• fläta

Helkroppstråden

Jag tycker att ni är jättefina och jag uppskattar så att få se er! Hjärta Men jag blir aldrig avundsjuk på riktigt, trots att jag inte ser ut som en del av er gör. Jag gillar hur jag själv ser ut, trots att jag vet att det inte motsvarar ett ideal som många skulle kunna enas kring är önskvärt, åtråvärt och ansett som särdeles snyggt. Själv hoppas jag på att många fler kan gilla sig själva. Det är befriande att göra det (för er som inte ännu kunnat prova just detta) även om det innefattar lite hängpattar och dylikt. Jag gillar min kropp ändå! Den är bra, mjuk, fin, och gosig. 

Om jag får önska något så är det att människor rent generellt skulle vara lite mer förlåtande gällande förpackningen. Det är väldigt få människor som när de finner något i en annan människa skulle rata det för att förpackningen inte håller måttet. Den sortens sökande efter fysisk perfektion brukar hos de flesta tona bort och försvinna direkt efter tonåren.

Med det sagt; jag ser så många i den här tråden som är så väldigt attraktiva. Jag läser också så många inlägg i den här tråden som bevisar min tes - människor är attraktiva och mysiga när jordmånen för personlig tillväxt är god. {#emotions_dlg.flower} 

• niceelinice
    Anonym (50+) skrev 2013-01-12 10:17:10 följande:
    Har skummat igenom tråden och inte mycket imponerar på mig, men den här kroppen var för jävligt fin. Dom där små toppiga brösten skulle jag ge min högra hand för. Jag har själv silikon (d-kupa) men hade aldrig opererat mig om jag hade haft så toppiga små duvungar som du ligger inne med. Själv hade jag din storlek på brösten men hängande taxöron. Får man fråga vad du tränar? Du skulle bli ännu snyggare om du tränade lite mer styrka, men som sagt - som du ser ut nu så kan det inte bli så jättemycket bättre. Jag blir nästann bisexuell!

Oj, den här kommentaren hade jag helt missat. Har inte varit inne här nått ihelg så det tog ett tag att sedan gå igenom alla sidor, antar att det är därför. 

För det första, tack så jättemycket =) Jag är sugen på att operera in silicon, c-kupa kanske. Mina bröst har aldrig blivit hängiga, trots barn, så det är jag glad för. Men sedan jag började träna mycket så har brösten nästan försvunnit. I höstas har jag tränat hemma, Insanity Workout, har laddat ner ett 60-dagars program. Aldrig slutfört det dock men det gav mig grundstyrkan jag behövde. Har nyss börjat träna på gym med mer vikter. Är inte rädd för att ta i för mycket då jag tror att jag kan ha svårt att få "för mycket" muskler. Jag vill gärna ha mer muskler. Har även börjat dricka proteindrinkar 1-2 ggr/dag och äter kreatin varje morgon så förhoppningsvis kommer jag nå mitt mål nångång iaf =)

Jag är riktigt imponerad över din kropp oxå, så vill jag oxå se ut när jag kommer upp i den åldern =) 
  • Anonym (badsugen)

Anonym (50+) skrev 2013-01-14 21:08:50 följande:

Du har en fantaskt snyggt deffad mage, lagom med synliga rutor! Det jag tycker är allra snyggast på dig och som inte syns på denna bilden är vaderna. Perfekta! Rumpan, som verkar vara din Akilleshäl, tycker jag är nästintill perfekt, men okey lite mer put skulle inte göra den fulare......
    Din kropp är nästintill perfektion enl. mitt skönhetsideal, det enda jag skulle vilja ha lite mer av är axel- och armmuskler. Får man fråga hur lång du är?  
    Du har riktigt fina axlar själv. Mina kommer här,.det är dock inte superkvinnligt med träningslinne....
  • Anonym
    nyttmedelande skrev 2013-01-14 21:40:21 följande:
    Det lät inte så positivt tycker jag. Jag fattar också att man inte kan skulptera sin kropp hur som helst men man kan i alla fall ta hand om den på ett kärleksfullt sätt. Det är ju ändå din närmaste vän du har ditt sinne. Jag kan sitta här och vara bitter över att jag är 50+, cancer här och där, värk, bieffekter, tappar hår. Men när jag orkar så tränar jag. Och när jag tränar och har kommit in i ett bra flyt efter en tid känner jag mig mer attraktiv, jag trivs med mig själv. Sen om jag inte ser ut som de fina kroppar en del killar här i tråden visar upp är helt okey. Just nu känner jag mig ännu mer sugen på att ta hand om det jag kan göra. Jag vill älska min kropp. 

Oj, ja, jag förstår ju att du ser allt ur ett annat perspektiv, om man gått igenom cancer och behandling. Då struntar man nog i det visuella och uppskattar mer det funktionella. Tack för en tankeställare så här mitt i mitt egna tycka-synd-om :)
  • Anonym
    niceelinice skrev 2013-01-14 21:36:35 följande:
    Jag har ätit p-piller från det att jag var 13 år, alltså i 15 år. Ja, jag hade ett uppehåll på drygt 1 års tid då jag fick barn, men sen var jag tillbaka igen.

Fick du inga biverkningar alltså, som striae? Lycko dig. I mitt fall var det nog så, jag var väldigt mager, började med p piller som 18 åring och hormonerna gjorde så att höfter och sånt växte, väldigt snabbt, huden hann väl inte med. Undrar alltid hur jag sett ut idag om jag aldrig börjat, men, men...
  • Bonnevier
    Max skrev 2013-01-14 19:34:47 följande:

Denna veckas måndagsbidragSkrattande

ohh vilken fin kropp! Helt lagomt för min smak! (:
  • nyttmedelande
    Anonym skrev 2013-01-14 21:56:26 följande:

Oj, ja, jag förstår ju att du ser allt ur ett annat perspektiv, om man gått igenom cancer och behandling. Då struntar man nog i det visuella och uppskattar mer det funktionella. Tack för en tankeställare så här mitt i mitt egna tycka-synd-om :)

Jag uppskattar verkligen det visuella, tro inget annat. Men det där att tycka synd om sig själv är ju fan ingen hit alltså. Jag kan göra det ibland men jag försöker ändå att komma förbi det stadiet. Det är ju så mycket roligare att må bra.

Jag vet om att jag ser för jävlig ut i mitt ansikte. Ibland kan jag bli lite ledsen, för det blir ensamt då och då. Men när jag tränar och tar hand om min kropp så mår jag bra igen. 

För min del har denna tråd varit väldigt positiv att läsa igenom. Tycker att den har varit både inspirerande och njutbar. Vanliga människor... 
  • Bonnevier
    niceelinice skrev 2013-01-14 20:56:28 följande:
    Ok, nu blev det lite mer naket än planerat...men ni har varit så snälla mot mig i den här tråden så mitt självförtroende ökat en aning, så nu gör jag faktiskt något såhär vågat Skäms

Hur kan man vara så fin?! Skulle lätt dödat för din kropp!
  • Tom Araya
    niceelinice skrev 2013-01-14 20:56:28 följande:
    Ok, nu blev det lite mer naket än planerat...men ni har varit så snälla mot mig i den här tråden så mitt självförtroende ökat en aning, så nu gör jag faktiskt något såhär vågat Skäms

Det gör absolut ingenting att du glömde ta på dig för din kropp gör sig bäst i födelsedagskostymen. Flört Solig
  • niceelinice
    Anonym skrev 2013-01-14 22:14:04 följande:

Fick du inga biverkningar alltså, som striae? Lycko dig. I mitt fall var det nog så, jag var väldigt mager, började med p piller som 18 åring och hormonerna gjorde så att höfter och sånt växte, väldigt snabbt, huden hann väl inte med. Undrar alltid hur jag sett ut idag om jag aldrig börjat, men, men...

Nä, inga som helst biverkningar. Jag var smal när jag började, men i tonåren blir man ju lätt lite extra kroppsfixerad så då fick jag ju för mig att banta och gjorde det till och från hela tonåren. Kanske var därför. Men har inte gjort det sedan dess och inte heller gått upp desto mer i vikt...förutom när jag fick för mig att äta mycket snask. Vägde väl 58 som mest då.
Svar på tråden Helkroppstråden