• Läkerol

Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig

Hej. Vår dotter på 1.5 år låg mellan oss i sängen, hon sparkade på mitt lår och jag halv sov. Rätt som det är skickar hon i med karate spark rätt i min gravid mage. Gjorde snor ont och jag skrek rakt ut. Kissnödig var jag också! Har haft mol värk i livmodern, så gick upp och lag mig efter frukost. Efter tag kommer sambo och dotter upp till mig i sängen, det första vår lilla "huligan" gör är att hoppa på min mage! Hon stod i sängen och trodde väl att jag busade när jag låg nerkrupen under täcket. Vips kastade hon sig på magen, kändes som luften gick ur mig och att bebis höll på tryckas ut. Ligger och vilar och är såklart orolig. Är i v 20.

• Svar på tråden Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig
  • rödnos

I VG regionen ringer man först 1177 för att få råd. Gynakuten, Sahlgrenska, åker man till och får ofta vänta många timmar såvida man inte är mer eller mindre medvetslös eftersom det är just en akutmottagning.

• Läkerol

Har nu varit upp och ätit frukost.

Har fortfarande molande Mensvärks liknande smärta i hela magen princip.

Känns att den drar ihop sig lite då och då.

Ömm också.

Men jag hoppas som ni skriver att det förmodligen gått bra, hoppas bebis ligger skyddad.

Igår kväll satt jag framför tv,n och dottern höll på dona, rätt som det är får jag en flata på magen.

Då sa pappa till henne ordentligt!

Måste verkligen hålla koll.

Första gången hon går till attack såhär mycket.

• NovemberApril

Jag är också gravid i vecka 20 och min 3-åring går igenom någon fas nu där hon helst ska hänga på sin mamma dygnet runt. Ibland får magen sig rejäla hopp, slag av misstag och bank men hittills verkar lillebror ha klarat sig men jag måste börja visa henne tydligare att hon måste vara försiktig utan att vara elak mot henne..

• Jellybeanbaby
    Läkerol skrev 2012-12-09 09:32:56 följande:
    Har nu varit upp och ätit frukost.
    Har fortfarande molande Mensvärks liknande smärta i hela magen princip.
    Känns att den drar ihop sig lite då och då.
    Ömm också.
    Men jag hoppas som ni skriver att det förmodligen gått bra, hoppas bebis ligger skyddad.
    Igår kväll satt jag framför tv,n och dottern höll på dona, rätt som det är får jag en flata på magen.
    Då sa pappa till henne ordentligt!
    Måste verkligen hålla koll.
    Första gången hon går till attack såhär mycket.
    "går till attack" Obestämd
  • augustisten
    Jellybeanbaby skrev 2012-12-09 12:23:54 följande:
    "går till attack"

Har du någon erfarenhet av 1,5 åringar alls?
  • MinaPrinsar

E själv bara i vecka 10.. Men våran 4åring kan vara "jävlig" på sitt sätt.. Han är i trots oxå.
    Sen lillkillen på 1,5år är mer lugn.. Men de har han varit hela tiden.

Jag förstår din oro och åk in om du inte mår bättre. Ring 1177 igen och säg att du inte kan vara orolig längre. Att du vill få en tid för ul, att kolla så allt är bra me den lill*..

Barn i den åldern är livliga, och alla ni som reagerar på att din dotter är livlig har antingen inga egna barn eller så har dom världens lugnaste barn.

Alla har vi varit barn och dom flesta är livliga.

• Läkerol
    Jellybeanbaby skrev 2012-12-09 12:23:54 följande:
    "går till attack"

Dålig formulering. Men menade att hon inte gjort sådant här förr
  • Jellybeanbaby
    augustisten skrev 2012-12-09 12:31:50 följande:

Har du någon erfarenhet av 1,5 åringar alls?
    Fånig kommentar, jag har t o m jobbat med barn. Men herregud man kan väl hålla dem borta från den gravida magen!?
  • Jellybeanbaby
    Läkerol skrev 2012-12-09 12:44:25 följande:
    Dålig formulering. Men menade att hon inte gjort sådant här förr
    Ta hand om dig. Jag blir orolig här. {#emotions_dlg.flower}
  • Persimon

Är jag den enda som reagerar på vilka ord ts använder?
    Vandalisera och gå till attack?  Obestämd

Svar på tråden Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig