Hej.
Jag vet inte om det gått bra...
BF 27 April...
Min dotter har fått in flera rejäla sparkar, händer minst varannan dag. Hon är bara 17 månader och är trotsig nu.
Sparkar, slåss och skriker vid, frukost,påklädning,avklädning,nattning.
Borsta tänder är värst, då har jag henne flygandes in i magen med huvud,armbågar,ben och knän.
Jag mår jätte illa när hon far runt sådär och träffar magen, som nu i v 38 står rätt ut och är hård.
Nu finns det inte så mycket skydd för liten där inne mer, än fostervatten och huden.
Min dotter sover dåligt på nätterna och har fått "natt skräck" rätt som det är vaknar jag av en "karate" spark rätt i magen av att hon far runt och är ledsen/arg.
Jag har försökt ha täcke eller kudde mellan oss, men ni med små barn vet hur de far runt och lägger sig på tvären.
Bara att gilla läget har jag insett.
En gång när jag skulle lyfta i henne i kundvagns sittdelen, protesterade hon så vilt att jag fick två rejäla sparkar av hennes vinter stövlar. Jag mådde så illa att jag sedan kräktes när vi kom ut ur affären...
Ringde förlossningen och de sa att sålänge bebisen rör sig och inget blod kommer är det ingen fara. Men klart bebis rörde sig vilt, när den fick sig en sådan känga...
Hoppas bara att allt är okej nu.
Sedan till de som skriver att det gäller att tala om för henne att vara försiktigt, ni har då inte haft rejält trotsiga barn!
Här åker frukost skålarna med yoghur/gröt i golvet om hon inte får ha kanel på gröten själv.
Får hon inte smöra brödet själv kastar hon assietten i golvet, bits och rivs...
Rejält chockande humör har vår lilla ängel fått...