Voluptuous Shalimar skrev 2012-11-21 16:04:40 följande:
Du, om vi säger så här: jag är tunnare än size zero. Voctoria Beckham ser mullig ut bredvid mig. Jag har accepterat det men fått kritik för att jag påverkar barn omkring mig i en negativ riktning (ja, jag äter!)
Ja men likväl måste du ju få visa dig utan att kritiken ska hagla, principen är densamma oavsett om du är tjock eller smal, folk ska inte lägga en värdering i ditt yttre, och gör de det så är det förmodligen för att de känner sig provocerade eller fascineras av dig. Sen vilka som gör vad är ofta inte så svårt att räkna ut. Det är sorgligt, men det speglar samhället vi lever i idag.
Och just därför hyllar jag både LD och alla andra som visar hur de ser ut utan att skämmas. Det är nämligen sånt vi behöver för att någon gång kunna normalisera saker, ingen kommer någonsin att må bra om vi hela tiden ska stirra och peka på allt som bryter mot en norm. DU kan inspirera andra att visa upp sig om du är så smal som du säger, och visar dig på bild. Du må vara smal men du är fortfarande värdefull, och det är hela grejen med LD:s inlägg med bilringar, volanger eller vad du vill kalla det. Hon står för den hon är och vägrar låta andras åsikter bli till en sanning. Det är säkert asjobbigt, jag har själv inte kommit till den punkten då jag kan göra så, men jag känner att det är betydligt lättare att inte bry sig om ifall jag är smal eller tjock efter att ha sett henne gå runt i kläder som är allt annat än bylsiga.
Jag tror att hon växer lite för varje gång hon genomför ett sådant "statement" också, som person. Hon är förmodligen väldigt nöjd över att våga, samtidigt som hon sänder signaler att det är OK att se ut som hon, att man inte MÅSTE gömma sig under klädlager för att bli accepterad. Och lite samma grej tror jag skulle hända om du gjorde som hon.
Nu vet jag ju inte om du ens är intresserad av att göra så, men ja, du förstår kanske min poäng lite bättre?