• Anceka m D

Vi kring 30 som jobbat på syskon några månader.

I somras startade jag en tråd för oss kring 30 som snart skulle starta syskonförsök. Nu några månader senare är det inte så många kvar i den tråden då de flesta har fått sitt efterlängtade plus! Dock inte jag (och några till som också är välkomna hit!). På julafton har jag nästa äl och då är vi inne på sjätte försöket...

Så, är du kring 30 och har försökt få syskon i ett par månader eller så kan det här kanske vara tråden för dig!?

• Svar på tråden Vi kring 30 som jobbat på syskon några månader.
  • greeneyes
    Lilla kakan skrev 2013-01-17 21:52:29 följande:
    Blifyra, hoppas du har fel och att det är något annat än mens som spökar och ger sug!

Greeneyes: Jobbigt Rynkar på näsan Hoppas beh går effektivt! Snabbcheck på nätet gjorde mig inte mycket klokare Obestämd Känner ni att ni har fått en bra läkarkontakt? Har vänner med div andra sjukdomsbilder men budskapet jag tagit med mig är ändå att det betyder extremt mycket att man känner sig trygg med sin läkare.
    Jo, jag har dividerat diverse info kring AC fram&tillbaka också. Är inte alls övertygad om att det är en bra ide, men jag känner mig mest nedstämd och mår bra av att testa något "aktivt" än att bara vänta & hoppas Obestämd För egen del (måttligt varierande cykler 24-33 dagar) med relativt kort lutealfas (12 dagar efter LH-stegring, men senast 14!), ömsom äl, ömsom utebliven äl samt pms-symptom som indikerar östrogendominans/lågt progesteron så tänker jag att det kan vara värt en chansning ändå, "ofarligt kosttillskott" som det ändå klassas som. Men "fegar" och tar bara 1/2 tablett (500mg) per dag istf hel dos. Men ditt inlägg nu fick mig ändå att börja tveka igen. Vore piss med ännu en äl-lös månad Åååh, kanske ska spara burken ändå och vänta några ytterligare cykler så jag har något att ta till framöver Obestämd #Velpanna Tyst
    Alltså, jag kan ju inte ge något riktigt råd om AC annat än att dela med mig av min erfarenhet. Så du får nog känna efter själv vad som känns rätt i magen... Jag är ju också kontrollmänniska, och för mig funkar det att tempa och använda ägglossningstest, då känns det som att jag gör nåt i alla fall (men jag har cykler på upp till 45 dagar så det är verkligen en väntan på äl vissa månader...).

Däremot är 12-14 dagar inte kort för lutealfasen, allt som är över 10 dagar är fullt normalt - så det behöver du inte oroa dig för  
  • Blifyra

Blir också lite fundersam över AC. Kanske väntar en månad eller två. Hum. Har testat rosenrot som kortade ner men cykel till 23 dagar. Har annars 25-27 dagar emellan. Ska nog låta kroppen få fungera lite själv innan något nytt testas. Är bara så sugen på att bli gravid att jag blir otålig.

• greeneyes
    Blifyra skrev 2013-01-18 22:17:11 följande:
    Blir också lite fundersam över AC. Kanske väntar en månad eller två. Hum. Har testat rosenrot som kortade ner men cykel till 23 dagar. Har annars 25-27 dagar emellan. Ska nog låta kroppen få fungera lite själv innan något nytt testas. Är bara så sugen på att bli gravid att jag blir otålig.
    Det låter ju som att du har en bra cykel på egen hand, så det kanske är bättre att strunta i det... Funkar kroppen som den ska utan naturläkemedel så kanske den bara blir förvirrad liksom.
  • greeneyes

Åh jag blir ju så frestad att börja försöka för tidigt... Känner redan nu att äl kommer i nästa vecka, men har ju precis börjat med medicinen och det tar ju ett tag att hitta rätt dos. Vet att jag inte bör bli gravid innan.. 
    Jag minns inte om jag skrev att jag letar nytt jobb, har det alldeles för stressigt och har en fruktansvärd chef. Men så tänker jag "tänk om jag inte får nytt jobb, då kan vi ju lika gärna börja försöka bli gravida så fort medicinen är rätt inställd"...
    Gud vad svårt det är... Jag är så himla otålig, vill att allt ska ske bums ju... Förlåt, behövde bara skriva av mig! 

• Blifyra

Greeneyes tråkigt att det känns stressigt på jobbet. Och sedan att chefen är fruktansvärd känns ju såå tråkigt. Förstår att du vill byta. Jag är också så otålig när det gäller att bli gravid. Vill att det ska hända direkt. Kontrollfreak. När säger läkarna att de tycker det är okej att du bli gravid igen?

• Akinna 77

Säger hej och välkomna till dom nya som tillkommit sedan jag in kikade sist *vinkar*

Jag fick min mens igår, tre dagar tidigt så mitt hopp om att vi kanske lyckats den här gången fick sig ett abrubt slut, kanske lika bra.. Är mensen sen blir man ju så himla besviken när den väl kommer. Iof blev jag ju väldigt besviken nu oxå. Deppade som fan under gårdagen och på förmiddagen idag men nu känner jag att det är dags att gå vidare och fokusera på nästa ÄL :) Ska nog fanken köpa ÄL-stickor den här gången! 

Nu håller jag tummarna för Cuppies istället!

• Cuppies
    Akinna 77 skrev 2013-01-19 20:27:06 följande:
    Säger hej och välkomna till dom nya som tillkommit sedan jag in kikade sist *vinkar*

Jag fick min mens igår, tre dagar tidigt så mitt hopp om att vi kanske lyckats den här gången fick sig ett abrubt slut, kanske lika bra.. Är mensen sen blir man ju så himla besviken när den väl kommer. Iof blev jag ju väldigt besviken nu oxå. Deppade som fan under gårdagen och på förmiddagen idag men nu känner jag att det är dags att gå vidare och fokusera på nästa ÄL :) Ska nog fanken köpa ÄL-stickor den här gången! 

Nu håller jag tummarna för Cuppies istället!

Tråkigt, men du låter ju trots allt positiv....

Ja, imorgon gäller det.....ett svagtsvagt plus imorse men vi vågar inte skrika hej än :)
  • Cuppies
    Lilla kakan skrev 2013-01-19 21:14:07 följande:
    Wiiiii cuppies go go go! Håller tummarna för er!!

Tack :)
  • Cuppies
    Lilla kakan skrev 2013-01-19 21:14:07 följande:
    Wiiiii cuppies go go go! Håller tummarna för er!!

Tack :)
Svar på tråden Vi kring 30 som jobbat på syskon några månader.