• Voluptuous Shalimar

Vad äter du till frukost?

Jag är skitdålig på att äta frukost eftersom jag inte riktigt är sugen på något innan kl 12. Så berätta vad du äter och inspirera mig! Jag är allätare och har inga allergier.

• Svar på tråden Vad äter du till frukost?
  • Excentriskan

I glas vatten + 1 st koffeintablett.

Sen en macka vid 9:30. 

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Voluptuous Shalimar
    Duckan skrev 2012-11-23 10:42:15 följande:
    V S, jag har inte varit så väldans tjock, men nu har jag en väldigt hög kroppsfetthalt så jag är ett fetto på insidan och det är ju inte hälsosamt alls.
    Nej, sant. Jag har en väldigt låg kroppsfetthalt, nästan ohälsosamt låg för att vara kvinna, kanske inte är så farligt att jag är lat och äter en del skräp då?
  • Elin 885
    Winterfell skrev 2012-11-23 10:53:36 följande:
    Det är aspartam som är föremålet för alla dessa diskussioner.
    ok.
  • Winterfell
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-11-23 10:54:05 följande:
    Nej, sant. Jag har en väldigt låg kroppsfetthalt, nästan ohälsosamt låg för att vara kvinna, kanske inte är så farligt att jag är lat och äter en del skräp då?
    Det bästa är ju om du kan få en bra balans mellan hälsosam mat och motion. Men jag förstår ju att det är en balansgång när man är liten och har svårt att lägga på sig. Å ena sidan förlorar man vikt om man tränar, å andra sidan blir kroppen lidande av att man sitter still. Å ena sidan kan du eventuellt lägga på dig lite extra om du äter skräp, å andra sidan mår inte insidan bra av det. Gaah. 
  • Duckan

Kan väl aldrig vara fel att äta nyttigt och "bra fetter, eller hur är det?

• Planta
    Duckan skrev 2012-11-23 10:59:16 följande:
    Kan väl aldrig vara fel att äta nyttigt och "bra fetter, eller hur är det?
    Nej det är det inte. Och begreppet fetter är en hel vetenskap.

www.halsosidorna.se/Fett.htm
  • Voluptuous Shalimar
    Winterfell skrev 2012-11-23 10:56:50 följande:
    Det bästa är ju om du kan få en bra balans mellan hälsosam mat och motion. Men jag förstår ju att det är en balansgång när man är liten och har svårt att lägga på sig. Å ena sidan förlorar man vikt om man tränar, å andra sidan blir kroppen lidande av att man sitter still. Å ena sidan kan du eventuellt lägga på dig lite extra om du äter skräp, å andra sidan mår inte insidan bra av det. Gaah. 
    JAG tycker att jag äter mycket skräp, men det är väl för att jag är van vid normal lagad mat, alla avsteg känns väldigt annorlunda. Jag vet inte hur andra personer, eller kanske en dietist, skulle se det.

Jag äter jättedåligt på dagarna men ganska rejäl middag, jag tror att jag på sikt skulle kunna fixa iaf 5 kg om jag satte in en frukost och en riktig lunch.

Ja, problemet när jag försökte börja träna var inte bara att det var så tråkigt så klockorna stannade, jag var också tvungen att kompensationsäta vilket inte funkade. Jag tränade för att gå UPP i vikt (endast styrka alltså) men gick snarare NER. Jag drack en rejäl proteindrink efter varje träning, det hjälpte inte.
  • Duckan

Ja gud, det förstår jag Planta, kommer inte att ge mig på nåt försök att tala om för V S vad som är bra och dåligt för henne att äta.

• Apotheosis

Jag varierar min frukost och äter sällan samma sak flera dagar i veckan. Vissa människor äter ALLTID till exempel två skivor pågenlimpan med bregott och hushållsost och ett glas mjölk, varje dag, hela året. Det verkar förvisso praktiskt att alltid veta vad man skall äta till frukost och vad man skall handla men jag tröttnar så fort.

Jag brukar oftast dricka någon form av kaffe till frukosten. Oftast vaniljlatte eller vanligt latte men ibland är jag mer sugen på cappuccino eller helt vanligt bryggkaffe.

Jag äter till exempel:

En tallrik havregrynsgröt med äpple eller äppelmos, kanel och mjölk. ELLER En hemmagjord smoothie. ELLER En skiva bröd eller två skivor knäckebröd med ost och någon grönsak. OCH/ELLER en yoghurt. Ibland äter jag bara en naturdiet. Det är så praktiskt. Den kan man ju dricka på vägen till jobbet/skolan. :) Ibland är jag riktigt onyttig och äter till exempel en bit paj till frukost. Frukost är jätteviktigt för mig. Det är jätteviktigt för mig ATT äta frukost. Jag ser alltid till att få i mig NÅGOT, även om det bara är en frukt eller ett glas proviva. :)

• Voluptuous Shalimar
    Duckan skrev 2012-11-23 11:04:28 följande:
    Ja gud, det förstår jag Planta, kommer inte att ge mig på nåt försök att tala om för V S vad som är bra och dåligt för henne att äta.
    Det får du så gärna, sen vet du ju inte om jag "lyder"
Svar på tråden Vad äter du till frukost?