tag och ladda batterierna.

Svar på tråden Åker ni på semestrar utan barnen?