snart 4 månaders bebis, ge välling? gröt?
Jag har en dotter som snart blir 4 månader! Ska man börja med välling?? Gröt?? Hur gjorde ni andra när ert barn blev 4 mån?
Jag har en dotter som snart blir 4 månader! Ska man börja med välling?? Gröt?? Hur gjorde ni andra när ert barn blev 4 mån?
Any, vem gav er den rekommendationen, och varför?
Det var faktiskt läkaren. Min son blev inte mätt bara på ersättning.
Inte i vårar fall. Han åt väldigt mycket å gick upp i vikt väldigt mycket... När han föddes vägde han 2800 vid 3 månader vägde han 7300!
Läkaren sa att han var överviktig och att det inte var bra flr honom att förutsätta gå upp i vikt så mycket. Nu, när han äter gröt, är han mättare å gladare;)
Vad vet jag, det är ju mina första barn å jag lyssnar ju på vad läkaren säger....
Väldigt konstigt sätt dessutom att banta en bebis med gröt. Det brukar ju användas på bebisar som man tycker går upp för lite. Då är argumentet att bröstmjölken inte "räcker till". Märkligt hur det kan vara så viktigt att introducera fast föda så tidigt! :-O
Jag bantar inte honom. Han får gröt 1gg om dagen ( på morgonen vid 8-9) sen får han ersättning 200ml var 4 timme å välling innan läggdags.
Hon sa att om han får gröt då behöver han inte mer ersättning. Innan kunde han dricka 250-300 ml ersättning åt gången.
Började ge välling till min lilla tjej vid 6-månader, gröt började jag ge som smakportion när hon var 5 månader! Ett tips är att börja med gröten och ge som smakis och sen öka på mängden efter ett tag :)