• Ylle

"Oj, stackars dig, då blir din bebis en skorpion..."

Den kommentaren har jag fått ett par gånger nu, när jag berättat att min gullunge ska komma ut kring den 29e oktober. "Då får du se upp, skorpionen är det värsta tecknet, dom är lismande och falska." Hur kul är det att få höra, även om man tar det här med astrologi med en rätt stor nypa salt??? Nån som har nåt snällt att säga om det tecknet?

• Svar på tråden "Oj, stackars dig, då blir din bebis en skorpion..."
  • Minname

Vågen (23/9-23/10)
    Du är den artistiska typen och har svårt att hantera verkligheten. Är
    du man är du högst sannolikt bög. Dina chanser till anställning och bra lön
    är lika med noll. De flesta kvinnliga vågar är horor. Alla Vågar dör av
    könssjukdomar

hehe ja ha då var lite slut nu ... jag är bög och har en massa könssjukdommar, jobba varför sitter jag här och slösar dyrbar energi det är ju inte lönt alls jag kommer ju ändå bara dö.'

hehehe toppen horoskop detta!!! ska kolla sambon med... kanske dax att byta ut han!

• Fru Karlsson

lurksmulan>
    den där är sååååååå bra, så jag dör nu!!! *skrattar*

ylle> har ju bara erfarenheter av vuxna skorpioner, men kan säga följande:

kvinnliga: oftast orehört charmerande och trevliga, har mkt stark integritet (vilket omogna människor kan uppfatta som kyla), och är alldeles förbannat vackra hela högen! :)

manliga: oj, oj, oj....... *ler brett* de "värsta" hjärtekrossarna som någonsin gått i ett par skor! fullständigt underbara, med andra ord! :)
    vackra män... mystiska män... beroendefrakallande som inga andra! ruskigt trevliga, driftiga, ambitiösa och intelligenta! :)

så!
    hoppas det var lite mer positivt iaf! :)

kram!
    Jess

• jesslin

lurksmulan!
    Vad härligt. Själv är man mördare och maken ett svin... och blivande dottern i magen blir hora. *asg*
    Den var bra.

• Fru Längtan

Min man är också skorpion och han är jätteunderbar som människa. Den mest genomsnälla människa jag känner. Eftersom vi skall ha den 20 november så kan det ju bli en skorpion till och blir den lik pappa så blir jag mer än glad.

• Firren

Detta hittade jag på en sida med babyhoroskop
    hem.passagen.se/fam.friberg_lindell/hemsida/horoskop.htm
    Låter lite mer hoppfullt kanske!

"Skorpionen
    23 okt - 21 nov
    Din Skorpionbaby är ett riktig litet busfrö, som gärna retas för att få dig att visa dina känslor och som älskar att locka dig till skratt. Hon överraskar dig ständigt genom att bete sig annorlunda mot vad du väntat dig, och är inte alltid den lättaste att ha att göra med. Men hon är inte busig på ett bullrigt eller särskilt livligt sätt ,utan är snarare en ganska klurig liten bebis."

• linhen

Jag är skorpion! Självständig, social och intelligent skulle jag vilja sätta som kännetecken! Glömde visst lägga till ödmjuk oxå

Allvarligt, självständig och egensinnig beskriver nog bra... En unge som klarar sig i alla väder och inte påverkas så mycket av andra... Det kommer gå så bra för dig och din baby!

• maddienixy

Min kompis är en skorpion! Hon är den roligaste människan jag känner. Finns ingen som har svar på tal som hon har. Hon är en otroligt stark personlighet! Och hon har sagt att hon är en typisk skorpion då hon har tempramet och så.
    Jag är Vattuman och igentligen påminner jag mycket om henne när de kommer till temptremetnet. Hon har frågat mig många grr om inte jag är född på fel dag för jag är då inte nån vattuman alls. Vattumen ska ju vara så pluttinuttiga och romatiska kyss min i r*ven jag är den mest oromantiska typen som går i ett par skor.
    Horoskop är bara myt!

• maddienixy

Föresten kom på en sak! Du kan ju lika gärna föda för tidigt så inte lill*n hinner bli skorpion! Inte för att jag menar att du ska göra de men om du gör de så blir h*n ju inte de tecknet de kan man ju inte ställa in sig för innan h*n föds! Lycka till med din underbara lilla bebis!

• Emma m Theodor

Det var det värsta jag har hört! Slå på dövörat!
    Kram!

• lurksmulan

Ska man vara riktigt avancerad med det här så är man ju sällan det horoskop som sägs. Då ska man i sånt fall gå iväg och ta reda på vilka planeter som stod var när man föddes. Då kanske en skorpion egentligen är våg eller nåt.
    Men det är ju lite överkurs.

• Sanna Marie

Jag måste småle.......
    Det finns gott och ont med alla tecken men att skorpionen skulle vara det värsta tecknet är väl att ta i.
    En människa är ju mer än så och sedan beror det ju på i vilket måntecken man är född i också.

Jag är skorpion.
    Jag har starkt psyke, är en känslomänniska, skulle kunna dö för mina närmaste, känner starkt för rättvisa, lyhörd inför andras människors problem. För mig är det allt eller intet.
    Om jag inte blir behandlad med kärlek och respekt så avslutar jag en relation. Jag kräver lojalitet av vänner och trohet av min make.
    Som liten var jag reserverad och lite av en filosof.

För mig är detta skorpionen och jag tycker inte alls det verkar skrämmande. Allt beror ju på hur andra människor uppfattar en. Själv går jag inte alls ihop med kräftor - låt mig slippa berätta varför.
    Skulle vara intressant att få veta i vilket tecken dom är född i som sa dessa urfåniga kommentarer till dig.

Intressant det här med tecken faktiskt.
    Personligen känner jag av om en kille är skorpion. Dom har en magnetism och energi som inte andra har.

• IceLizzie

Så då är jag en hemsk människa eftersom jag är skorpion?? Hmm, låter inte trevligt =..(

• Nervis

Finns det sådana idioter? Borde ju vara straffbart att häva ur sig sån skit! F*n vad arg jag blir!

Säg nåt i stil med att ja, men den blir inte en sådan som sårar andra iaf! el nåt kanske budskapet går fram?

• ElliotsMamma

Min bästa vän i hela världen är skorpinion. Det blir säkert en fin bebis, ni är ju föräldrar!!

• Marsupulami

Vilket trams!

Både jag och min man är skorpioner! Och vi är mycket klipska, trevliga, trogna, ärliga och sociala.

Om man nu ska vara inne på stjärntecken så är det mer intressant med den kinesiska zodiaken. I år är det ju apans år, mitt år

Det där med skorpioner etc. ska man allt ta med en nypa salt, det är ju mest som underhållning

• isola

Jag är skorpion och jag anser mig verkligen inte vara falsk och lismande och ingen i min umgängeskrets heller! Jag har aldrig varit med om att någon påstått det heller, kan inte fatta att någon kan säga så om ditt barn, fy vad taskigt!

• Duva

Min dotter är skorpion och hon är världens bästa.

Tror inte på stjärntecken.

• Ylle

tänkte bara förtydliga lite vad jag menade..

det är klart jag vet att min bebis inte blir en dålig människa bara för att h*n kommer att födas i ett visst tecken, jag är mest bara irriterad över att folk kan häva ur sig sån skit - utan att tänka sig för. det är inte så att jag ligger hemma å gråter för att jag ska bli skorpionmamma. ok, kommer det ut en bebis med gadd och klor så blir jag kanske lite besviken, inte annars.

Svar på tråden "Oj, stackars dig, då blir din bebis en skorpion..."