• Läkerol

Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig

Hej. Vår dotter på 1.5 år låg mellan oss i sängen, hon sparkade på mitt lår och jag halv sov. Rätt som det är skickar hon i med karate spark rätt i min gravid mage. Gjorde snor ont och jag skrek rakt ut. Kissnödig var jag också! Har haft mol värk i livmodern, så gick upp och lag mig efter frukost. Efter tag kommer sambo och dotter upp till mig i sängen, det första vår lilla "huligan" gör är att hoppa på min mage! Hon stod i sängen och trodde väl att jag busade när jag låg nerkrupen under täcket. Vips kastade hon sig på magen, kändes som luften gick ur mig och att bebis höll på tryckas ut. Ligger och vilar och är såklart orolig. Är i v 20.

• Svar på tråden Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig
  • Läkerol
    millana skrev 2012-12-08 16:43:39 följande:
    Får man fråga vart du bor?? Tycker att det är lite samma lika här!! Förra grav när jag började blöda så ringde jag akutgyn fick till svar att så länge du inte störtblöder eller går dubbelvikt av smärta kan du avvakta!!! :( 1 v senare vart det akut op pga utomkvedes

Gävle
  • rödnos

Ja det kan ju sätta igång sammandragningar oxå har jag märkt. Men samtidigt är vi ju omföderskor båda två och de känns iaf för mig sjukt mycket mer denna gången.
    Vissa dagar får jag lägga mig på jobbet för jag kan varken stå eller sitta pga dem. Jättejobbigt faktiskt.
    Har du ringt 1177 och frågat dem? Gör det om du är orolig. Jag kände inte denna bebisen ordentligt förrän i vecka 23...
    Skulle tro du kan få ett ultraljud för att lugna dig. Det får man iaf här i Gbg.

• Läkerol
    rödnos skrev 2012-12-08 22:34:19 följande:
    Ja det kan ju sätta igång sammandragningar oxå har jag märkt. Men samtidigt är vi ju omföderskor båda två och de känns iaf för mig sjukt mycket mer denna gången.

Vissa dagar får jag lägga mig på jobbet för jag kan varken stå eller sitta pga dem. Jättejobbigt faktiskt.

Har du ringt 1177 och frågat dem? Gör det om du är orolig. Jag kände inte denna bebisen ordentligt förrän i vecka 23...

Skulle tro du kan få ett ultraljud för att lugna dig. Det får man iaf här i Gbg.

Tack för tipset.

Kolla mitt tidigare inlägg, har talat med 1177, hon beordra vila och sängliggande. Skulle återkomma om det blev förändringar åt det sämre hållet.

Skönt att veta att fler känt sent.
  • rödnos

Ah ok, då håller jag tummarna att allt är fint med din lille knodd! :) men det tror jag säkert! :)

• Jellybeanbaby

Håll koll på din dotter säger jag. Förklara att hon måste vara snäll med mammas mage och att den är ömtålig! Hon låter rätt.... vild.

• Mabaja

Ring gyn, det är dit du ska vända dig före v 23...

• Läkerol
    Mamma till W skrev 2012-12-09 00:55:26 följande:
    Ring gyn, det är dit du ska vända dig före v 23...

Gyn, då är det via 1177 jag lär ringa. Akut tider på helg.

Varit öm hela natten, sovit dåligt.

Men känns bättre idag.
  • Eldsjäl

Var med om precis samma, vilket jag tror att många är med om vid andra, tredje osv. Det gjorde jätteont och självklart blir man orolig. Men de ligger så skyddade där inne så det är antagligen ingen fara. Men kolla upp det om du är orolig.

• rödnos

Jellybeanbaby - klart hon är "vild", hon är ju ett 1,5 år gammalt barn! självklart pratar man med det blivande storasyskonet men som du kanske känner till så funkar inte barn (speciellt så små) så att de direkt gör som man säger, om alls. ) tror nog TS har sagt till flera ggr, det är samma här. Ena stunden ska det klappas och gosas med bebisen i magen, i nästa är den dum och i vägen för att storasyster inte får plats att ligga el dyl.
    Men, som sagt, höst troligt är bebisen ok även om vi mammor fått ont.

Svar på tråden Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig