Anonym (inte mig) skrev 2013-09-23 12:45:21 följande:
Jag har aldrig påstått att jag är perfekt, däremot så har jag ALDRIG gått samman "i grupp" för att trycka ner och attackera en enskild individ, jag tycker det är osmakligt att fläka ut sig så som många gör, inte minst då bakomliggande anledning allt som oftast är att man mår dåligt och söker bekräftelse uppmärksamheten. Jag har heller aldrig påstått att jag är snäll och trevlig alltid, men om jag är elak emot en person och det besvaras med elakhet, så är den elakheten som det besvaras med EXAKT lika idiotisk som elakheten från början.
Egentligen är det väldigt märkligt att detta forum ens får lov att existera, inte minst med tanke på så många gånger FB blivit nerstängt, här inne försigår mycket mobbing mycket hårda saker och oftast är det alla mot en, om en person säger något som inte alla håller med om, då får den alla emot sig. Det är inte konstigt att det rinner över för en del och tar saker i egna händer, men varje gång när det sker så står världen lika förvånade, kunde aldrig förstå bla bla bla
Så tänk på hur ni är emot någon, i synnerhet mot dem som är sjuka, som redan ligger på botten, hjälp dem personerna att må bättre, istället för att gadda ihop er och tryck ner de ännu mer.....
Du, du kan förvisso ha en ganska stor poäng i vad du skriver. Men, med största respekt, om man läser vad du skrivit tidigare så är det på sandlådenivå redan från början. Du är inte speciellt trevlig och då kan du heller inte förvänta dig att bli älskad av alla.
Om du mår dåligt så är det ingenting jag tycker är roligt och jag vill absolut inte få dig att må mer dåligt, men ingen av personerna i den här tråden har nog avsikten att få dig att må mer dåligt. Det kanske finns en eller ett par personer som beter sig illa och det är inte acceptabelt, men då får du ta det för vad det är, inte "förklara krig" mot alla som skriver i tråden.
Jag skulle själv aldrig lägga ut några vågade bilder på internet, det kommer inte hända. Men däremot så respekterar jag den som vill det. Det handlar om personlig frihet och det här skadar faktiskt ingen. Huruvida du tycker det är osmakligt eller inte är faktiskt inte relevant i sammanhanget, det finns nämligen inget tvång att läsa detta. Om du nu känner för att såga min bild på grund av att jag säger emot dig, be my guest.