• Läkerol

Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig

Hej. Vår dotter på 1.5 år låg mellan oss i sängen, hon sparkade på mitt lår och jag halv sov. Rätt som det är skickar hon i med karate spark rätt i min gravid mage. Gjorde snor ont och jag skrek rakt ut. Kissnödig var jag också! Har haft mol värk i livmodern, så gick upp och lag mig efter frukost. Efter tag kommer sambo och dotter upp till mig i sängen, det första vår lilla "huligan" gör är att hoppa på min mage! Hon stod i sängen och trodde väl att jag busade när jag låg nerkrupen under täcket. Vips kastade hon sig på magen, kändes som luften gick ur mig och att bebis höll på tryckas ut. Ligger och vilar och är såklart orolig. Är i v 20.

• Svar på tråden Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig
  • Läkerol
    Elin 885 skrev 2012-12-09 14:41:38 följande:
    varför röt du inte åt henne att man inte får hoppa på folk?

För att hon bara är ett barn på 1.5 år!
  • Flickan och kråkan

Försök att föregå i möjligaste mån, annars ligger bebis väl skyddat därinne. Du är ju dessutom tidigt i graviditeten. Jag frågade BM när jag väntade tvåan och hade en 1-åring som klängde och hoppade på magen och hon sa att det inte var någon fara. Det är fysiskt våld av typen knytnävsslag/spark i magen (misshandel av vuxen) eller att man ramlar och får cykelstyret rakt i magen som kan vara riskabelt när man är långt in i graviditeten. Barnet ligger väl skyddat. 

• Elin 885
    Läkerol skrev 2012-12-09 15:35:40 följande:

För att hon bara är ett barn på 1.5 år!
    jag hade rytit ändå! även fast man är ett barn så får man inte göra illa folk!.
  • Persimon
    Läkerol skrev 2012-12-09 14:35:36 följande:

Det är sådana här person som är farliga!
    Varför hetsa upp sig på fel ordval!
    Jag har haft det svårt att med skrift och tal.
    Överskriften vandalisera valde jag av den anledning för att få intresse i mitt inlägg, annars kanske någon skulle hoppa över och läsa, då många är oroliga och nojjiga i sin graviditet.
    Nöjd med svaren och lämnar nu tråden.

Ordet vandalisera får en som läsare bara att undrar på hur du ser på ditt barn. Din dotter har inte gjort någon medveten handling för att skada dig. Vandalisera låter väldigt allvarligt. Men som måga tidigare skrivit barnet ligger tryggt inne i livmodern.
  • mcmf

Men varför hakar människor upp sig på ord? Blir så trött.
    Varför inte tänka på mamman o hennes oro istället för att bara klaga?

• Flickan och kråkan
    mcmf skrev 2012-12-09 18:08:40 följande:
    Men varför hakar människor upp sig på ord? Blir så trött.
    Varför inte tänka på mamman o hennes oro istället för att bara klaga?
    Det är ju inte helt oväsentligt för hur TS hanterar situationen. Hennes 1,5-åring låter som en fullkomligt normal 1,5-åring mitt i närmandefasen. Bebis ligger väl skyddat i magen. Ja, det är annorlunda att vänta andra barnet när man har små barn hemma, men de flesta småsyskon brukar överleva . Vad man får göra är att förutse och hindra i möjligaste mån. Vi pratar ju trots allt om en 1,5-åring och inte karatesparkar från 15-åring eller liknande.
  • HCS

Det är inte ett dugg konstigt att få en spark eller att en ettåring slänger sig över sin mamma! Fullt normalt skulle jag vilja säga. 
    Har allt gått bra? 

• Busfröö

Fy vad tröttsamt att tvingas läsa inlägg av ordpoliser å moralkärringar.
    Att ni har så jävla lite att göra att ni inte kan låta bli att påpeka hur en människa uttrycker sej i SIN tråd.
    Att TS ens ska behöva förklara sej?
    Puckon!

• Läkerol

Hej.

Jag vet inte om det gått bra...
    BF 27 April...

Min dotter har fått in flera rejäla sparkar, händer minst varannan dag. Hon är bara 17 månader och är trotsig nu.
    Sparkar, slåss och skriker vid, frukost,påklädning,avklädning,nattning. 
    Borsta tänder är värst, då har jag henne flygandes in i magen med huvud,armbågar,ben och knän.

Jag mår jätte illa när hon far runt sådär och träffar magen, som nu i v 38 står rätt ut och är hård.

Nu finns det inte så mycket skydd för liten där inne mer, än fostervatten och huden.
    Min dotter sover dåligt på nätterna och har fått "natt skräck" rätt som det är vaknar jag av en "karate" spark rätt i magen av att hon far runt och är ledsen/arg.

Jag har försökt ha täcke eller kudde mellan oss, men ni med små barn vet hur de far runt och lägger sig på tvären.

Bara att gilla läget har jag insett.

En gång när jag skulle lyfta i henne i kundvagns sittdelen, protesterade hon så vilt att jag fick två rejäla sparkar av hennes vinter stövlar. Jag mådde så illa att jag sedan kräktes när vi kom ut ur affären...

Ringde förlossningen och de sa att sålänge bebisen rör sig och inget blod kommer är det ingen fara. Men klart bebis rörde sig vilt, när den fick sig en sådan känga...

Hoppas bara att allt är okej nu.

Sedan till de som skriver att det gäller att tala om för henne att vara försiktigt, ni har då inte haft rejält trotsiga barn!

Här åker frukost skålarna med yoghur/gröt i golvet om hon inte får ha kanel på gröten själv.

Får hon inte smöra brödet själv kastar hon assietten i golvet, bits och rivs...
    Rejält chockande humör har vår lilla ängel fått...                                  

• Lisa77

När jag väntade sonen halkade jag och stutsande ner på rumpan ned hela trappan.. Duns,duns varenda trappsteg..Jag blev givetvis förtvivlad då detta var i slutet av graviditeten. Bm lugnade och sa att dom tål otroligt mycke mer än vi tror.
    Allt gick oxå bra:)
    Hoppas det lugnade dig lite:)

• lipa3646

När jag väntade sonen sparkade min häst mig i magen ( fick en blå hov mitt på kulan) i v 20. Ringde Mvc och dom sa, så länge du inte har ont och blöder är de ok. Har en pigg och glad 2 åring idag

Svar på tråden Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig