snart 4 månaders bebis, ge välling? gröt?
Jag har en dotter som snart blir 4 månader! Ska man börja med välling?? Gröt?? Hur gjorde ni andra när ert barn blev 4 mån?
Jag har en dotter som snart blir 4 månader! Ska man börja med välling?? Gröt?? Hur gjorde ni andra när ert barn blev 4 mån?
Jag avskyr att folk avfärdar rekommendationerna med ett "det är bara rekommendationer". Varför i helvete fattar ni inte varför dessa rekommendationer finns och varför de ser ut på ett visst sätt?! Tror ni på allvar att det handlar om att "någon" vill bestämma över er, eller kan det möjligen vara så att forskningen visat att det här sättet är det bästa för bebisarna?
"Jag känner mitt barn bäst". Jamen vad fint! Då behöver du inte uppsöka någon läkare heller, för du känner ju ditt barn bäst, i alla lägen!

Har helammat två av barnen fram till 6-7 mån (pojken helammades i princip enbart fram till 10 mån pga matvägran). Andra fick ersättning till 6 mån.
Babyn klarar sig på mjölk/ersättning till 6 mån näringsmässigt.
Och kan tillägga att pojken som helammades till 10 mån ålder var en riktig fetknopp:) så led inte direkt nån näringsbrist.
Jag fattar verkligen inte heller varför folk har så bråttom att introducera fast föda. Jag har försökt att följa de rekommendationer vi har fått, helamning till 6 månader och nu kör vi BLW. Bor utomlands och här existerar inte välling. Men visst är det väl bättre att ge barnet ersättning än välling ur näringssynpunk?