Anonym (lexus) skrev 2015-03-17 13:31:05 följande:
Tack ska du ha. Och självklart så menade jag inget illa om det jag skrev utan jag menar bara att man kan se ut hursomhelst och ändå vara vacker... Sen hur andra ser på en är skitsamma. Alla kvinnor är perfekta som dom är och jag tycker att det har blivit så sexualiserat i vårt samhälle, man ska helst vara en pinnsmal tjej på max 1,75 m och väga ungefär 55-60 kg, sen ska man ha D-kupa i brösten och gärna en geting midja! Det är det man växer upp med idag! Det är sjukt egentligen!
Förstod att du inte menade det som något illa. Men det blir lite fel när man liksom påpekar något som riktigt även om jag förstår precis hur du menar det.
Ja idealen är sjuka eller egentligen är det mest sjuka behovet av att inte låta andra få vara nöja oavsett hur fan de ser ut och det själva behov av att trampa på varandra, tjocka på smala och tvärtom. Nä det är illa de där behovet av att trampa på andra för att växa själv.
Man hade ju kunnat önska att det inte var så viktig för så många hur andra ser på en och att folk kunde få vara nöjda med sig själva som de är. Att fler var nöjda med kärnan av sig själva. Att själen fick mer plats och var av med vikt för helheten än ytan som ändå förändras med åldern även om man håller den i trim och är aldrig så nyttig.
Som nöjd tjockis vet jag precis hur det där formligen sticker ut ögonen på många. De bara kan inte låta bli att försöka trampa på mig och mig roar det varje gång men jag är också medveten om att långt ifrån alla tjocka människor har samma egenvärde som jag har att stå och landa på.
Lite som snubben i tråden här för någon dag sen som tydligen tyckte det var väldigt viktigt att få fram att mitt utseende inte dög för honom när jag gav en helt annan person en komplimang. Sånt där tycker jag är kul, det är liksom bara roande och säger mer om den som skriver än det säger om mig alls. Alla som känner mig ens det minsta vet att utseendet inte är av vikt för mig och då blir såna kommentarer bara sanslöst komiska.
Jag vet inte hur alla andra är men personligen så skiter jag högaktningsfullt i att nån främmande snubbe på nätet inte tycker jag är snygg nog. Min värld faller inte med det direkt. Hade ju varit grymt tragiskt dock om den gjorde det