• Voluptuous Shalimar

Vad äter du till frukost?

Jag är skitdålig på att äta frukost eftersom jag inte riktigt är sugen på något innan kl 12. Så berätta vad du äter och inspirera mig! Jag är allätare och har inga allergier.

• Svar på tråden Vad äter du till frukost?
  • Planta
    Duckan skrev 2012-11-23 09:41:30 följande:
    Precis, naturell kvarg och 1 % fett. Det är där saften kliver in som smaksättare. Nu köpte jag stevia-sötad men det går tydligen bra med andra sorten också om man så vill.
    Finns smaksatta kvarg med samma fett% :D
  • Winterfell
    Duckan skrev 2012-11-23 09:36:41 följande:
    Ingen wow-faktor på det här heller, men eftersom du frågar vad jag äter så:

Kesella (kvarg) med lite funlight-saft över, med en nöt och fruktblandning på.
    Jag har ju blivit lite tjock om baken och börjat masa mig till ett löparband, detta ska vara en bra frukost full av protein och bra fetter då.
    Det brukar jag också äta, fast till mellanmål! Fast jag hoppar funlight, jag är en sucker för kanel så jag har det även i kvarg!

Ett tips: Kör kvarg och frysta hallon (eller vilka bär du föredrar, men jag älskar hallon!) i en blender och tillsätt en skvätt grädde för en aning sötma. Blir som hallonglass! Supergott och nyttigt!
    Det viktigaste är att bären kommer direkt från frysen, för det är det kalla man vill åt.  
  • Duckan

Planta, jag vet men det är inte okej enligt mina gurus. Jag köpte hallon och fick bassning direkt.

• Winterfell
    Planta skrev 2012-11-23 09:42:12 följande:
    Finns smaksatta kvarg med samma fett% :D
    Men det är socker i dem. 
  • Duckan

Winterfell, äger ingen mixer (vi har inte plats för en pryl till i köket), men i  nästa hem så!

• Duckan

Just det, det var sockret de hackade på då, tack Winterfell.

• Voluptuous Shalimar

Glass av kesella, frysta bär och grädde har jag gjort många gånger. Man är sugen på glass men har ingen hemma, då blir det att göra lite "mjukglass" i mixern. Supergott är det!

• Frontline

Här blir det ett glas apelsinjuice, en kopp kaffe och en snus till frukost.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Planta
    Duckan skrev 2012-11-23 09:45:40 följande:
    Just det, det var sockret de hackade på då, tack Winterfell.
    Du har ju Valio PROfeel® proteinkvarg vanilj.
Svar på tråden Vad äter du till frukost?