• Läkerol

Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig

Hej. Vår dotter på 1.5 år låg mellan oss i sängen, hon sparkade på mitt lår och jag halv sov. Rätt som det är skickar hon i med karate spark rätt i min gravid mage. Gjorde snor ont och jag skrek rakt ut. Kissnödig var jag också! Har haft mol värk i livmodern, så gick upp och lag mig efter frukost. Efter tag kommer sambo och dotter upp till mig i sängen, det första vår lilla "huligan" gör är att hoppa på min mage! Hon stod i sängen och trodde väl att jag busade när jag låg nerkrupen under täcket. Vips kastade hon sig på magen, kändes som luften gick ur mig och att bebis höll på tryckas ut. Ligger och vilar och är såklart orolig. Är i v 20.

• Svar på tråden Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig
  • Jellybeanbaby
    Persimon skrev 2012-12-09 12:48:36 följande:
    Är jag den enda som reagerar på vilka ord ts använder?
    Vandalisera och gå till attack?  Obestämd
    Låter som att barnet är avis på magen. ARG på barnet därinne.
  • Läkerol
    Persimon skrev 2012-12-09 12:48:36 följande:
    Är jag den enda som reagerar på vilka ord ts använder?

Vandalisera och gå till attack?  

Det är sådana här person som är farliga!

Varför hetsa upp sig på fel ordval!

Jag har haft det svårt att med skrift och tal.

Överskriften vandalisera valde jag av den anledning för att få intresse i mitt inlägg, annars kanske någon skulle hoppa över och läsa, då många är oroliga och nojjiga i sin graviditet.

Nöjd med svaren och lämnar nu tråden.
  • Jul
    Läkerol skrev 2012-12-09 14:35:36 följande:

Det är sådana här person som är farliga!
    Varför hetsa upp sig på fel ordval!
    Jag har haft det svårt att med skrift och tal.
    Överskriften vandalisera valde jag av den anledning för att få intresse i mitt inlägg, annars kanske någon skulle hoppa över och läsa, då många är oroliga och nojjiga i sin graviditet.
    Nöjd med svaren och lämnar nu tråden.
    Ordvalen visar väldigt mycket hur vi tänker kring saker ich ting. Ord som "attackera" och "vandalisera" antyder att den som använder orden tror att bebisen gör magen illa med vilje. Det antyder att den som använder dom tror att barnet är argt på bebisen och vill skada den.
    Ett litet barn på 1,5år förstår dock inte att det finns ett barn i magen och är definitivt inte förmöget att göra saker i syfte att skada.
    ~*rabiat*~
  • Elin 885

varför röt du inte åt henne att man inte får hoppa på folk?

• Jellybeanbaby

Men hoppa på magen så det känns som om bebisen ska ploppa ut, det kan 1,5-åringen... Obestämd Drömmer

• Elin 885

om barnet hoppar på magen eller på folk i allmänhet (vilket jag inte tycker att man gör) så ryter man ifrån ordentligt. för så beter man sig inte. och man sparkar inte folk heller. eller jo i nödvärn kan man göra det men inte annars. ofog!

• Coruscant

Inte läst tråden, men såg rubriken och blev chockad - hur kan man skriva att ens lilla barn "vandaliserar" sin gravidmage??? :-O

• Coruscant

...för att locka läsare? Du "lockade" väl mig, men syftet att få "stöd/hjälp" kan jag inte ge. Jag tänkte snarare att det osar osund människosyn och hurdan mamma är du över huvudtaget??!

• Jellybeanbaby

Låt hennes 1,5-åring bete sig som en huligan. I don't care. Har totalt tappat intresset nu.

• De5pojkarna

Hallå!! Hon e ju bara 1.5 år.. Hon fattar väll inte direkt va som e rätt å fel om man inte säger till henne.. 

Svar på tråden Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig