• bmoder

ledsen bonusmamma

Hej,

Finns det ngn mer här som kan få ångest inför att bonusen ska komma, eller när man träffar dem på ens "egna vecka" med fadern, som kan må illa till gränsen att kräkas under deras vistelse? Känner mig hemsk som känner såhär när jag under bra dagar tycker väligt mycket om dom och när vi har en jätte fin relation egentligen. Är bara jag som har grymme ångest och inte kan tala med pappan om det... Har läst böcker, läst era inlägg här (tack för allas ärlighet) men känner mig bara så sjukt ledsen.

Kan må illa över hur de totalt älskar sin far, känner mig stundtals ensam och utanför i mitt egna hem (sambo sedan  maj..) kanske är man svartsjuk? Fy hemska känsla...

tacsksam för svar!

• Svar på tråden ledsen bonusmamma
  • soffliggaren

Ibland så blir det inte som man tänkt sig. När det gäller din sits så har dom flesta hamnat där. Vissa har fått en bra man som tacklat problemen/känslorna rätt sen har vi andra som enbart tar barnens sida.

Jag har mått som dig och efter många år och men så insåg jag att styvfamiljsgrejen är inte min att vara i. Det är inget fel på min särbo han gjorde nog det mesta rätt och lite fel men det var mer mig det berodde på.

Har du din egen plats i hemmet så som barnen har sitt rum ? En egen vrå att bara vara du i ?

Mitt enda råd till dig är att tyck inte illa om barnen utan tyck illa om situationen du har hamnat i. Kan du dra dig ur ?
    Vad skulle få dig att må bra igen? Flytta till eget boende kanske,kolla nätet och dröm dig bort.

Kan du se dig om fem år och kanske må bättre och hur ska du göra för att nå dit ?

Hur länge var ni ihop innan ni blev sambo ?

• Anonym
    Iam skrev 2012-12-09 17:26:50 följande:
    Det bästa för alla är väl ändå om TS kan reda ut sina känslor och sen kan alla leva som en kärleksfull familj? 

Onödig kommentar.
    Skulle du ge samma råd till ett par i en kärnfamilj som bråkar?
    Dela på er för det bästa är att barnen slipper ert bråk.
    Eller hade första rådet varit: Ni kanske ska prova att lösa era problem och hitta tillbaka till att vara en kärleksfull familj?  

Kärleksfull familj haha, nu tar du väl allt i lite ,dom har varit sambos sedan maj.Kan inte alls förstå att man kan låta sina barn ha en mäniska runt omkring sig som inte gillar dom
  • Iam
    Anonym skrev 2012-12-09 18:48:45 följande:
    Kärleksfull familj haha, nu tar du väl allt i lite ,dom har varit sambos sedan maj.Kan inte alls förstå att man kan låta sina barn ha en mäniska runt omkring sig som inte gillar dom

Onödiga kommentarer och aggressiva känslor får du står för så håller jag kvar vid mitt sätt att se på saken.
  • Anonym
    Iam skrev 2012-12-09 20:08:06 följande:

Onödiga kommentarer och aggressiva känslor får du står för så håller jag kvar vid mitt sätt att se på saken.
    Nejdå inte aggresiv, men man ska inte utsätta barnen bara för att man vill ha en sambo. Går väl toppen att ses dom veckorna man inte har barnen ?
  • M166

Jag tror också att du behöver rota inom dig för att få fram varför dessa känslor uppkommer, först då kommer du att kunna bearbeta dem. Är det dags för egna barn kanske? 

Men jag tror också att det är inget ovanligt att ha ångest när det gäller vissa aspekter av bonuslivet. Jag har ångest varje gång innan sambons barn kommer. Den försvinner genast när de kommer genom dörren, så det påverkar inte så mycket. 

• Anonym (jag med)

Så känner jag med. Mycket för att min sambo mår dåligt över det hela. Han valde inte detta barn, det gjorde hans kk genom att ljuga. Han försökte vara ihop med henne och göra 'det rätta' men det gick inte och nu är hon skitarg på honom för det.

Mamman är den som gör mesta delen av det, barnet är som barn är mest, gullig och go ibland, pest och pina ibland. Svårt att känna sig delaktig när det aldrig blir vardag. Pga avstånd kan vi inte ha varannan v.

Men jag mår fruktansvärt dåligt när det är dags för umgänge igen.

• Anonym
    Iam skrev 2012-12-09 17:24:03 följande:
    Fast helt krasst så är det din uppgift som biologisk förälder att ena familjen. Det kan inte en partner göra, det är ditt jobb. Det är ditt jobb att få alla att känna sig bekväma och älskade, och det är ditt jobb att se till att det finns utrymme för den nya partnern att skapa band till dina barn. 
    Misslyckas du med det så är det inte så konstigt om din partner känner sig utanför....

Har du funderat på det?  

Vilken familj? Barn ska inte leva med dåliga sk sambosar
  • Iam
    Anonym skrev 2012-12-09 23:04:47 följande:
    Vilken familj? Barn ska inte leva med dåliga sk sambosar

Lite konfliktsökande eller?
  • Anonym
    Iam skrev 2012-12-10 00:12:48 följande:

Lite konfliktsökande eller?
    Inte så värst, men att blanda in en 7 månaders sambo som vantrivs och kalla det för en familj är riktigt verdo. Barnen ska alltid gå först, blir faktiskt rädd för sådana som dig, så kan inte vara tyst
  • Anonym (..)
    Anonym skrev 2012-12-10 00:24:32 följande:
    Inte så värst, men att blanda in en 7 månaders sambo som vantrivs och kalla det för en familj är riktigt verdo. Barnen ska alltid gå först, blir faktiskt rädd för sådana som dig, så kan inte vara tyst
    Jag och min kille har varit sambos i 7 månader och jag kan ibland känna nästan likadant som ts mot min bonus. Men min sambo tjatar ändå om att vi är en familj.
    Hur länge måste man bott ihop innan man får vara en familj?
Svar på tråden ledsen bonusmamma