• Pallas

Mekarskryt!

Nu ska jag bara skryta av mig lite: Har lyckats byta glödstift på BMW:n! Inte för att jag vet om det blev nåt bättre, men jag har iaf demonterat hela luftintaget för att komma åt de små rackarna. Tur man är begåvad med en hand-/armstorlek värdig en 5-årig asiatisk tösabit, för inte var det mycket plats att skruva på inte! Hur gör karlar egentligen, river hela toppen?

Bilen startade inte helt felfritt efteråt, så jag undrar om det snarare är reläet som är trasigt. Nåja, det var iaf bytesdags på glödstiften, så jag ångrar det inte. Tre timmar blankt gick det på och jag har aldrig gjort det förut. Känns alltid bra att få ihop något som är lite mer avancerat än att byta oljefilter.  

• Svar på tråden Mekarskryt!
  • Pallas
    Noname00 skrev 2014-02-18 21:28:22 följande:
    Vilken årsmodell är det?
    Kom på var filtret sitter: framför tanken, mitt under bilen, långt upp i karossen. Omöjligt att komma åt utan att palla upp bilen en bra bit. I morgon ska jag leta efter slangen som går till spridarna, så jag kan testa där. Pumpen låter när man drar på tändningen, återstår att se om den får fram nån soppa. Jag hoppas verkligen att det är soppatillförseln som krabbar, annars är jag helt lost. Om det inte är pumpen/igensatt filter/slangbrott torde det vara något tändningsfel. Ska söka vidare imorgon, när jag har lite mer tid. VAB är bra ibland och kan även översättas med Vård Av Bil.
  • Roxanan
    Noname00 skrev 2014-02-18 21:27:40 följande:
    Problembil, overprized.

Problembil, hur då? Jag som älskar attityden i den lilla bilen...
    Göteborgare i hjärtat
  • Noname00
    Pallas skrev 2014-02-18 23:04:43 följande:
    Kom på var filtret sitter: framför tanken, mitt under bilen, långt upp i karossen. Omöjligt att komma åt utan att palla upp bilen en bra bit. I morgon ska jag leta efter slangen som går till spridarna, så jag kan testa där. Pumpen låter när man drar på tändningen, återstår att se om den får fram nån soppa. Jag hoppas verkligen att det är soppatillförseln som krabbar, annars är jag helt lost. Om det inte är pumpen/igensatt filter/slangbrott torde det vara något tändningsfel. Ska söka vidare imorgon, när jag har lite mer tid. VAB är bra ibland och kan även översättas med Vård Av Bil.
    Är det startspärr på bilen?
    kolla om den tänder till på startgas gör den det så är det ett bränslerelaterat problem och inte ett tändningsproblem.
  • Pallas
    Noname00 skrev 2014-02-18 23:18:25 följande:
    Är det startspärr på bilen?
    kolla om den tänder till på startgas gör den det så är det ett bränslerelaterat problem och inte ett tändningsproblem.
    Ska kolla det i morgon, hade ingen som kunde vrida på nyckeln när jag sprejade i dag.

Hur vet jag om det är startspärr på bilen? Har ingen aning, faktiskt.
  • Noname00
    Roxanan skrev 2014-02-18 23:11:19 följande:

Problembil, hur då? Jag som älskar attityden i den lilla bilen...
    Darling, det är som med killar snygga å granna på ytan men under skalet....
    Minicooper är en rover, kvaliten är "sådär"
    minicooper s bla har legat med på listan 10 bilar som man inte ska köpa.
  • Noname00
    Pallas skrev 2014-02-18 23:21:16 följande:
    Ska kolla det i morgon, hade ingen som kunde vrida på nyckeln när jag sprejade i dag.

Hur vet jag om det är startspärr på bilen? Har ingen aning, faktiskt.
    Vad är det för årsmodell?
  • Pallas
    Noname00 skrev 2014-02-18 23:22:29 följande:
    Vad är det för årsmodell?
    -01
  • Roxanan
    Noname00 skrev 2014-02-18 23:21:23 följande:
    Darling, det är som med killar snygga å granna på ytan men under skalet.... Minicooper är en rover, kvaliten är "sådär" minicooper s bla har legat med på listan 10 bilar som man inte ska köpa.

Det var ju hoppfullt att höra! Audi TT då? Vet en som behöver sälja sin omgående och kan få ett bra pris. Är ute efter något med klös och attityd i, som mig. Gärna litet också.
    Göteborgare i hjärtat
  • Rabarbapuppa
    Roxanan skrev 2014-02-19 00:56:21 följande:

Det var ju hoppfullt att höra! Audi TT då? Vet en som behöver sälja sin omgående och kan få ett bra pris. Är ute efter något med klös och attityd i, som mig. Gärna litet också.
    Roxanana du är i FEL tråd. Här sysslar vi med mek-problem (och dess lösningar).
    Posta en tråd (eller sök existerande tråd) i Motor-delen på forumet istället.

Mini Cooper, nya årsmodeller är INTE nån gammal Rover. Det är BMW som bygger dem. De är fina bilar.
    Men som sagt, fortsätt inte i den här tråden. Tack

/Puppa
Svar på tråden Mekarskryt!